Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@17:07:33 GMT

مجن ، قطب توليد شيلات در استان سمنان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۳۰۸۳

مجن ، قطب توليد شيلات در استان سمنان

خبرگزاري آريا- مجن در شهرستان شاهرود با توليد ، بسته بندي و فرآوري سالانه 800 تن ماهي قزل آلا قطب توليد شيلات در استان سمنان است.
به گزارش خبرگزاري آريا، جمعي از ايثارگران و جانبازان مجني با راه اندازي شرکت کشت و صنعت جانبازان توانسته اند در توليد ، بسته بندي و فرآوري قزل آلا و کارآفريني در منطقه موثر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سادات مديرعامل اين شرکت گفت : در اين مجموعه سالانه 40 تن ماهي توليد مي شود و ظرفيت بسته بندي و فرآوري تا چهار تن ماهي در روز وجود دارد.
استان سمنان ظرفيت توليد سالانه بيش از 2 هزارتن انواع ماهي گرمابي و سردابي را دارد و بيش از 260 بهره بردار در اين زمينه مشغول بکار هستند.
مسعود مهدوي مدير شيلات استان سمنان گفت : قزل آلا ، کپور و سالمون از جمله ماهي هاي توليدي در استان سمنان است.
وي افزود: استان سمنان با ورود به عرصه پرورش ماهيان خاوياري  و تيلاپيا و بکارگيري پرورش ماهي در قفس در مسير افزايش توليدات و تبديل شدن به قطب توليد ماهي کشور قرار گرفته است .

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: مجن توليد شيلات سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۳۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس

رضا فزونی تصریح کرد: در حال حاضر نسل سی و یکم مرغ مادر بومی پارسه در مرکز اصلاح نژادی شمس آباد جوجه ریزی شده است و با توجه به روند پلاک گذاری جوجه‌ها، رکوردبرداری از این جوجه‌ها آغاز شده است. 

این مقام مسئول اظهار کرد: آمار‌های مربوطه بر اساس رکورد‌های گله مادری و اطلاعات شجره نامه و همچنین جوجه‌های نسل جدید برداشت و پس از تحلیل و ارزیابی آماری و اصلاح نژادی، انتخاب مرغ و خروس‌های والدی نسل بعد صورت می‌پذیرد. 

با توجه به بهبود قابل توجه صفات اقتصادی مرغان بومی که طی سنوات متمادی حاصل شده و از طرفی به دلیل پتانسیل ژنتیکی بالای تولیدی این نوع از مرغان که در سطح روستا‌ها توزیع شده است می‌توان به بخش قابل توجهی از نیاز‌های بازار تخم مرغ و گوشت سفید دست یافت

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • فرآیند تولید و بسته بندی میلیون‌ها همبرگر مرغ در کارخانه (فیلم)
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • تولید سالانه ۲.۵ میلیون تن پسماند پزشکی در هرمزگان ‌
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • واحد تولید و بسته بندی زعفران غیر استاندارد در مرکزی محکوم شد
  • اجرای بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده شش شهرستان سیستان وبلوچستان
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی