Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-30@06:56:43 GMT

1500 واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در اردستان وجود دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۴۱۵۳

1500 واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم در اردستان وجود دارد

به گزارش ایرنا، سید ایمان فتوحی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران بیان کرد: بیشتر روستاها مانند شهرهای اردستان، زواره و مهاباد بافت فرسوده دارند که در این راستا سال گذشته بنیاد مسکن با اعزام کارشناسان نسبت به شناسایی، اطلاع رسانی و هشدار به مالکان آنها اقدام کرد.
وی افزود: برای بازسازی و مقاوم سازی واحدهای غیرمقاوم تسهیلات 250 میلیون ریالی، برای تکمیل ساختمان تسهیلات 100 میلیون ریالی و برای تخریب 80 میلیون ریال تسهیلات پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سرپرست بنیاد مسکن اردستان با اشاره به مهاجرت سالانه پنج تا 10 درصد از روستاییان این شهرستان عنوان کرد: این نهاد جهت تثبیت جمعیت روستاها به اجرای طرح های هادی، بهسازی، تهیه و واگذاری زمین مسکونی به روستاییان اقدام کرد.
به گفته وی، افزون بر 62 میلیارد ریال سال گذشته برای بهسازی 15 روستا و تهیه طرح هادی پنج روستا هزینه شده است.
فتوحی ادامه داد: سال پیش 435 فقره سند مالکیت شهری و روستایی صادر، 337 پرونده تنظیم و تعداد 274 فقره تسهیلات ویژه بهسازی با اعتبار بیش از 54 میلیارد ریال و 35 فقره تسهیلات کمک به تکمیل ساختمان به میزان یک میلیارد و 750 میلیون ریال پرداخت شد.
وی یادآور شد: افزون بر 150 هزار مترمربع زیرسازی معابر روستایی آماده آسفالت ریزی و قول مساعد تحویل ریالی معادل 20 میلیارد ریال قیر داده شده و همچنین نماینده اردستان در مجلس نیز مبلغ 100 میلیارد ریال را تعهد کرده که در صورت تخصیص، به همین میزان از سوی بنیاد مسکن تامین و جهت بهسازی روستاها هزینه خواهد شد.
سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اردستان همچنین گفت: با تخصیص 400 تن قیر افزون بر 51 هزار مترمربع آسفالت در پنج روستا، 70 هزار مترمربع زیرسازی در 9 روستا، یکهزار و 100 متر کانیو گذاری و 2 هزار و 800 مترمربع سنگ فرش انجام شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته تسهیلاتی برای ساختمان های آسیب دیده از حادثه ها پرداخت نشد، بیان کرد: سیلاب ناشی از نخستین بارش های بهاری امسال به 97 واحد مسکونی روستایی افزون بر 43 میلیارد ریال آسیب زده و خسارت تندباد به 15 واحد مسکونی دیگر نیز یک میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد می شود.
بر اساس آخرین سرشماری صورت گرفته، تعداد 14 هزار و 314 نفر در روستاهای اردستان ساکن هستند.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله نزدیک به 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.
7431/8123
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اصفهان انقلاب اسلامی شهری و روستایی فرش مسکن 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۴۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

وجیه‌الله بیگدلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: سال گذشته بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم‌بهره برای خرید ماشین‌آلات سبک و سنگین به دهیاری‌های استان اختصاص پیدا کرد.

وی با اشاره به نتایج مثبت پرداخت تسهیلات به دهیاری‌ها گفت: رشد اعتبارات و تجهیز دهیاری‌ها به ماشین‌آلات باعث شد حجم عملیات عمران روستایی در استان به طور قابل توجهی بالا برود و مناطق روستایی استان از این لحاظ به کارگاه عمرانی تبدیل شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری زنجان تصریح کرد: این تسهیلات در راستای ایجاد درآمد پایدار برای دهیاری‌ها در جهت افزایش سطح خدمت‌رسانی به روستاییان پرداخت شد.

وی با بیان اینکه با تأسیس دهیاری در ۵۲ روستای جدید طی فعالیت دولت سیزدهم، تعداد دهیاری‌های استان به ۷۰۹ مورد رسیده است، اضافه کرد: همچنین ۶۲۵ دهیاری در استان ارتقا پیدا کرد که این موضوع در تخصیص اعتبار و ماشین‌آلات به دهیاری‌ها بسیار مهم است.

بیگدلی گفت: بر اساس نتایج سرشماری سال ۹۵، جمعیت روستایی استان زنجان بالغ بر ۳۴۶ هزار نفر است که این میزان ۳۷ درصد کل جمعیت استان را شامل می‌شود.

کد خبر 748686

دیگر خبرها

  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • رفع تصرف ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی منطقه حفاظت شده البرز جنوبی
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • روستاهای زنجان به کارگاه عمرانی تبدیل شده‌اند
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • ایجاد بیش از ۱۵۰۰ فرصت شغلی توسط تعاونی‌های استان کرمانشاه
  • خسارت ۵۲ میلیارد تومانی سیل به اردستان