Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا-ائتلاف متجاوز سعودي، حملات شديدي به صنعا داشته است و انفجارهاي متعددي بخش هاي مختلف صنعا را به لرزه در آورده است.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، جنگنده - بمب افکن هاي عربستان بامداد چهارشنبه مناطقي در صنعا پايتخت يمن را بمباران کردند.
شبکه تلويزيوني المسيره نيز در خبري اعلام کرد در پي حملات جنگنده هاي ائتلاف متجاوز سعودي آتش سوزي مهيبي در کارگاه توليد پلاستيک در شرق ورزشگاه الثوره در صنعا رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براساس اين گزارش، جنگنده هاي ائتلاف سعودي در حال پرواز بر فراز صنعا هستند.
ازسوي ديگر ، ائتلاف سعودي - آمريکايي نيز اعلام کرده است که درصدد انجام عمليات هوايي عليه مواضع يمني ها در صنعا است.
`يحيي سريع` سخنگوي نيروهاي مسلح يمن پيش تر گفته بود که جنگنده - بمب افکن هاي عربستان طي يک هفته گذشته در 97 نوبت مناطق مختلف يمن را بمباران کرده است.
درهمين حال يگان موشکي ارتش يمن نيز مواضع نيروهاي وابسته به ائتلاف سعودي در استان حجه واقع در شمال يمن را با يک فروند موشک «زلزال 1» هدف قرار دادند.

هلاکت شماري از مزدوران سعودي در عمليات کمين نيروهاي يمني
رسانه‌هاي يمني از هلاکت 15 مزدور عربستان در عمليات کمين نيروهاي ارتش و کميته‌هاي مردمي يمن خبر دادند.
به گزارش المسيره، يک منبع نظامي گفت بر اثر عمليات کمين دقيق يگان مهندسي نظامي ارتش و کميته هاي مردمي در نزديکي گذرگاه عسير 15 مزدور ائتلاف متجاوز سعودي به هلاکت رسيدند.
شمار ديگري از مزدوران سعودي در استانهاي عسير و نجران در جنوب عربستان و نيز در استانهاي الجوف و صنعا و الضالع يمن در حملات نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن کشته يا زخمي شدند.
رزمندگان يمني حمله مزدوران سعودي را در نزديکي گذرگاه علب در عسير دفع و مزدوران را از چندين محور محاصره کردند.
ستاد اطلاع رساني جنگ ارتش وکميته هاي مردمي يمن تصاويري از حملات توپخانه اي رزمندگان يمني را به مواضع مزدوران در علب پخش کرد.
از طرف ديگر رزمندگان يمني مانع از پيشروي مزدوران در غرب سديس در نجران شدند که در پي آن شماري از مزدوران بر اثر تله هاي انفجاري کشته يا زخمي شدند.
رزمندگان يمني همچنين تعدادي موشک به مواضع مزدوران شليک کردند.

حملات موشکي نيروهاي يمني به محل تجمع مزدوران سعودي
يگان موشکي ارتش و کميته هاي مردمي يمن با موشک «زلزال 1» و موشک «بدر 1 پي» محل تجمع نيروهاي متجاوز را در مناطق عسير و ضالع هدف قرار دادند
به گزارش شبکه تلويزيوني المسيره، يگان موشکي نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن با يک فروند موشک «زلزال 1» محل تجمع نيروها و خودروهاي مزدوران ارتش عربستان سعودي را در غرب منطقه مجازه در عسير هدف قرار داد و خسارات و تلفاتي به آنها وارد کرد.
همچنبن؛ يگان موشکي نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن با يک فروند موشک بالستيک «بدر 1 پي» محل تجمع نيروهاي متجاوز را در شمال استان ضالع هدف قرار دادند.
در خبري ديگر؛ نيروهاي ارتش و کميته هاي مردمي يمن پيشروي گسترده مزدوران متجاوز سعودي را به طرف مواضع نيروهاي يمني در «ابواب الحديد» در عسير در جنوب عربستان که با پشتيباني جنگنده ها و پهپادهاي متجاوزان صورت مي گرفت خنثي کردند. نيروهاي يمني با حمله موشکي و توپخانه اي به متجاوزان، خسارات و تلفات سنگيني به آنها وارد کردند.

به مداخله آمريکا در جنگ يمن پايان دهيد
رئيس مجلس نمايندگان آمريکا از رئيس جمهور اين کشور خواست به مداخله واشنگتن در جنگ يمن پايان دهد.
به گزارش شبکه تلويزيوني الجزيره؛ نانسي پلوسي رئيس مجلس نمايندگان آمريکا از دونالد ترامپ رئيس جمهور اين کشور خواست با امضاي يک قطعنامه که کنگره آمريکا هفته گذشته آن را تصويب کرد, به مداخله واشنگتن در جنگ يمن پايان دهد.
بر اساس اين گزارش, پلوسي اعلام کرد اوضاع در يمن سبب ايجاد زخمي ماندگار بر وجدان جهان شده است. اين در حالي است که دونالد ترامپ اعلام کرد اين قطعنامه را وتو خواهد کرد. کاخ سفيد با صدور بيانيه اي اعلام کرد حمايت از ائتلاف تحت رهبري عربستان سعودي ( ائتلاف متجاوز) در يمن به معناي مداخله و حضور آمريکا در اين خصومت ها نيست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: يمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۲۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در صفحه شخصی خود نوشت که سلاح‌های یمنی بسیار فراتر از میزانی است که دشمنان تصورش را دارند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در شبکه احتماعی ایکس نوشت: «با آتش بازی نکنید؛ بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید، ذخایر استراتژیک سلاح‌های بازدارنده را در اختیار داریم؛ بسیار بیشتر از میزانی که فکر می‌کنید از لحاظ تعداد و تنوع و کیفیت».

حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلیهدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن

توئیت این مقام ارشد یمنی پس از آن است که  نیروهای مسلح یمن شامگاه سه شنبه صحنه‌هایی از هدف قرار دادن کشتی « CYCLADES » با پهپاد را در روز دوشنبه که عازم بنادر فلسطین اشغالی در دریای سرخ بود را منتشر کرد.

نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای تاکید کرده بود هدف قرار دادن این کشتی پس از نادیده گرفتن تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

در این راستا وبگاه Tradewindsnews، متخصص در حوزه اخبار اقتصادی و تجارت نوشت: هدف قرار دادن کشتی MSC Orion در اقیانوس هند توانایی یمنی‌ها برای هدف قرار دادن کشتی‌ها از فاصله دور را نشان می‌دهد؛ حمله به کشتی MSC Orion در اقیانوس هند این سوال را ایجاد کرد که چگونه یمنی‌ها توانستند در صدها کیلومتری سواحل یمن حمله‌ای را به یک هدف متحرک انجام دهند».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است
  • عملیات ارتش روسیه در مقر فرماندهی نیروهای اوکراینی
  • جنگ دریایی بی‌سابقه میان ارتش یمن و آمریکا و انگلیس در ۴۸ ساعت گذشته
  • هدف قرار گرفتن کشتی «سیکلادیس»با پهپاد «شهاب» نیروهای یمنی+ فیلم
  • محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنید
  • ارتش یمن لحظه حمله به کشتی اسرائیلی را منتشر کرد+فیلم
  • انتشار تصاویری از عملیات منفجر کردن یک تونل توسط نیروهای القسام
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • ویدئویی که یمنی ها از نیروهای زیر زمینی خود منتشر کرده اند