Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-03@15:16:36 GMT

تربیت هنرمند متعهد و انقلابی رسالت حوزه هنری است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۳۳۲۱

تربیت هنرمند متعهد و انقلابی رسالت حوزه هنری است

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان انوشیروان پیشدار در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری مهر در استان هرمزگان در تشریح برنامه‌های حوزه هنری در هفته هنر انقلاب اسلامی بیان داشت: روز شهادت شهید اهل قلم، مرتضی آوینی، در تقویم رسمی کشور به عنوان روز هنر انقلاب اسلامی تعیین شده است و حوزه هنری انقلاب اسلامی هر ساله ویژه برنامه‌های متعددی را به مناسبت هفته هنر انقلاب از تاریخ ۲۰ تا ۲۷ فروردین در سطح کشور برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هفته هنر انقلاب اسلامی هفته هنر متعهد است، عنوان کرد: مبنای شکل گیری حوزه هنری ایجاد فضا و بستر برای بیان هنری مفاهیم دینی انقلابی است.

پیشدار خاطرنشان کرد: هدف مبنای سیاست گذاری حوزه هنری تولید محتوا برای اقشار مختلف جامعه با سلیقه های متفاوت است.

مدیرکل حوزه هنری هرمزگان اظهارداشت: شناخت، تربیت و معرفی هنرمندان ارزشی، انقلابی و متعهد از جمله وظایف سنگین حوزه هنری است که در همه ابعاد هنری توسعه و گسترش دارد.

وی تصریح کرد: هدف ما این است که جوانان و هنرمندان هرمزگان را برای ترسیم و معرفی هنر انقلاب ترغیب کنیم، یکی از بهترین راه های صدور انقلاب استفاده از زبان هنر است که ما در هرمزگان استعدادهای خوبی در زمینه های مختلف هنری داریم.

به گفته پیشدار، فعالیت جزیره ای دستگاههای فرهنگی در برابر تهاجم گسترده فرهنگی دشمنان پاسخگو نیست و همه دستگاه های متولی باید دست در دست هم دهند و با برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و میان مدت جلوی این تهاجم را بگیرند.

وی افزود: تولید آثار هنری فاخر از اولویت های حوزه هنری در سال ۹۸ خواهد بود و فرهنگ سازی در راستای تحقق شعار سال از دیگر برنامه های پیش رو است.

پیشدار ابرازداشت: شهید آوینی الگویی عملی برای نسل جوان در حوزه هنر است و امیدواریم بتوانیم دستاوردهای هنری این شهید گرانفدر را به نسل جدید منتقل کنیم.

وی تاکید کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی فرصت خوبی است تا حوزه هنری به عنوان ستاد با همکاری سایر دستگاههای فرهنگی به ایجاد فضای با نشاط و تبیین ارزش های انقلاب اسلامی همت گمارند.

وی عنوان کرد: در چند سال اخیر با توجه به اهمیت و جایگاه هنر انقلاب، حوزه هنری به عنوان پایگاه هنر انقلاب در راستای تبیین و تبلیغ ارزش های انقلاب اسلامی در قالب هنر برنامه های متونعی را در سطح استان برگزار و یاد و خاطره شهید ولا مقام سید مرتضی آوینی را گرامی می دارد.

پیشدار گفت: اولویت اصلی فعالیت ها و برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی مبتنی بر بازتعریف هنر انقلابی بر اساس ارزش های متعالی اسلامی و دینی است که رسیدن به این هدف مستلزم همکاری، همراهی و تعامل با ادارات و سازمان ها در سطح استان است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۳۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته تعلیم و تربیت فرصتی برای دستیابی به اهداف سپاه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، سرداررمضان شریف درآیین ویژه ای به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج و هفته معلم آیین ویژه‌ای در کانون فرهنگی تربیتی شهید سلیمان نژاد رامسر گفت: :یکی از اصلی‌ترین مولفه‌های قدرت سپاه و بسیج داشتن نیرو‌های آگاه، بصیر و آشنای به مبانی دینی و فرهنگ اهل بیت از روز اول تاسیس بوده است.

وی گفت:  ادامه داد:تاکید مسولان و فرماندهان سپاه این است که تلاش نماییم دانش سیاسی و عقیدتی پاسداران و بسیجیان افزایش پیدا کند.

سردار شریف افزود:شهادت استاد مطهری معلم انقلاب بعنوان هفته تعلیم و تربیت فرصتی است که تاکید نماییم بر افزایش معرفت و دستیابی به اهداف سپاه در دفاع از ارزش‌های انقلاب با بینش عقیدتی و سیاسی، موفق‌تر عمل خواهیم نمود و سهلرالوصل‌تر به اهداف می‌رسیم.

سردار شریف گفت: تلاش برآن بوده قدرت سپاه و مولفه قوت سپاه روز به روز بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و همه امکانات و لوازم آن در محتوا مربی و فضای آموزشی مورد توجه قراربگیرد.

دراین مراسم از مربیان و هادیان برتر تجلیل شد

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • پخش مستندی که ساخت آن پنج سال طول کشید/ «نائب الامام» در شبکه افق
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • هفته تعلیم و تربیت فرصتی برای دستیابی به اهداف سپاه
  • جلوگیری از رها شدگی پایه و اساس بسیج هنرمندان باشد
  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • تابلوی «فرزند خلیج فارس» در بوشهر رونمایی شد
  • در هفته هنر انقلاب اسلامی یزد چه گذشت؟
  • پیام استاندار مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته معلم