Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم خسارت دیده استان‌های سیل زده برای بازسازی خانه‌های تخریب‌شده و زیرساخت‌هایی که در این مناطق از بین رفته نیازمند یاری بیشتر از سوی سایر استان‌ها به ویژه قمی‌ها هستند چرا که میزان خسارات وارده بسیار زیاد است. ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۹ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، رنگ و بوی بهار امسال متفاوت از سال‌های قبل بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارش رحمت الهی در آغازین روزهای بهار نوید سالی پر از آبادانی را برای مردمان سخت کوش و صبور ایران‌زمین می‌داد.کم‌کم شدت بارش‌ها به حدی رسید که سبب جاری شدن سیل در جنوب و شمال این سرزمین شده و بیش از 24 استان کشور را درگیر خود کرد.

ابتدا گلستان و شهرستان آق‌قلا و سپس شهر شیراز گرفتار سیل مهیب و ویرانگر شدند. دیری نپایید که خانه‌ها و تمام زندگی هم وطنانمان در استان لرستان و به‌ویژه پل‌دختر در گل‌ولای فرورفتند. نه روز از سیل در پل‌دختر و استان لرستان می‌گذرد اما به گفته مسئولان و شاهدان عینی، هنوز پاک‌سازی و جمع‌آوری گل‌ولای خیابان‌های اصلی منطقه سیل‌زده پل‌دختر تمام نشده و با وجود تلاش شبانه‌روزی مردم و مسئولان خسارات وارده آن قدر زیاد است که نیازمند عزمی همگانی و بسیج عمومی بوده تا قدری آلام و دردهای مردم کاهش یابد.

تمام امکانات دولتی و مردمی برای نجات هم وطنانمان بسیج شده‌اند اما میزان آسیب‌ها و خسارات وارده آن قدر بالا هست که شاهد حضور پرشور سپاه، ارتش و حتی بسیج در این مناطق هستیم، به دلیل بالا بودن میزان صدمات ناشی از سیل، بنا به تصمیم مقامات عالی رتبه کشور هفت استان معین تهران، فارس، سمنان، قزوین، کرمانشاه و اصفهان به منظور خدمت‌رسانی به آسیب دیدگان لرستان انتخاب و وارد میدان شده‌اند.

تخلیه 234 روستا بر اثر سیل در استان خوزستانمعدوم‌سازی 35 تن ماده غذایی مشکوک در مناطق سیل‌زده/ توزیع کلر بین مردم5800 سری لوازم خانگی بین سیل‌زدگان گلستانی توزیع می‌شود

قیام مردم قم برای کمک‌رسانی به مردم خسارت‌دیده

قم همیشه در طول تاریخ و در انقلاب نقطه عطف بوده و در حادثه اخیر سیل نیز برای کمک‌رسانی به مردم خسارت‌دیده بر اساس وظیفه انسانی، دینی و شرعی خود قیام کرده‌اند.

مردم قم هم وطنان خسارت‌دیده خود را تنها نگذاشته و از همان ساعات اولیه بروز سیل ویرانگر در شهرهای لرستان با وجود اینکه درگیر سیلاب و بارندگی‌های شدید بودند، کمک‌رسانی و امدادرسانی خود را برای مردم سیل‌زده آغاز کردند.

از سوی مسئولان کشوری که قم به عنوان معین لرستان به‌ویژه منطقه دره چگنی انتخاب شد از همان ساعات اولیه ستاد مردمی کمک به سیل‌زدگان در استان قم تشکیل و نهادها و ارگان‌های مختلف استان در حد توان خود اقدام به کمک‌رسانی به مناطق سیل‌زده لرستان کردند که می‌توان به فعالیت مدیریت بحران استان قم، سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) قم، ارتش، آستان مقدسه حضرت معصومه(س)، شهرداری، هلال احمر و کمیته امداد قم اشاره کرد.

به گفته محمود پارچه‌باف رئیس ستاد مردمی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان، با تشکیل این ستادکارگروه‌های رسانه، ارتباطات، رسانه و خبر نوین، تبلیغات و کارگروه فرهنگی برای کمک‌رسانی بهتر و جذب بیشتر کمک‌های مردمی شکل گرفت.

رئیس ستاد مردمی کمک‌رسانی به سیل‌زدگان  به گوشه‌ای از کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم قم به سیل‌زدگان اشاره  و عنوان کرد: 850 میلیون تومان از طرف کمیته امداد، 100 میلیون تومان حرم مطهر و 500 بسته غذایی از طرف ستاد مردمی کمک‌های مردمی قم به لرستان ارسال‌شده است، هر بسته کمک‌های ستاد مردمی قم 125 هزار تومان ارزش ریالی داشته است.

همچنین در همان روزهای ابتدایی وقوع سیل، بیش از 40 نفر از نیروهای خدمات شهری و 15 دستگاه خودروی آتش‌نشانی از سوی شهرداری قم به شهر پل‌دختر اعزام‌شده و مشغول خدمت‌رسانی به مردم سیل‌زده است.

