Web Analytics Made Easy - Statcounter

پونه علامیر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وقوع حوادث طبیعی اخیر در استان های مختلف کشورمان نه تنها در روزهای اخیر بلکه در سال های گذشته حاکی از آن است ایجاد آگاهی در بین آحاد مردم نباید محدود به ایام بحران شود و قبل از رخدادهای ناخوشایند برای مقابله و جبران خسارات باید پیش بینی های لازم را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه خوشبختانه در سایه قوانین جاری جبران خسارات بلایای طبیعی مساله چندان پیچیده نیست تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصول 29 و 43 دولت را بدون هیچ گونه استثنایی مسئول تامین نیاز های اساسی مانند خوراک، پوشاک، مسکن و حمایت از مردم در زمان وقوع حوادث و سوانح دانسته است.
این کارشناس حقوقی ادامه داد: در مرحله دوم با استفاده از مفاد قوانین خاصی چون قانون مسئولیت مدنی مصوب 1339 نیز با اثبات تقصیر مستخدمین دولتی و نهادهای عمومی به طور مثال کارمندانی که با سوءنیت مجوز ساخت و ساز ابنیه را در مسیر رودخانه داده باشند، شخصا و حتی در شرایطی خود نهاد دولتی و یا عمومی می توانند مسئول جبران خسارات وارده به مردم شناخته شوند.
وی تاکید کرد: همچنین توقع جامعه قضایی آن است که در شرایط فعلی چنانچه وقوع جرم برای دادستانی ها محرز شود ایشان ادای وظیفه نموده و خود وارد گود شده و به عنوان مدعی العموم مستقیما به مساله رسیدگی و زمینه مجازات مجرمان را که به قیمت جان عوام جامعه از قانون تخطی نموده اند، فراهم آورند.
علامیر بیان کرد: نکته مهم دیگر در رخدادهای طبیعی این است که ما به عنوان فرد نیز مسئول تامین رفاه خودمان هستیم و دولت نیز تا حدود مناسبی این ابزار را در اختیار ملت قرار داده است.
وی تاکید کرد: البته متاسفانه در حال حاضر در کشور ما که از لحاظ طبیعی زمینی بس حادثه خیز دارد شرکت های بیمه سهم چندانی در پرداخت و جبران خسارات ناشی از حوادث طبیعی چون سیل و زلزله ندارند که یک دلیل مهم آن نا آگاهی افراد از پوشش های بیمه ای برای جبران آسیب های است.
کارشناس حقوقی افزود: برای مثال در زلزله سال 1369 شمال کشور طبق آمارهای موجود نسبت خسارت پرداخت شده توسط بیمه به مجموع خسارات وارده به منازل مسکونی چهار صدم درصد بوده که همین میزان ناچیز پرداخت نیز اغلب به جهت الزام صاحبان املاک توسط بانک ها به اخذ پوشش بیمه در هنگام اعطا وام بود.
وی با بیان اینکه هدف قرار دادهای بیمه جبران خسارت است تصریح کرد: مردم باید با درس گرفتن از این تجربیات تلخ، فرهنگ استفاده از وکیل پس از تضییع حق را کنار گذاشته و با استفاده از خدمات مشاوران حقوقی و بیمه پوشش بیمه ای برای عمر، وسایل نقلیه و منازل مسکونی خود اخذ و جبران خسارات به خود را در صورت وقوع حوادث طبیعی تضمین نمایند.
علامیر اظهار داشت: به عنوان مثال در قراردادهای بیمه آتش سوزی منازل و بدنه وسایل نقلیه زمینی، شامل بند جبران خسارت ناشی از سیل تحت عنوان خطرات اضافی هستند که به محض وقوع حادثه موضوع قرارداد شرکت های بیمه ملزم به جبران خسارات وارده می باشند.
وی با اشاره به تنوع خدمات بیمه ای در کشور گفت: در حال حاضر بیمه جامع عمر یکی از کامل ترین انواع قراردادهای بیمه عمر است که طی آن بیمه گر متعهد می شود مبلغ مذکور در قرارداد را در صورت فوت فرد بیمه شده به هر دلیل (که می تواند حتی حوادثی چون سیل و زلزله نیز باشد) به وارثان قانونی متوفی بدون هیچ گونه تاخیر پرداخت کند.
کارشناس حقوقی تصریح کرد: در مقابله با حوادثی که کنترل کامل آن از توان آدمی خارج می باشد تضمین جبران خسارت به جان و مال می تواند علاوه بر نوعی سرمایه گذاری اقتصادی تکیه گاه معنوی و روانی را برای آسیب دیدگان حوادث پدید آورد.
7437/ 5054
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 استان های مختلف خوراک ساخت و ساز سیل قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۶۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، رئیس پلیس آگاهی پایتخت از شهروندان دعوت کرد تا در برابر اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و با مستندسازی از آسیب‌ها و جرائم و قانونشکنی‌ها یاریگر پلیس در اشراف اطلاعاتی بر اتفاقات پایتخت باشند.

