Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر راه و شهرسازی گفت:شناسایی مناطق مستعد شهرسازی مستلزم یک اقدام میدانی و یک اقدام حقوقی است تا مناطق شناسایی شده پس از تصویب به محدوده شهری الحاق شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، محمد اسلامی در حاشیه جلسه هئیت دولت گفت: شناسایی مناطق مستعد شهرسازی مستلزم یک اقدام میدانی و یک اقدام حقوقی در جهت شورای عالی شهرسازی است که تعیین تکلیف آن‌ها به مدیران کل در استان‌ها سپرده شده که در تعامل با استانداران انجام دهند و مناطقی را شناسایی کنند که در شورای شهرسازی ما آن‌ها را تصویب شده تا جزو محدوده‌های شهر‌ها قلمداد شود به بیان دیگر مناطقی که مستعد هستند به محدوده شهری الحاق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  وی افزود: این مورد هم در بحث روستایی و هم در بحث شهرسازی مورد توجه قرار می‌گیرد که در حوزه روستایی مسئولیت آن را بنیاد مسکن بر عهده دارد و حوزه شهری را شورای شهرسازی برای آن تصمیم گیری خواهد کرد.   وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: در اولین جلسه شورای شهرسازی بررسی مطالعات هیدرولوژی تمام شهر‌هایی را که در معرض سیل قرار دارند مرور خواهیم کرد. همچنین آنچه را که در گذشته در حد مفروضات طراحی بوده با این آورد جدید رودخانه‌ها که در برخی از استان‌ها نسبت به دوره ۵۰ ساله در حدود ۳ برابر مفروضات پیشین محاسبه شده به روزرسانی کرده تا با این نگاه جدید برای شهر‌ها تصمیم گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر راه راه و شهرسازی مناطق روستایی مناطق شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک گفت: سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، مرتضی باغبانی اظهار داشت: سند تک برگی تمامی اراضی ملی در حریم و محدوده این شهرستان به نام سازمان ملی زمین و مسکن اخذ شد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک افزود:در حال حاضر کل وسعت اراضی سازمان ملی زمین و مسکن در شهرستان زهک(محدوده و حریم شهر) بیش از 284 هکتار است که سند این اراضی در راستای افق شهرسازی آینده این منطقه و بر اساس ماده 9 قانون جامع حدنگار به نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن به نام دولت صادر شده است.

وی تثبیت مالکیت اراضی، کاهش دعاوی قضایی و تامین زمین مورد نیاز جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن را از مهم ‌ترین اهداف و مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر اراضی ملی و دولتی برشمرد.

رئیس اداره راه و شهرسازی زهک خاطرنشان کرد: همچنین افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به‌روزرسانی اطلاعات نقشه‌ها و کاهش اختلافات حقوقی مردم از دیگر مزایای اجرای قانون حدنگاری یا کاداستر است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • سازش در مزرعه به همت شورای حل اختلاف استان یزد
  • اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • سند تک برگی تمام اراضی ملی در محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • بررسی محدوده، ارتفاعات و کاربری‌های شهر اصفهان در طرح جامع
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد
  • دستگیری عامل انتشار محتوای نامتعارف در فضای مجازی در رشت
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ١۵ درباره‌ حادثه‌ای که برای یکی از کارگران خدمات شهری رخ داد