Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالیکه در روز گذشته بیم پیشروی سیلاب از بالادست خوزستان به اهواز و روستاهای بیشتر و متاثر از سیل می‌رفت اما با تلاش مردم و مسئولان و با وجود امکانات محدود کنترل شد و از سوی دیگر از سوی کارشناسان حوضه آب اطمینان داده شد که خطری سد کرخه را تهدید نمی‌کند و نگرانی از شکسته شدن سد معنی ندارد.

سیل زدگان از کودک گرفته تا پیر روستا دست به کار شدند و تلاش کردند با ایجاد خاک ریز جلوی ورود سیلاب به روستاهای در محاصره آب را بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمک های امدادی هم از جمله قایق ها از آلمان و دیگر استانها می رسد اما در مقابل انبوه جمعیت سیل زدگان که بالغ بر 40 هزار نفر می شوند اندک است و کمک های بیشتری نیاز است.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان و بر اساس آخرین آمار اعلام شده ۲۳۴ روستای حاشیه رودخانه‌های دز، کرخه و کارون از زمان وقوع سیلاب تاکنون تخلیه شده‌اند و از این تعداد روستای تخلیه‌شده، ۹۵ روستا دچار آب‌گرفتگی شده‌اند.

تاکنون ۴۶ هزار نفر از اهالی مناطق سیل‌زده در اردوگاه‌های موقت اسکان اضطراری یافته‌اند و برای این تعداد، ۵۶ اردوگاه اضطراری در نظر گرفته شده است. همچنین تاکنون به 6700 واحد مسکونی آسیب وارد شده است و ۵۱ هزار واحد مسکونی نیز در معرض خطر هستند.

تشکیل قرارگاه عملیاتی امداد و نجات در خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان از تشکیل قرارگاه عملیاتی امداد و نجات در استان خبر داد.

علی خدادادی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: جهت ارزیابی و پایش وضعیت موجود در مناطق سیل‌زده خوزستان و اتخاذ تصمیم‌ها و تدابیر لازم برای امدادرسانی مؤثر، قرارگاه عملیاتی امداد و نجات در خوزستان تشکیل شده است. 

وی افزود: پس از نشست مشترک وزیر کشور با استاندار خوزستان و مسئولان سایر دستگاه‌های درگیر، دستور تشکیل دو قرارگاه عملیاتی امداد و نجات با هدایت جمعیت هلال احمر و قرارگاه امنیتی امام علی(ع) صادر شد. قرارگاه عملیاتی امداد و نجات وظایفی از جمله ارزیابی و پایش وضعیت موجود، مشکلات، نواقص و ارائه راهکارها و اتخاذ تدابیر لازم برای تسریع در روند امدادرسانی در مناطق سیل زده خوزستان را بر اساس این گزارش، بر عهده دارد.

کذب بودن خبر قطع طولانی‌مدت برق اهواز به نقل از ایسنا

 در برخی گروه ها و کانال های غیرموثق، خبری به نقل از خبرگزاری ایسنا در خصوص قطع طولانی مدت برق در اهواز منتشر شده است که به هیچ وجه صحت ندارد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری ایسنا خوزستان اخبار خود را از طریق سایت این خبرگزاری به آدرس khouzestan.isna.ir و همچنین کانال این خبرگزاری به آدرس isnakhouzestan@ منتشر می کند و مخاطبان محترم می توانند اخبار موثق را از این طریق دریافت کنند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیل منطقه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند

مدیر روابط عمومی سازمان آب وبرق خوزستان با اشاره به تداوم تغییرات خروجی سدها گفت: مردم از اسکان و نزدیک شدن به رودخانه‌های دز و کارون خودداری کنند.

مهدی عظیمی‌فر در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: با توجه به ادامه بارشها در بخشهای بالادست سد دز و به منظور کنترل سیلابهای وارده به سد، تغییرات خروجی سد متناسب با شرایط ادامه داشته و جریانهای بالا و نوسانات زیاد در رودخانه تداوم خواهد داشت.

وی از هم استانی‌های ساکن در شهرستان‌های حاشیه رودخانه‌های دز و کارون شامل شهرستانهای اندیمشک، دزفول، شوش، کرخه، شوشتر، اهواز، آبادان و خرمشهر تقاضا کرد از اسکان و یا نزدیک شدن در حاشیه رودخانه‌ها به ویژه رودخانه دز اجتناب کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان آب وبرق خوزستان گفت: همچنین تقاضا می‌شود اقدامات لازم برای جمع‌آوری موتورتلمبه‌های کشاورزی و تجهیزات آسیب‌پذیر در حاشیه رودخانه‌های ذکر شده اقدام شود.

به گزارش ایرنا، بارندگی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته منجر به خسارت‌هایی به مزارع کشاورزی و آبگرفتگی معابر درنقاط مختلف خوزستان شد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اتصال شبکه بانکی به سامانه املاک و اسکان عملیاتی خواهد شد
  • سازمان آب وبرق : مردم از نزدیک شدن به رودخانه‌ های دز و کارون اجتناب کنند
  • امدادرسانی به ۱۶ شهرستان درگیر آبگرفتگی در خوزستان
  • امدادرسانی به بیش از ۲۰۰۰ نفر در بارندگی اخیر خوزستان
  • تصادف در جاده های زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • تصادف در زنجان ۲ فوتی بر جای گذاشت
  • برخورد پژو با ستون پل در جاده خدابنده ۲ فوتی داشت
  • عوامل پشتیبانی گروهک جیش الظلم در راسک بازداشت شدند
  • بازداشت عوامل پشتیبان گروهک جیش‌الظلم