Web Analytics Made Easy - Statcounter

اراک - ایرنا - معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: چهار درخت کهنسال این استان در فهرست میراث ملی طبیعی کشور به ثبت رسید.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی، «محسن کریمی» افزود: این درختان در روستاهای الویر زرندیه، نیوشت ساوه، زر و روانج دلیجان قرار دارند که پرونده ثبت آنان مورد بررسی و تایید نهایی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: این آثار علاوه بر رعایت حقوق مالکانه، زیر چتر حمایتی و نظارتی سازمان میراث فرهنگی قرار دارند.
کریمی تاکید کرد: هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی برای تخریب یا تغییر در اصالت اثر ممنوع است.
وی اظهار داشت: درختان کهنسال دارای زیبایی طبیعی و به عنوان یک موجود زنده کهنسال، دارای ارزش تاریخی و طبیعی هستند.
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی ادامه داد: با اعلام ثبت ملی این آثار، هرگونه فعالیت و عملیات عمرانی و تغییرات محیطی در محوطه و حریم این آثار محدود به اعلام نظر کارشناسی سازمان میراث فرهنگی کشور است.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 870 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي ثبت ملي استان مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۶۹۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هتل در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،با حضور جواد واحدی، معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یاسر رهبردین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مرتضی صفری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، نقی کریمی، رئیس شورا و ساسان ابراهیم‌زاده، عضو شورای شهر ارومیه و تعدادی دیگر از مسئولان یک باب هتل در ارومیه افتتاح شد.   این هتل با سرمایه‌گذاری ۵۰ میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی برای پنج نفر احداث شده و دارای ۳۲ اتاق با ۷۸ تخت اقامتی است.

دیگر خبرها

  • وجود بیش از یکهزار و 800 اثر تاریخی ثبت ملی شده در آذربایجا‌ن‌غربی
  • افتتاح هتل در ارومیه
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر