Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@08:25:05 GMT

اعمال و فضایل احیای شب نیمه شعبان فرهنگ سازی و تقویت شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۲۸۲۷

اعمال و فضایل احیای شب نیمه شعبان فرهنگ سازی و تقویت شود

حجت‌الاسلام ولی‌الله مصائبی در گفتگو با خبرنگار مهر بر احیای شب نیمه شعبان در استان زنجان تأکید کرد و با بیان اینکه طی سال گذشته در تعدادی از مساجد استان زنجان احیای نیمه شعبان برگزار شد، اظهار کرد: امیدواریم امسال تعداد این مساجد با فرهنگ‌سازی درست، افزایش یابد.

معاون فرهنگی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان بر تقویت فرهنگ‌سازی اعمال و فضائل احیای شب نیمه شعبان تأکید کرد و گفت: احیای شب نیمه شعبان جزو اعمال مؤکد ائمه معصومین و بهترین فرصت برای خودسازی و تقرب به پروردگار متعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شب هم‌ردیف و همپای شب‌های قدر قرار دارد و از این موقعیت می‌توان چون شب‌های قدر ماه مبارک رمضان، برای کسب خیرات و برکات معنوی بهره برد و نهایت تلاش را برای کسب فیض داشت.

مصائبی گفت: نیمه شعبان ولادت بزرگواری است که در این روز زمین را با قدم مبارک خویش منور ساخته و جایگاه والایی دارد و باید فلسفه این شب و روز مهم به خوبی در جامعه تبیین شود و انتظار و مهدویت تنها راه رسیدن به تمدن اسلامی است.

وی ابراز کرد: روایات زیادی از پیامبر اکرم (ص) و علمای اهل سنت هم نقل‌شده که فضیلت‌های بسیاری برای عبادت و راز و نیاز در شب و روز نیمه شعبان وجود دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تصریح کرد: برای تحقق جامعه ایمانی توجه به توصیه مقام معظم رهبری الزامی است که در گام دوم انقلاب اسلامی به موضوع مهم سبک زندگی اسلامی، دو عنصر اخلاق و معنویت، امید به آینده، عدالت محوری تأکید فرموده‌اند و برای تربیت جامعه ایمانی و عمل به منویات بزرگان دین احیای شب نیمه شعبان یکی از بهترین فرصت‌ها است و باید غنیمت شمرد و بهره برد.

کد خبر 4586616

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب سازمان تبلیغات اسلامی نیمه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۲۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، آیت الله محمدی لائینی دراین نشست افزود: لایه اول فرهنگ همان باور است، روزانه باید باور‌ها و ایمان خودمان را قوی کنیم؛ ضعف معرفت و باور دینی اولین مسئله در حوزه فرهنگ عمومی است.

وی گفت:امیدواریم که جلسه شورای فرهنگ عمومی به خروجی مطلوب ولو سی‌درصدی برسد، قلیلی که در حال تقلیل نباشد و در حال تکثیر باشد خوب است، مثلا همین مسئله‌های زاد و ولد و ازدواج.که نیازمند توجه بیشتر است.

آیت الله لائینی تصریح کرد: تولید انسان در کنار صنعت و کشاورزی مهم‌تر و  پاشنه‌آشیل‌های جدی امزوز کشور است، یکی از مشکلات دستگا‌ه‌های اجرایی ما این است که مسئولینش این را باور ندارند مثلا در بحث رعایت پوشش، آنها را هم باید به این اصول فرهنگی با برگزاری کلاس و دوره باورمندتر کرد.

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، تعاونی‌ها، دانش‌بنیان، صنایع خانگی، کشاورزی و ... حوزه‌های مشارکت مردم است، سال گذشته سال مانع‌زدایی بود قطعا اول موانع یا گره‌های سر راه حرکت ماشین اقتصاد و تولید را مشخص کردید، برداشتن آن موانع خودش اولین عامل برای جهش تولید است.

دیگر خبرها

  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • نمایشگاهی از نیم قرن تلاش برای احیای جلفا
  • تقویت معرفت و باور دینی کلید حل مشکلات فرهنگی
  • فعال کارگری: دولت با احیای کارخانه‌های تعطیل یا نیمه‌تعطیل، تولید داخل را زنده کرد
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبرةالشعرای تبریز
  • اعتبار ۴۰ میلیارد تومانی برای احیای مقبره‌الشعرای تبریز
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • طی سال گذشته ۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد
  • ۱۵ واحد تولیدی در زنجان احیاء شد