Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@14:59:18 GMT

بازار سیب آذربایجان غربی ساماندهی می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۵۱۶۳

بازار سیب آذربایجان غربی ساماندهی می شود

مشاور اجرایی رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : این استان قطب تولید محصول سیب درختی در کشور است و یکی از مهم‌ترین اقدامات جهاد کشاورزی ساماندهی بازار سیب درختی و کاهش مشکلات باغداران است.
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی ، محمود مظلومی در جلسه ساماندهی مراکز خرید و جمع آوری سیب درختی کنار جاده ای استان اظهار کرد: کشاورزان هر ساله سیب صنعتی یا به زبان خودمانی زیردرختی را به‌صورت انباشت و فله‌ای برای فروش به کارخانه‌های صنایع تبدیلی جمع‌آوری می‌کنند و در یک زمان مشخص کارخانه‌ها اقدام به انتقال این محصول به مراکز فرآوری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مظلومی افزود: تلاش جهاد کشاورزی بر ساماندهی مراکز خرید و جمع آوری سیب درختی و کاهش ضایعات در رساندن محصول به  صورت بهداشتی به محل فراوری و کارخانجات صنایع تبدیلی است و در این راستا تجمیع مراکز جمع اوری سیب به منظور نظارت بیشتر برنحوه خرید محصول ضروری است.
عزیز امانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت : با توجه به اینکه امسال زمان سال اوری باغ های سیب درختی استان است و سالانه یک سوم محصول تولیدی سیب درختی استان به مصارف کارخانجات صنایع تبدیلی می رود ، ساماندهی مراکز خرید کنار جاده ها قبل از فصل برداشت  بیش از پیش ضرورت دارد.
وی افزود: تشکلها به عنوان عامل حمایت کننده برای توسعه فعالیتهای بخش کشاورزی هستند و در این راستا برای تنظیم بازار سیب و ساماندهی مراکز خرید و فروش سیب صنعتی نیازمند مشارکت فعال تشکلهای بخش کشاورزی هستیم.
امانی با بیان اینکه 42 درصد باغات سیب استان در شهرستان ارومیه متمرکز شده است، اضافه کرد: باغداران شهرستانهای سلماس ، میاندوآب ، اشنویه و مهاباد نیز به ترتیب بخش عمده ای از محصول سیب درختی استان را تولید می کنند.
شهریار حیدری مدیر سازمان تعاون روستائی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت قرار گرفتن محصول سیب درختی در ردیف محصولاتی که به صورت خرید تضمینی از طرف دولت مورد حمایت قرار می گیرد ، ادامه داد: با سیاست گذاریهای مقطعی و قیمت خرید محصولات می توانیم بسیاری از مشکلات موجود را بر طرف نمائیم.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آذربایجان غربی بخش کشاورزی تنظیم بازار جهاد کشاورزی خرید و فروش 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۵۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان

علی موسی خانی گفت: امسال محصول کلزا در استان هرکیلوگرم ۳۵ هزار تومان، تضمینی خریداری می‌شود.

موسی خانی ادامه داد: چهار کارخانه روغن کشی در سطح استان متولی خرید دانه روغنی کلزا و تعاون روستایی گلستان نیز مباشر خرید آن است.

وی افزود: امسال در ۴۸ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان گلستان کلزا کشت شده است.

موسی خانی خاطرنشان کرد: پارسال ۲۷ هزار تُن کلزا در استان برداشت شده بود و امسال پیش بینی می‌شود تا ۱۲۰ هزار تن محصول برداشت شود.

وی توصیه کرد: کشاورزان در برداشت عجله نکنند چرا که هنگام برداشت، رطوبت استاندارد کلزا باید حدود ۱۰ درصد و مواد خارجی آن ۲ درصد باشد.

کلزا محصولی است که از دانه آن روغنی مفید و گیاهی به دست می‌آید و از کنجاله آن برای خوراک دام استفاده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • برای خرید؛ قیمت هر شاخه میلگرد ساده را چگونه محاسبه کنیم؟
  • قبل از خرید بهتر است تفاوت تسمه با ورق فولادی را بدانید!
  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • ۵۱۰ هزار تن گندم به مراکز مسقف خوزستان انتقال داده شد
  • خرید امن و آسان از علی بابا با سپاهان همراه
  • صدها هزار تن گندم خوزستان به سیلوها منتقل شد
  • کمترین خسارت به گندم‌های نگهداری شده در مراکز روباز خوزستان
  • دفاع تمام قد چمران از شهرداری؛ درختی در پارک لاله قطع نخواهد شد/ قرارداد خرید اتوبوس برقی هیچ مشکلی ندارد
  • قرارداد خرید اتوبوس برقی از چین منع انتشار داشته است