Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@14:10:46 GMT

محموله 90 تنی کمک به سیل زدگان به اهواز رسید

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۶۶۶۸

محموله 90 تنی کمک به سیل زدگان به اهواز رسید

اهواز-ایرنا- مدیرعامل بنیاد برکت و نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت:محموله هوایی حامل 90 تن کمک های تامین شده از سوی این ستاد اجرایی، امروز چهارشنبه به فرودگاه اهواز ارسال شد.

به گزارش ایرنا سعید جعفری چهارشنبه در گفت و گو با شبکه خبری صدا و سیمای خوزستان بیان کرد : این محموله شامل 2 هزار تخته چادر، 40 هزار تخته پتو، 50 هزار مترمربع موکت، 100 بسته آب معدنی ، 100 هزار قوطی کنسرو و 2 تن دارو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل بنیاد برکت و نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) بیان کرد: بخشی از این کمک ها از طریق هوایی امروز به اهواز ارسال شد و بخشی دیگر تا عصر امروز از طریق زمینی به استان ارسال می شود.
جعفری بیان کرد: تلاش داریم که با توجه به وضعیت استان و نیاز فوری مردم به اقلام مورد نیاز محموله های کمک رسانی تهیه شود و تا زمانی که نیاز باشد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کنار مردم استان خواهد بود.
وی ادامه داد : در اهواز 2 انبار بزرگ تدارک دیده شده که اقلامی که تا کنون در بین مناطق مختلف توزیع شده است در این انبارها متمرکز و از آنجا می شود.
مدیرعامل بنیاد برکت و نماینده ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه یک قرارگاه مرکزی در اهواز و 14 قرارگاه دیگر در سایر مناطق در استان توسط این ستاد مستقر شده است افزود: 50 گروه جهادی با 500 نفر از جوانان بسیجی برای کمک به انتقال این کمک ها در بین سیل زدگان حضور دارند.
جعفری اظهار داشت : ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از آغازین روز درگیری استان در بحث سیل در کنار مردم استان بوده است.
وی گفت: با توجه به گستردگی سیل در خوزستان و درگیری مناطق عمده، جمعیت بیشتر سیل زدگان در این استان نسبت به سایر استان های سیل زده در کشور ، در 11 روز گذشته کمک های مختلف برای تامین اقلام ضروری در کنار دستگاه های امدادی استان انجام شد.
در سیلاب اخیر در استان تاکنون 234 روستای استان در حوضه های رودخانه کرخه، دز و کارون در فهرست روستاهای درمعرض خطر سیلاب اعلام شده که تعدادی از این مناطق تخلیه شده یا در حال تخلیه هستند.
حدود 400هزار نفر از ساکنان شهرها و روستاهای دشت آزادگان ، شوش ، باوی ، دزفول ، شوشتر(شعیبیه)، هویزه ، حمیدیه ، خرمشهر ، اهواز(الهایی و اسماعیلیه) در معرض خطر سیلاب و آبگرفتگی هستند.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان 152 تیم برای امداد رسانی به سیل زدگان تشکیل شده ، 47 اردوگاه برای اسکان سیل زدگان در استان ایجاد شده و بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 61هزار نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شده اند.
بر اساس اعلام سازمان آب و برق خوزستان در 20 روز نخست فروردین ماه 9.7میلیارد متر مکعب سیلاب از طریق سدهای کرخه ، دز و گتوند وارد خوزستان شده است.
7158/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ستاد امام ره سيل98 كمك

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق ۳۰ نقطه در اهواز قطع شد

محمد خانچی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان ضمن حضور در اتاق پایداری وضعیت و کنترل توزیع برق اهواز در جریان آخرین وضعیت برق در مناطق مختلف اهواز قرار گرفت.

خانچی در حاشیه این بازدید به سرعت رفع قطعی برق در اهواز اشاره کرد و افزود: تقریبا ۳۰ نقطه از شهرستان اهواز دچار برق رفتگی و اختلال در برق رسانی شده که این امر موجب بالارفتن زمان ماند آب در این مناطق گردید که کمتر از ۲ ساعت به حالت عادی بازگشته است و دفع آب سطحی در حال انجام است.

وی افزود: سقوط ترانس، شکستگی پایه ها و همچنین واژگونی درختان بدلیل سرعت و شدت بالای باد از عوامل قطعی برق بوده که با همت و تلاش کارکنان عملیات توزیع برق در کمترین زمان ممکن اشکالات برطرف و برق مناطق وصل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • همه عوامل اجرایی انتخابات باید حافظ رای مردم باشند
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • هرگونه صدور ویزا برای اربعین باید در خارج از استان خوزستان باشد
  • بارش باران در اهواز
  • تیم تراکتور امروز در اهواز به میدان می‌رود
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • جزئیات آلودگی هوا در شهرهای خوزستان
  • بازگشت حجاج خوزستانی از بیت الحرام به فرودگاه بین‌المللی اهواز
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • برق ۳۰ نقطه در اهواز قطع شد