Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-01@00:56:16 GMT

یزدی ها در روز دندانپزشک، رایگان معاینه می شوند

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۵۰۲۲

یزدی ها در روز دندانپزشک، رایگان معاینه می شوند

دکتر 'علیرضا نواب اعظم' روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: مردم می توانند روز جمعه از ساعت هشت و نیم صبح تا 6 عصر به هفت نقطه شهر یزد مراجعه و ضمن معاینه رایگان دندانها، آموزش های لازم در بخش دهان و دندان را فرا گیرند.
این متخصص جراحی دهان، فک و صورت، این نقاط را مسجد ملا اسماعیل(محل برگزاری نماز جمعه)، میدان آزادی و بوستان های کوهستان، غدیر، حسن آباد، هفت تیر و پارک بزرگ شهر اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی 25 دندانپزشک عمومی و متخصص شامل اعضای انجمن دندانپزشکی و متخصصان این انجمن با همکاری مرکز بهداشت، کادر دانشگاه و دانشجویان سال آخر دانشگاه در قالب سه خودرو سیار و نصب چهار چادر، نسبت به معاینه دندان مراجعه کنندگان اقدام می کنند.
وی از همکاری خوب هلال احمر در اجرای این طرح خبر داد و یادآور شد: دندانپزشکان، ضمن معاینه رایگان دندانها، آموزش های بهداشت دهان و دندان را ارائه و بروشورهایی در همین زمینه به مراجعه کنندگان تحویل می دهند.
دکتر نواب اعظم تصریح کرد: آن دسته از مراجعه کنندگانی که نیاز به درمان داشته باشند به مراکز دندانپزشکی که هزینه های اندکی دریافت می کنند مثل دانشکده دندانپزشکی و درمانگاههای دولتی معرفی می شوند.

*** پیام های بهداشت دهان و دندان
رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران، شاخه یزد در ادامه، توجه به بخش دهان و دندان را به چهار بخش شامل اطفال، سالمندان، مادران باردار و بهداشت دهان و دندان تقسیم کرد و یادآور شد: هر کدام از این بخشها پیامهایی دارد که باید مردم به آن توجه کنند.
وی توجه به بهداشت دهان و دندان برای جلوگیری از ابتلا به سرطان دهان را مهم دانست و گفت: دندانپزشکی، تنها رشته ای است که متخصصان آن در معرض خطر و ابتلا به بیماریهایی چون هپاتیت و ایدز هستند.
دکتر نواب اعظم تصریح کرد: 30 تا 40 درصد متخصصان این بخش بعلت بیمارهای مختلف مراجعه کنندگان در معرض ابتلا به این بیماری ها می باشند.

***قیمت آمپول های بی حسی، پنج تا 6 برابر شده است
رئیس هیئت مدیره انجمن دندانپزشکی ایران، شاخه یزد به گرانی نرخ خدمات این بخش اشاره کرد و گفت: پارسال، نرخ آمپول های بی حسی در کشور بین پنج تا 6 برابر شد.
وی اضافه کرد: سالانه به 800 هزار آمپول بی حسی نیاز است و این در حالیست که پارسال فقط 350 هزار آمپول تولید شد و همین امر، گرانی این محصول را به دنبال داشت.
دکتر نواب اعظم، ثبت نام الکترونیکی و سهمیه بندی را تنها چاره کاهش قیمت آمپول بی حسی و جلوگیری از عرضه آن در بازار آزاد دانست که در دست اقدام است .
وی تعداد دندانپزشکان عمومی و متخصص استان را بیش از 450 نفر اعلام کرد که 100 نفر از این تعداد را متخصصان در بخش های مختلف تشکیل می دهند.
6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 ابتلا به سرطان سالمندان گرانی نماز جمعه هلال احمر 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۵۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی

سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: سال گذشته ۵۰۰بازدید از مراکز دندانپزشکی صورت گرفت که از مجموع بازدیدهای انجام شده ۳۸ مورد تذکر و برخورد، ۳۳ مورد ارجاع به مقامات قضایی و ۱۳ مورد پلمب مرکز مداخله‌گر حوزه دندانپزشکی به ثبت رسید. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مرتضی فغانی در جمع خبرنگاران گفت: در یک سال گذشته از 130 مطب و 122 درمانگاه و همچنین 110 درمانگاه ویژه دندانپزشکی و نیز 45 لابراتوار و 67 دندانسازی بازدید صورت گرفته است و  با 25 مداخله گر سلامت نیز برخورد قاطع شده است .

وی افزود: سال گذشته 500بازدید صورت گرفت که از مجموع بازدیدهای انجام شده 38 مورد تذکر و برخورد و 33 مورد ارجاع به مقامات قضایی و 13 مورد پلمب مرکز مداخله گر حوزه دندانپزشکی به ثبت رسید.

فغانی با اشاره به 34 بازدید صورت گرفته و مراجعه 100 هزار نفر به مراکز درمانی در نوروز امسال تصریح کرد: در راستای ارائه هر چه بهتر خدمات به زائران و مجاوران بارگاه رضوری، از 17 درمانگاه و 11 درمانگاه ویژه دندان پزشکی و 5 مرکز غیرفعال بازدید صورت گرفت .

سرپرست امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مهم ترین چالش پیشرو با مداخله گران سلامت را ضعف قانون به معنای بازدارنده نبودن آن در برخورد با مداخله گران سلامت دانست و گفت:  یکی از مهم‌ترین برنامه های پیشرو در حوزه امور دندانپزشکی برگزاری جلسات برای هم اندیشی با دادستانی و مسئولان قوه قضایه در راستای اصلاح صدور احکام خواهد بود .

فغانی با اشاره به اینکه  مداخله گران سلامت با سودجویی  از ناآگاهی مردم با عناوین پزشکی و پرستاری اقدام به فعالیت درمانی می‌کنند، خاطرنشان کرد: کارشناسان این حوزه به صورت مستمر بر اساس پایش های دوره ای و نیز شکایت صورت‌گرفته، حتی در خارج از زمان  اداری بر مراکز درمانی نظارت می‌کنند و عملکرد آنها را مورد پایش قرار می‌دهند. 

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند
  • واگذاری راهبری پنج مرکز معاینه فنی تهران به بخش خصوصی
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