Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-29@10:35:52 GMT

حمیدرضا آذرنگ دبیر جشنواره تئاتری شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۳۹۱۴

به گزارش پارس نیوز، شهرام کرمی، مدیر کل اداره هنرهای نمایشی حمیدرضا آذرنگ، چهره شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون را به عنوان دبیر بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر معرفی کرد.

در متن حکم شهرام کرمی آمده است:

«ایران اسلامی مفتخر است که نام پاک‌ترین فرزندانش بر تارک پر افتخار میهن همواره در جهان تلالو دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلیر مردان و شیرزنانی که به نیکی بلندترین واژه‌های افتخار را در هشت سال حماسه، معنا کردند. در این میان آزادسازی خرمشهر بی‌شک نقطه درخشانی در تاریخ این سرزمین است. پاسداشت این رشادت‌ها و بازگویی این حماسه بی‌گمان اصل اخلاقی و تکلیف حقیقی برای مردمان حق‌شناس این سرزمین است.

هنرمندان اما در این میان وظیفه‌ای سترگ و خطیر خواهند داشت. بیان جلوه‌های واقعی و آسمانی آن ساحت بلند و شناساندن دقیق و شایسته آن بلندهمتان بی‌ادعا به نیکوترین شکل و خلاقانه‌ترین شمایل هنری.

نظر به تخصص، تجربه و دغدغه شخصی و هنری جنابعالی و با موافقت مدیر کل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند به موجب این حکم به عنوان «دبیر بیست و دومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر» منصوب می‌شوید.»

گفتنی است حمیدرضا آذرنگ بازیگر، نویسنده و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون که مضمون غالب مجموعه آثار نمایشی‌اش مقاومت و دفاع مقدس است، تاکنون با آثاری چون «خیال روی خطوط موازی»، «آخرین مروارید»، «این کدام پنجشنبه است»، «روزی روزگاری آبادان»، «مادر مانده»، «دو متر در دو متر جنگ»، «در قاب ماه»، «خنکای ختم خاطره»، ‌«دو لیتر در دو لیتر صلح»، «ترن» و «هتلی‌ها» در جشنواره‌های مختلف صاحب جایزه شده است.

آذرنگ در سال گذشته نمایش «خنکای ختم خاطره» را به عنوان نویسنده، کارگردان و بازیگر اجرا کرد که علاوه بر اجرای عمومی، در سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر نیز حضور داشت. او در عرصه بازیگری سینما نیز با فیلم‌هایی چون «ملکه»، «تنگه ابوقریب» و... برای مخاطبان آشنا است.

جشنواره تئاتر فتح خرمشهر یکی از جشنواره‌های موضوعی و باسابقه تئاتر است که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه اروند و با مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی برگزار خواهد شد.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: سینما و تلویزیون تئاتر جهان مردان فرهنگ و ارشاد اسلامی تلویزیون دفاع مقدس اداره کل فرهنگ و ارشاد پارس دبیر جشنواره تئاتری پارس نیوز حمید رضا آذرنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۳۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود

به گزارش خبرگزاری مهر، حسام منظور بازیگر با سابقه تئاتر که پیش از این و در سال ۱۳۹۸ نمایش «الیزابت باتوری» را کارگردانی کرد که با استقبال قابل توجه مخاطبان و منتقدان تئاتر روی صحنه رفت، بعد از ۵ سال و در جدیدترین تجربه کارگردانی خود به سراغ رمان مطرح برام استوکر رفته است.

منظور قصد دارد در سال جاری اقتباسی نمایشی از رمان «دراکولا» را که از شاخص‌ترین آثار کلاسیک ادبیات ژانر وحشت است، روی صحنه ببرد.

تا کنون در سینما و تئاتر جهان اقتباس‌های مختلفی از رمان «دراکولا» شده است که از جمله مطرح‌ترین آن‌ها می‌توان به فیلم «دراکولا» به کارگردانی فرانسیس فورد کاپولا و بازی گری اولد من و آنتونی هاپکینز اشاره کرد.

حسام منظور در حال حاضر فیلم «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی را روی پرده سینماهای کشور دارد.

متعاقبا اخبار مربوط به عوامل، مکان و زمان اجرای عمومی این اثر نمایشی منتشر می‌شود.

کد خبر 6091907 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • حسام منظور به سراغ دراکولای برام استوکر می‌رود
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • از رکوردها تا یک تفاهم‌نامه تئاتری و...
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر