Web Analytics Made Easy - Statcounter

رحیم قربانی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا؛ با اشاره به بودجه قرآنی سال 97 که ‌هم‌‌اکنون در صندوق توسعه مشارکت فرهنگ قرآنی قرار دارد و انتظارهایی که در مورد شفافیت این بودجه وجود دارد، گفت: انتظار می‌رفت که شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور نسبت به درخواست‌های جامعه قرآنی، اساتید و فعالان این عرصه به ویژه اتحادیه موسسات و تشکل‌های قرآن و عترت سراسر کشور، نسبت به شفاف‌سازی وضعیت بودجه سال 97 اقدام کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اظهارات یکی از اعضای هیئت بازرسی صندوق مشارکت توسعه فرهنگ قرآنی و تأکید ایشان بر شفاف‌سازی بودجه‌ قرآنی سال 97 و حتی سال‌های پیش از آن(متن مصاحبه با عضو هیئت بازرسی را اینجا بخوانید)، افزود: در مورد مباحث قرآنی هیچ موضوع محرمانه‌ای وجود ندارد، حق جامعه قرآنی به ویژه نهادهای مردمی است که از سرنوشت بودجه و وضعیت تقسیم‌بندی آن اطلاع داشته باشند.
قربانی با اشاره به اینکه موسسات مردمی در موارد بسیار زیادی می‌توانند بازوی فکری و اجرایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی و بسیاری از نهادهای دولتی عضو شورا باشند، اظهار کرد: انتظار می‌رود در بحث بودجه قرآنی براساس تفاهم‌نامه‌ها و مصوباتی که در آن شورا و سازمان مدیریت به تصویب رسیده است، عمل شود. مصوباتی که بر اساس آن و اعلام مسئولان شورای توسعه و صندوق مشارکت و ... باید 50 درصد بودجه قرآنی به بخش مردمی اختصاص یابد.
مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت کشور تأکید کرد: با وجود این مصوبات و تأکیدات بسیار زیاد خود مسئولان، دیده شد که سال 97 به پایان رسید و همچنان شفاف‌سازی بودجه قرآنی کشور که قول آن را داده بودند، صورت نگرفت. حتی باقی‌مانده مبلغ 22 میلیارد تومانی وارد شده به صندوق در سال 97 که به گفته رئیس کمیته تخصیص اعلام شد و حدود 12 و نیم میلیارد تومان است همچنان مشخص نیست. قاعدتاً 11 میلیارد آن باید به موسسات و نهادهای مردمی اختصاص می‌یافت، اما شنیده‌ها حاکی از این است که بین پنج تا 10 درصد این مبلغ به بخش مردمی داده شده است.
قربانی با طرح این سوال که چرا ارکان شورا به مصوبات و تفاهم‌نامه‌های خود توجهی ندارد و به تعهدات خود عمل نمی‌کند، بیان کرد: انتظار می‌رود، مسئولان امور قرآنی بر اساس آنچه که از مفاهیم قرآنی می‌آموزیم، در عهد و پیمان‌های خود دقت کنند و بر این پیمان‌ها وفادار بمانند. در حال حاضر درخواست ما این است که بر همین اساس، تجدید نظر شود و همان 50 درصدی که مصوب شده است به موسسات پرداخت شود تا به نوعی این قضیه جبران شود.
وی اظهار کرد: به غیر از پیگیری‌هایی که اواخر سال 97 صورت گرفت در سال 98 نیز پیگیر بودجه قرآنی هستیم. برگزاری نشست با رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی نیز جز برنامه‌های اتحادیه است که تاکنون تشکیل نشده است، اما به زودی شاهد برگزاری آن خواهیم بود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فعالیت های قرآنی بودجه سال 97 شورای توسعه منشور رحیم قربانی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۵۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان

دریافت 30 MB کد خبر 6090437

دیگر خبرها

  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • کارگران در سنگر نخست رفع محرومیت و شکوفایی اقتصادی قرار دارند
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • اختصاص بودجه ویژه برای مناطق کمتر برخوردار شهر گرگان
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • رشد ۳۰ درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به ۱۴۰۲
  • شوراها، از مهمترین مظاهر مردمی سازی حکمرانی در نظام مردم سالاری دینی
  • رشد 30 درصدی بودجه محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان نسبت به 1402
  • زمین پاک یکی از ارکان مهم محیط زیست است