Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-29@18:48:48 GMT

رورفتن ناخن در گوشت‌پا چه دلایلی دارد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۲۲۸۴

رورفتن ناخن در گوشت‌پا چه دلایلی دارد؟

رکنا: استفاده از کفش نامناسب، تنگ، باریک و پاشنه بلند به خصوص در مدت زمان طولانی سبب فرورفتن ناخن در گوشت‌پا می‌شود.

یک متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه کوتاه کردن ناخن به صورت دایره‌ای و هلالی سبب فرورفتن صفحه ناخن در گوشت‌پا می‌شود، گفت: بهترین راه جهت درمان و پیشگیری از فرورفتن ناخن در گوشت به خصوص شصت‌پا استفاده از کفش جلو پهن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر سید مهدی طبایی درباره دلیل فرورفتن ناخن در گوشت پا اظهار کرد: در برخی از افراد کنارهای ناخن به مرور زمان سبب فرورفتن صفحه ناخن در کنار بستر ناخن و گوشت‌پا می‌شود.

وی با بیان اینکه وجود این عارضه در گوشت‌پا عوامل مختلفی دارد، افزود: استفاده از کفش نامناسب، تنگ، باریک و پاشنه بلند به خصوص در مدت زمان طولانی سبب فرورفتن ناخن در گوشت‌پا می‌شود، همچنین وجود ضربه به پا یا ناخن‌ها نیز سبب به وجود آمدن این مشکل خواهد شد.

این عضوهیئت علمی جهاد دانشگاهی ادامه داد: اصلاح نامناسب یا کوتاه کردن ناخن به صورت دایره‌‌ای و هلالی سبب فرورفتن ناخن در گوشت می‌شود درحالی که برای پیشگیری از این مشکل باید ناخن‌ها به صورت چهار‌گوش گرفته شوند.

طبایی با تاکید بر اینکه بهترین راه جهت درمان و پیشگیری از فرورفتن ناخن در گوشت به خصوص شصت‌پا استفاده از کفش مناسب و جلو پهن است، گفت: افراد باید به خاطر داشته باشند که به هیچ عنوان ناخن‌های خود و کودکانشان را از ته کوتاه نکنند و انتهای ناخن را آزاد گذارند تا این مشکل به وجود نیاید و یا در موارد خفیف بهبود یابد.

وی عنوان کرد: در برخی مواد فرورفتن ناخن در گوشت ژنتیکی است و در افرادی که فرورفتن ناخن در شصت‌پا آنها بسیار شدید بوده و سبب التهاب شده پزشک برای آنها آنتی‌بیوتیک تجویز می‌کند و اگر بهبود نیافت در نهایت جراحی سرپایی برای خارج شدن ناخن فرورفته در گوشت‌پا یعنی قسمت معیوب شده انجام می‌شود اما بهترین روش، پیشگیری از این مشکل است چراکه که با عمل جراحی فرد حالت طبیعی ناخن خود را از دست می‌دهد.

منبع: طبنا

منبع: رکنا

کلیدواژه: عمل جراحی کفش گوشت تلگرام آزاد عکس فیلم سیل زن زندگی خوزستان تصاویر جوان پلیس شهرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۲۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، شفیعی با اشاره به برنامه ریزی برای تامین گوشت در استان یزد، گفت: گوشت گرم و منجمد وارداتی امسال طی دو مرحله در استان توزبع شده است و در همین هفته هم گوشت گرم وارداتی وارد استان می‌شود.
وی ادامه داد: گوشت منجمد گوسفندی هم به میزان ۲۰ تن در این مرحله در شهرستان‌ها در حال توزیع است. 
شفیعی گفت: برنامه‌های مختلفی در سازمان جهاد کشاورزی برای ساماندهی بازار گوشت در برنامه داریم و افزایش ظرفیت دامی استان، راه اندازی واحد‌های راکد و نیمه فعال و افزایش ظرفیت مراتع از جمله این برنامه‌ها است. 
وی ادامه داد:قیمت مصوب گوشت گرم گوسفندی هر کیلو ۵۸۰ هزار تومان است و فروش بیشتر از این قیمت تخلف محسوب می‌شود.
سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان یزد، ادامه داد:با هر گونه تخلف و گران فروشی برخورد و پرونده متخلفان به تعزیرات حوکمتی ارجاع داده می‌شود.

دیگر خبرها

  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • زنجیره تامین گوشت مرغ مازندران رو به رشد است
  • واردات گوشت گرم گوسفندی به استان یزد، همین هفته
  • مرزهای طراحی لاک ناخن جابجا شد (فیلم)
  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • (ویدیو) پخت محبوب‌ترین رامن گوشت و نودل در خیابان‌های ژاپن
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • (ویدیو) فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو
  • قیمت گوشت مرغ امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