Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی امروز 21 فروردین ماه در ابتدای درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) گفت: ایشان فرموده‌اند که هیچ فقری بالاتر از جهل و هیچ مالی پربرکت از عقل، هیچ تنهایی وحشتناک‌تر از خودبرتربینی و خودبزرگ‌بینی نیست.

وی با بیان اینکه کسی که عجب دارد سبب می‌شود تا مردم از او فاصله بگیرند و تنها می‌شود تصریح کرد: براساس فرموده پیامبر(ص)هیچ شخصیتی بهتر از حسن خلق نیست زیرا سبب جلب قلوب و دوستان فراوان و یاران بسیار می‌شود و انسان در حوادث تنها نمی‌ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله مکارم افزود: همچنین رسول مکرم اسلام(ص) فرموند که هیچ عبادتی مانند تفکر نیست؛ واقعا ببینید این حدیث در محیط جاهلی هزار و 400 سال قبل از وجود مبارک پیامبر صادر شده و ایشان چنین برنامه ای ارائه داده است که با در نظر گرفتن شرائط زمان و مکان خود این روایات، معجزه است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه انسان اگر فکر و تعقل کند بر همه مشکلات فائق خواهد شد اظهار کرد: انسان باید از وضعیت امروزی کاخ پادشاهان و سرنوشت اقوام گذشته درس عبرت بگیرد و بداند سرنوشت دنیا همین است و باید به فکر آخرت خود باشیم.

ایشان همچنین ضمن محکومیت تروریست خواندن سپاه اظهار کرد: دشمنان با ضربه‌ای که در عراق از سپاه و در جنگ تحمیلی هشت ساله خوردند سبب شده تا چنین موضعی اتخاذ کرده و بخواهند از سپاه انتقام بگیرند در حالی که کار آن‌ها بی عقلی محض است.

وی افزود: آنان تصور می‌کنند که اگر الان روز است و آنان بگویند شب است بقیه باید بپذیرند؛ می‌گویند ما امضاء می‌کنیم که داعش تروریست نیست و بقیه هم باید قبول کنند؛ این نهایت بی عقلی است که کسی فکر کند همه چیز در اختیار اوست و هر کاری بخواهد می‌تواند بکند و واقعیات را عوض کند.

این مرجع تقلید با بیان اینک سپاه محبوبیت خود را با این مسائل از دست نمی‌دهد تصریح کرد: مردم زحمات سپاه را در سوریه و عراق و لبنان و در جنگ تحمیلی دیده‌اند؛ سپاه منطقه را از سلطه اسرائیل حفظ کرده و در مسئله سیل نیز جانانه در کنار ارتش و هلال احمر و ... ایستاده و کار و جانفشانی می‌کنند و همه امکانات خود را برای نجات مردم از سیلاب به پای کار آوردند.

آیت‌الله مکارم بیان کرد: محبوبیت سپاه بعد از این تصمیم آمریکا بیشتر شده است و آنان بدانند خورشید و حق را با ابر نمی‌توان پوشاند؛ امیدواریم سپاه و ارتش محکم بایستند و بدانند این حرف‌های جنون آمیز تاثیری نخواهد داشت.

این مفسر قرآن با اشاره به پذیرش مالکیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان از سوی آمریکا تاکید کرد: شما از کجا آمده اید که خانه کسی را به دیگری می‌بخشید؛ اینها همه کارهای جنون‌آمیزاست؛ متاسفانه فرهنگ برخی دولتمردان آمریکایی مانند اراذل و اوباش است؛ می‌گویند ما همین هستیم و حق و باطل را ما تعیین می‌کنیم؛ وای بر حال دنیایی که این افراد بخواهند برآن حکومت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: قرآن ایکنا آمریکا سپاه تروریست مکارم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۳۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی النصر و الخلیج + فیلم

تیم‌های فوتبال النصر و الخلیج در چارچوب رقابت‌های لیگ حرفه‌ای عربستان به مصاف یکدیگر رفتند که در نهایت با پیروزی النصر به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم‌های النصر و الخلیج امشب _شنبه هشتم اردیبهشت_ در چارچوب رقابت‌های هفته بیست‌ونهم لیگ حرفه‌ای عربستان از ساعت ۲۱:۳۰ با یکدیگر دیدار کردند که در نهایت با پیروزی النصر به پایان رسید.

تک گل این دیدار را آیمریک لاپورت در دقیقه ۶۸ به ثمر رساند تا سه امتیاز خارج از خانه را از آن خود کنند.

خلاصه بازی النصر و الخلیج کد خبر 748576

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • عفاف و حجاب ریشه در فطرت زن دارد/ دلایل عقلی ضرورت حجاب را تائید می کند
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • خلاصه بازی النصر و الخلیج + فیلم
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد
  • تعاون راهکاری علمی، عملی و عقلی برای مشارکت مردم در تولید
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • دعوت جهانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای حمایت از دانشجویان آمریکایی
  • واکنش در اروپا به گنجاندن سپاه در لیست تروریست‌ها