در پی دستگیری فردی که در اتوبوس مردم را کتک می‌زد سردار علی ولی پور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت در یادداشتی نوشت: اینجا تهران است حوزه استحفاظی پلیس آگاهی پایتخت! در این شهر هیچ ماجرای مجرمانه ای برای قانون شکنان شیرین به پایان نمی رسد.

بدون شک فرد اراذل و اوباشی که وقیحانه در برابر چشمان تعداد زیادی از شهروندان اقدام به ضرب و شتم بیرحمانه یکی از مسافران اتوبوس بی آرتی نموده بود هرگز گمان نمی کرد که شهروندی مسئول و متعهد در آن شرایط پر از استرس ،شجاعانه در حال تصویربرداری از اقدامات مجرمانه وی باشد و دیری نخواهد گذشت که سردی دستبند همکارانم بر دستهای آلوده اش خواهد نشست.

این اتفاق شیرین توسط کارآگاهان پلیس آگاهی رقم خورد تا بار دیگر به مجرمان و قانون شکنان ثابت شود پایتخت جای عرض اندام و اوباشی گری خلافکاران نیست.

اراذلی که گمان می کنند می توانند آرامش و امنیت شهروندان را با رفتارهای هنجارشکنانه و زیاده خواهی های خود برهم بزنند کافی است نگاهی به صفحات حوادث روزنامه ها بیاندازند تا با زنجیره ای از اخبار کشفیات و دستگیری های پلیس آگاهی روبرو شوند.

شاید شروع یک پرونده با قانون شکنی یک مجرم آغاز شود اما این کارآگاهان پلیس آگاهی هستند که پایان بندی آن را با دستگیری متهم مربوطه رقم می زنند.

افسران شایسته این پلیس در تلاشی بی وقفه و شبانه روز برای مقابله با جرائم و آسیبهاکوچکترین سرنخها و مستندات را با هدف شناسایی مجرمین و احقاق حق مالباختگان و قربانیان دنبال می نمایند.

اینجانب به عنوان سکاندار پلیس آگاهی پایتخت به استناد عملکرد درخشان همکارانم در پرونده اتوبوس بی آرتی و همچنین دستگیری زورگیران اتوبان صدر و بسیاری موارد دیگر این اطمینان خاطر را به شهروندان می دهم که پلیس در مسیر برقراری امنیت و آرامش ساکنان پایتخت از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد و مجرمان بدانند، تعدی به حقوق هر یک از ساکنان پایتخت از سوی کارآگاهان متعهد و غیرتمند پلیس آگاهی بی پاسخ نخواهد ماند.

در پایان از شهروندان گرامی دعوت می نمایم تا در برابر اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت نبوده و با مستندسازی از آسیبها و جرائم و قانون شکنی ها یاریگر پلیس در اشراف اطلاعاتی بر اتفاقات پایتخت باشند.

عامل کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس دستگیر شد | ویدئو

۷ جای سر من را شکافتند! داشتم بیهوش می شدم که ...| روایت فردی که سارقان با زنجیر و قمه در اتوبوس به جانش افتادند | ویدئو

کد خبر 847881 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم پلیس فتا اوباشگری زندان

دیگر خبرها

  • ۸۴ درصد حوادث‌برق خراسان رضوی معلول شتابزدگی است
  • پاسخگویی مرکز امداد شرکت گاز به ۸۴ هزار تماس تلفنی مشترکان گاز طبیعی 
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکست سد را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • جبران خسارت‌های سیل به روستای قطرم بافق
  • پرداخت ۴۷ میلیارد تومان خسارت بدنی به علت حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • خسارت وقوع طوفان سهمگین در اوکلاهما | ویدئو
  • مردم از جرائم و قانون‌شکنی‌ها فیلمبرداری کنند
  • مهار ۱۷ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی
  • پیگیری برای پرداخت غرامت به خسارت دیدگان بخش مسکونی سیل در استان