Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از البرز، سردار یوسف مولایی، 21 فروردین در مراسم روز فرهنگی کرج که در باغ گل‌های پارک شهید چمران برگزار شد، اظهار کرد: این روزها میزبان حضور مردم در باغ گل‌ها برای بازدید از جشنواره لاله‌ها هستیم.
وی با تأکید بر اینکه فرهنگ برای جامعه مانند هوا عنصری اساسی است، گفت: وجود آسایش و آرامش در شهر از اهمیت بالایی برخوردار است اگر بتوانیم این دو مهم را برای شهروندان رقم بزنیم اقدامی ارزشمند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای نمونه می‌توان به جشنواره لاله‌ها اشاره کرد که باعث نشاط اجتماعی میان شهروندان می‌شود.
فرمانده سپاه استان البرز بابیان اینکه فرهنگ ایرانی بر پایه دو عنصر اسلامی و ایرانی استوار است، گفت: این دو عنصر از هم جدا نیستند.
مولایی با اشاره به وجود قومیت‌های مختلف فرهنگی در کرج، گفت: این مهم یک فرصت ارزشمند است که باید از سوی متولیان موردتوجه ویژه قرار گیرد. زندگی اجتماعی مسالمت‌آمیز در سایه اتحاد و همبستگی قومیت‌های مختلف ایجاد می‌شود که این مهم نیازمند ایجاد شرایط لازم توسط مدیریت شهری است.
وی بابیان اینکه برای ایجاد همبستگی فرهنگی در کرج باید به همه قومیت‌ها توجه شود، گفت: محور اساسی باید همان پایبندی به فرهنگ‌های اسلامی و ایرانی است که باید مدنظر قرار گیرد.
فرمانده سپاه استان البرز ضمن یادآوری رشادت‌های شهدا به‌ویژه پنج هزار و ۲۵۰ شهید سرافراز استان، گفت: شهدایی همچون پناهی، بهنام محمدی، شهید فهمیده، کلهر، شرع پسند، کیان پور و ده‌ها شهید شاخص دیگر باعث سرفرازی این استان شده اند ما باید هنر جنگیدن و شهادت را از شهدا بیاموزیم ارج نهادن به مقام این عزیزان ضروری است نباید از خاطر دور بداریم که رشادت‌های این عزیزان باعث شده که ما در حال حاضر در آرامش باشیم.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن اجتماعی فرمانده سپاه البرز مولایی قومیت های مختلف اتحاد همبستگی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۷۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامرضا دهقان صبح سه شنبه در حاشیه نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان خاش، با تأکید بر اهمیت دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف برای ازدواج آسان در جامعه افزود: مهریه‌های سبک علاوه بر تسهیل در امر ازدواج جوانان سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود و اقدامات ارزشمند طوایف شهرستان مبنی بر حذف طلا و جواهرات باید در جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: مباحث فرهنگ سازی تسهیل در ازدواج، تربیت خانواده‌ها، انجام کارهای عام المنفعه، بهره گیری از ظرفیت‌های خیران، برجسته سازی اقدامات بشردوستانه و اولویت قراردادن به مقوله‌های آموزش و بهداشت باید به عنوان شاخص و برنامه اولویت دار دیده شود.

وی اظهار کرد: کمک به تحقق شعار سال و بهره گرفتن از ظرفیت‌های منطقه برای رونق تولید و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز مهم جامعه بوده که ضرورت دارد از سوی مسؤولان دستگاه‌های مختلف در دستور کار باشد.

شایان ذکر است سایر اعضای این جلسه در ادامه در خصوص مباحث مختلف جهش تولید با مشارکت مردم، ازدواج آسان و غیره به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

در این نشست مقرر شد تا با حضور علما، نخبگان و معتمدان شاخص شهرستان خاش برای رفع و یا کاهش مشکلات ازدواج و مقابله با آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق و نیز جهش تولید با مشارکت مردم و چگونگی حمایت‌های دولتی از سرمایه‌گذاران بومی و جذب خیران برای انجام کارهای عام المنفعه و نیز مشارکت برای اجرای پروژه‌های آموزشی و بهداشتی بر حسب نیاز منطقه تدابیر لازم اتخاذ شود.

کد خبر 6098894

دیگر خبرها

  • فال تاروت برای متولدین ماه‌های مختلف امروز پنج‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • مقایسه جالب میزان هوش حیوانات مختلف با انسان
  • توجه روحانیون در حج به سبک زندگی اسلامی و جهاد تبیین
  • برگزاری یادواره روحانی شهید سیروس در لنده
  • هیچ فضیلتی بدون رنج حاصل نمی شود / رنج برای دستیابی به خرد کافی نیست ولی لازم هست
  • جای خالی یک سریال ایرانی درباره حسن صباح 
  • مردمی شدن روز شهرکرد موجب ماندگاری آن می‌شود
  • تسهیل ازدواج جوانان با مهریه کم
  • اتحاد ایران وعراق مایه ضرر و زیان دشمن و رفاه دو ملت است
  • برنامه «امتداد» آماده نمایش شد/ بررسی فلسفی حوزه‌های مختلف فرهنگ عامه