انجام بیشترین حجم فعالیت‌ها و مأموریت‌ها در شهرستان پل‌دختر و چگینی توسط سپاه قم

از همان ساعات اولیه وقوع سیل در استان لرستان و بعد از تشکیل ستاد مردمی امدادرسانی به مناطق سیل‌زده در استان، سپاه قم همچون گذشته پا به میدان گذاشته و به یاری سیل‌زدگان استان لرستان شتافت.

به گفته فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) قم فعالیت سپاه استان در لرستان در یک بازه زمانی شش ماه تعریف‌شده و امید می‌رود در این بازه زمانی بسیاری از زیرساخت‌های از بین رفته این استان بازسازی و وارد مدار مصرف و بار شود.

به گفته سردار محمدتقی شاه‌چراغی در شهرستان‌های پل‌دختر و چگینی بیشترین حجم فعالیت‌ها و مأموریت‌ها توسط سپاه قم انجام می‌شود و بسیاری از گروه‌های اردوهای جهادی استان قم به منظور امدادرسانی به مناطق سیل‌زده به شهرهای مختلف استان لرستان اعزام‌شده‌اند.

وی افزود: بخش مهمی از ماشین آلات سبک و سنگین سپاه استان به این مناطق ارسال‌شده و در برخی از روستاهای استان لرستان به ارتفاع دو متر خانه‌ها در گل‌ولای قرار دارند و از بین رفتن زیرساخت‌ها از مهم‌ترین موانع امدادرسانی در روستاهای مناطق سیل‌زده استان لرستان بوده است.

شاه‌چراغی ابراز کرد: ستاد مردمی امدادرسانی به مناطق سیل‌زده از زمانی که در استان قم تشکیل شد، اقدامات بسیار مهمی را در مناطق سیل‌زده به‌ویژه شهرستان "چگینی" در مسئله آب‌رسانی و لوله‌کشی انجام داده است.

فرمانده سپاه علی بن ابی‌طالب(ع) قم گفت: بازگشایی محورها و کمک به بازسازی تأسیسات و زیرساخت‌های مناطق سیل‌زده مهم‌ترین محورهای فعالیت سپاه استان قم در استان لرستان است. فقر اقتصادی مردم شهرستان چگینی و روستانشین بودن اغلب جمعیت 50 هزارنفری این شهرستان و از بین رفتن زیرساخت‌ها مشکلات گسترده‌ای را برای مردم این منطقه به وجود آورده است.

اعزام خادمان و طلاب جهادی آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) به مناطق سیل‌زده

همچنین با حضور آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) و بهرام سرمست استاندار قم جمعی از خادمان و طلاب جهادی این آستان به مناطق سیل‌زده لرستان اعزام شدند، گفتنی است آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) تهیه و توزیع 50 هزار بطری آب‌معدنی، تأمین مایحتاج غذایی 12 هزار قلم کالا، تهیه و ارسال مواد اولیه جهت طبخ و توزیع40هزار پرس غذای گرم، ارسال بیش ازیک تن خرما و ارسال 10 هزار قرص نان را انجام خواهد داد.

کمک‌های مردمی از استان‌های مختلف به مناطق سیل‌زده همچنان ادامه داشته و مردم و مسئولان قم نیز در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، مراسم گلریزانی نیز در روز شنبه 24 فرودین ماه در قم برگزار می‌‌شود اما مردم خسارت دیده استان‌های سیل زده برای بازسازی خانه‌های تخریب‌شده و زیرساخت‌هایی که در این مناطق از بین رفته نیازمند یاری بیشتر از سوی سایر استان‌ها به ویژه قمی‌ها هستند چرا که میزان خسارات وارده بسیار زیاد است.

انتهای پیام/ ع

R7854/P1494/S6,62/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۵۵۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آبفا استان بوشهر در راستای تحقق مسئولیت‌های اجتماعی همواره در امداد رسانی به مناطق آسیب دیده از حوادثی مانند سیل و زلزله پیشگام بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه در جریان سیل اخیر در سیستان و بلوچستان نیز آسیب‌هایی به زیرساخت‌های این منطقه و شبکه آبرسانی تحمیل شد، افزود: در همین راستا تیم آبرسانی سیار شرکت آبفا استان بوشهر به منطقه اعزام شده است.

عالی ادامه داد: تیم اعزامی تا زمان موردنیاز در منطقه حضور خواهد داشت و بر اساس درخواست‌های مدیریت بحران نسبت به خدمت رسانی به هم وطنان اقدام خواهد کرد.

وی افزود: چنین اقداماتی تبلوری از اتحاد و همدلی در ایران اسلامی است تا استان‌ها همگام با یکدیگر در مواقع بحرانی به کمک یکدیگر بشتابند.

کد خبر 6087696

دیگر خبرها

  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • سرپرست حجاج ایرانی: ۹۰۰ هزار نفر در نوبت تشرف به حج
  • ۲۵ هزار نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند
  • امداد رسانی هلال احمر به سیل زدگان در خراسان جنوبی
  • امدادرسانی آب و فاضلاب استان بوشهر به سیل زدگان سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی به ۲۴۵ فرد گرفتار در سیلاب استان اصفهان
  • ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در خط مقدم امداد رسانی به سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع بیش از ۱۱ هزار بسته غذایی در میان سیل‌زدگان
  • مدارس، کانون مردمی‌سازی سلامت است