Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@09:05:38 GMT

افزایش غلظت برخی آلاینده‌ ها در هوای تهران

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۴۷۳۵

افزایش غلظت برخی آلاینده‌ ها در هوای تهران

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، حسین شهبازی افزود: پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان دهنده افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها در صبحگاه امروز (۲۱ فروردین) است و به‌تدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی در طول روز بر سرعت باد افزوده خواهد شد به گونه‌ای که برای برخی ساعات وزش باد به بزرگی بالاتر از ۵ متربرثانیه از سمت نواحی غربی انتظار می رود که پراکندگی آلاینده ها و به تبع آن بهبود کیفیت هوای شهر تهران را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: رفته رفته در شبانگاه از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود و با تداوم این وضعیت تا صبحگاه فردا (۲۲ فروردین) شرایط برای افزایش نسبی غلظت آلاینده ها مهیا خواهد شد. به‌تدریج با تغییر شرایط جوی تا بعدازظهر، افزایش میزان ابرناکی و وزش باد موثر به بزرگی ۳ تا ۵ متربرثانیه در برخی ساعات دور از انتظار نخواهد بود. بر این اساس، احتمال می رود با وجود افزایش غلظت آلاینده‌ها طی برخی ساعات فردا شرایط سالم کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت برقرار باشد.

وی افزود: تا روز آینده روند افزایشی در دما مشاهده می‌شود.شهبازی در پایان با بیان اینکه میانگین کیفیت هوای تهران در ۲۴ گذشته ۴۸ و هوا در شرایط پاک بود،گفت: این شاخص هم‌اکنون۶۰ و هوا در شرایط سالم است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۴۷۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش همشهری آنلاین، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۷ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۶۸ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

گفتنی است که شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول(سالم) یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

همچنین براساس داده های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، تنها یک ایستگاه (منطقه ۳ پاسداران) شاخص عدد بالاتر از ۱۰۰ را نشان می هد و حساس برای گروه های نا سالم است و ۶ ایستگاه شرایط پاک (شاخص زیر ۵۰ ) و مابقی ایستگاه شرایط قابل را نمایش می دهند.

کد خبر 848284 منبع: ایسنا برچسب‌ها آلودگی هوا شهردارى تهران تهران

دیگر خبرها

  • تداوم تنفس هوای مطلوب در تهران
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • وضعیت کیفیت هوای پایتخت امروز سه شنبه
  • کیفیت هوای امروز تهران
  • کیفیت قابل‌قبول هوای تهران در یازدهمین روز اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روز‌های پاک از ابتدای سال
  • کیفیت هوای پایتخت در روز جاری/ تعداد روزهای پاک از ابتدای سال
  • کیفیت هوای تهران در چه وضعیتی است؟
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • کیفیت هوای سلماس ناسالم برای گروه‌های حساس