Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون فوتبال، مرتضی محصص رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال، در خصوص پایان مرحله مقدماتی رقابت‌های فوتبال انتخابی المپیک 2020 در بخش بانوان و شکست تیم ملی ایران برابر چین تایپه بیان کرد: به عقیده من این مسابقه و خصوصا نیمه دوم آن نقطه عطفی برای فوتبال بانوان ما بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدون توجه به نتیجه باید بگویم در کل تاریخ فعالیت تیم ملی بانوان شاهد چنین کیفیتی نبودیم و عملکرد اعضای تیم به واقع من را شگفت زده کرد.

وی افزود: فراموش نکنیم که چین تایپه تیم بسیار خوبی است، نمی‌توانیم بگوییم از قدرت‌های برتر فوتبال آسیا به حساب می‌آید، اما قطعا حریف خوب و قدرتمندی برای ما بود. در حالی که نیمه دوم جریان بازی را به طور کامل در اختیار داشتیم، موقعیت خلق می‌کردیم و با نظم و برنامه بازی را ادامه دادیم، زیر توپ نمی‌زدیم و این نشان‌دهنده پیشرفت چشمگیر فوتبال بانوان ایران است. بر همین اساس می‌گویم به زودی نوبت صعود ما خواهد رسید و آینده‌ای طلایی برای این تیم می‌بینم.

رئیس کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال ادامه داد: دو نقطه ضعف در عملکرد ملی‌پوشان دیدم، اول عدم استفاده مناسب از موقعیت‌ها و دوم عدم تخریب بازی حریف بود. اما در مجموع عملکرد ملی‌پوشان کاملا رضایت بخش بود. می‌خواهم به اعضای کادر فنی، آقای عبدی و کلیه بازیکنان تیم تبریک بگویم که چنین نمایش موفقی داشتند. شخصا باور نمی‌کردم که این همان تیم بانوان قبلی ما است، چرا که تحول در نمایش و عملکرد تیم به خوبی دیده می‌شد.

محصص اظهار داشت: سطح انتظارات باید معقول و منطقی باشد، نباید این انتظار را به جامعه منتقل کنیم که تیم بانوان ما در رقابت با فیلیپین و تایپه صدرنشین شود. باید از شرایط واقعی موجود در فوتبال بانوان آسیا شناخت کافی داشته باشیم. زمان صعود ما هم می‌رسد اما به شرط آنکه روند خوب خودمان و این پیشرفت مطلوب را دنبال کنیم. به نظر من این تیم نشان داد که صعود به مراحل نهایی و حتی مسابقات جام ملت‌ها و المپیک دور از دسترس نیست. به عقیده من اگر با توجه به این کیفیت استعدادیابی مناسبی در سطح بانوان داشته باشیم، بدون تردید به یکی از قدرت‌های برتر فوتبال آسیا تبدیل می شویم.

وی گفت: از اینجا به بعد کار اهمیت بیشتری دارد. اینکه این تیم را رها نکنیم، برنامه‌های آماده‌سازی و بازی‌های دوستانه به شکل مداوم برگزار شود و ساختار تیمی خودمان را به خوبی حفظ کنیم تا در مسابقات بعدی گام بزرگ‌تری به سوی موفقیت برداریم. به عقیده من می‌توانیم از ظرفیت خوب تیم جوانان هم استفاده کنیم، به عملکرد موفق این تیم هم در مرحله بعدی مسابقات قهرمانی آسیا امید داریم. هرچند رقابت با تیم‌های کره جنوبی و ویتنام در این مرحله آسان نیست اما امیدوارم این تیم پیشرفت قابل توجهی داشته باشد و به تقویت تیم ملی فوتبال بانوان در آینده نزدیک کمک کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: فدراسیون فوتبال فوتبال بانوان خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۴۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود ایران به جام‌جهانی فوتسال و نیمه‌نهایی جام‌ملت‌ها

ملی‌پوشان فوتسال کشورمان با قرار گرفتن در جمع چهار تیم پایانی جام ملت‌های آسیا، به جام جهانی ۲۰۲۴ صعود کرد.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتسال کشورمان در دومین بازی از مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴، در سالن بانکوک آره‌نا مقابل تیم ملی قرقیزستان صف‌آرایی کرد و با نتیجه ۶ بر یک پیروز شد.

برخلاف دو مسابقه نخست که تیم شمسایی نیمه اول خوبی را پشت سر نگذاشت، ایران در دقیقه ۸ با شوت بهروز عظیمی به گل رسید که دونیربک آمانبائف، یک دقیقه بعد با گشودن دروازه ایران توانست بازی را به تساوی بکشاند. البته این پایان کار در نیمه اول نبود و سالار آقاپور در دقیقه ۱۰ گل زیبایی از یک ضربه ایستگاهی به ثمر رساند تا ملی‌پوشان کشورمان با پیروزی ۲ بر یک راهی رختکن شوند.

نیمه دوم نیز مطابق میل ایران پیش رفت. مهدی کریمی در دقیقه ۲۶ برای قهرمان ۱۲ دوره رقابت‌ها گلزنی کرد و سعید احمد عباسی دروازه قرقیزستان را در دقیقه ۲۴ باز کرد تا همچنان مدعی اصلی عنوان آقای گلی جام باشد. تلاش‌های قرقیزستان نتیجه‌ای به دنبال نداشت و کریمی در دقیقه ۳۶ برای ایران گلزنی کرد. گلزنی علی‌اصغر حسن‌زاده در دقیقه ۳۷ نیز تیر خلاصی به قرقیزستان بود و حکم صعود ایران را امضا کرد.

تیم ملی کشورمان همانند ۱۶ دوره گذشته جام ملت‌های آسیا به مرحله نیمه نهایی مسابقات صعود کرد و با حذف ژاپن، تنها تیم حاضر در رقابت‌ها محسوب می‌شود که طعم قهرمانی آسیا را چشیده است. با توجه به اینکه چهار تیم نهایی جام ملت‌ها سهمیه جام جهانی ۲۰۲۴ ازبکستان را کسب می‌کنند، شاگردان وحید شمسایی با این پیروزی به جام جهانی نیز صعود کردند.

تیم ملی ایران از ساعت ۱۷:۳۰ روز جمعه هفتم اردیبهشت، در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف برنده مسابقه ازبکستان - ویتنام می‌رود. دیدار ازبکستان و ویتنام از ۱۷:۳۰ امروز برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شگفتی‌سازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملتهای فوتسال آسیا
  • پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا
  • (عکس) واکنش AFC به صعود تیم فوتسال ایران
  • صعود تیم ملی فوتسال ایران به نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا
  • صعود مقتدرانه شاگردان شمسایی به نیمه‌نهایی
  • صعود ایران به جام‌جهانی فوتسال و نیمه‌نهایی جام‌ملت‌ها
  • سرمربی الهلال ناکامی برابر العین را توجیه کرد
  • جعفری: پیشنهاداتی دارم اما اولویت تیم شهر خودم است
  • الهلال (۴) ۲ - ۱ (۵) العین/ شگفتی بزرگ در آسیا با صعود شاگردان کرسپو به فینال+ فیلم
  • انتقاد فان باستن از رشفورد؛ مگه داری با رفیقات فوتبال بازی می‌کنی؟