Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@23:07:58 GMT

افزایش ۷۲ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۶۷۱۳

افزایش ۷۲ درصدی بارش‌ها در حوضه آبریز دریاچه ارومیه

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: از شروع بارش‌های امسال تا به امروز در حوضه دریاچه ارومیه ۴۳۰ میلی‌متر بوده که در مقایسه با سال‌های قبل ۷۲ درصد شاهد افزایش بارش هستیم. ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به افزایش حجم آب دریاچه این شهر اظهار داشت: وسعت دریاچه در حال حاضر 2 هزار و 800 کیلومترمربع است که نسبت به سال گذشته 517 کیلومترمربع افزایش وسعت داشته و آب آن نیز در مقایسه با مشابه سال قبل 51 سانتی‌متر افزایش تراز را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: روزانه شاهد افزایش 2 سانتی‌متری حجم آب دریاچه هستیم و از این رو آب سدهای شهید کاظمی بوکان با دبی 350 مترمکعب بر ثانیه و از سد مهاباد با دبی 70 مترمکعب بر ثانیه رهاسازی می‌شوند.

سرخوش با اشاره به پروژه‌های بهره‌برداری در ستاد احیا دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: آبیاری بخش کشاورزی حوزه آبریز دریاچه ارومیه تحت فشار قطره‌ای انجام می‌گیرد و همچنین انتقال آب با لوله در مزارع 414 هزار کیلومتر اجرایی شده است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی تأکید کرد: در بحث اجرای شبکه‌های آب و فاضلاب بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همچنین پروژه تصفیه خانه گلمان که 100 درصد آن به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است و 85 درصد از پروژه تصفیه خانه ارومیه نیز اجرایی شده است.

رهاسازی آب سد "زولا" به سمت دریاچه ارومیه آغاز شدحال و هوای بهاری دریاچه ارومیه در فروردین ماه 98 +تصاویرآب دریاچه ارومیه بیش از یک میلیارد متر مکعب افزایش یافت

وی بیان کرد: دو پروژه تصفیه خانه ارومیه و گلمان از مهم‌ترین پروژه‌های ستاد احیا هستند که در نیمه اول سال 98 به احداث و بهره‌برداری می‌رسند و بعد از افتتاح شدن این دو پروژه پساب‌ها را از طریق لوله به دریاچه روانه می‌کنند.

انتهای پیام/ ع

R41361/P1494/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۶۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویر اتصال 5 رودخانه به دریاچه ارومیه

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 16 بارش شدید باران و رهاسازی گسترده آب باعث شده ورود آب به دریاچه ارومیه از طریق پنج رودخانه پیوسته شود. ویدیویی دیدنی از لحظۀ اتصال 5 رود با دریاچۀ ارومیه را با جزئیات می‌بینید.

دیگر خبرها

  • «ارومیه» واقعا احیا شد؟
  • افزایش ۱۰ درصدی حجم آب سد‌های کردستان
  • پرشدگی ۸۱ درصدی سدهای خوزستان با بارش های اخیر
  • بهره‌برداری از دو طرح آبی در تابستان/از ماهیت سدچمشیر دفاع میکنیم
  • سیلاب‌های خوزستان با مدیریت سدها مهار شد/ ذخیره سدها به 81 درصد رسید
  • اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • (ویدئو) لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • فیلم | تصاویر هوایی از لحظه اتصال ۵ رود به دریاچه ارومیه
  • تصاویر اتصال 5 رودخانه به دریاچه ارومیه