Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: اداره های اوقاف 9 استان کشور ، معین خوزستان در کمک رسانی به مردم سیل زده شدند.

حجت الاسلام مرتضی خاکباز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اداره های اوقاف و امور خیریه استان های زنجان ، تهران، اصفهان ، فارس ، کرمان ، هرمزگان ، بوشهر ، البرز و خراسان رضوی کمک های نقدی و غیرنقدی خیران، نیکوکاران و واقفین را جمع آوری و به مناطق سیل زده خوزستان ارسال می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بخشی از کمک های غیرنقدی مردم این استان ها به خوزستان رسیده است افزود: هم اکنون کمک ها و هدایای مردمی بیشتری در حال ارسال به خوزستان و گسیل آن به مناطق سیل زده می باشد.

** برپایی موکب اربعین استان خراسان رضوی در حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی
موکب اربعین اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی از روز سه شنبه به منظور یاری رسانی به مردم سیل زده خوزستان در حرم مطهر علی ابن مهزیار اهوازی(ع) برپا شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این موکب روزانه 10هزار پرس غذای گرم طبخ و با کامیون های هلال احمر به مناطق سیل زده استان ارسال می شود.
حجت الاسلام محمد احمد زاده که با بخشی از هدایای مردم و خیرین خراسان رضوی و شماری از جوانان طلاب و جوانان داوطلب به خوزستان سفر کرده است ، حضور در استان سیل زده خوزستان را یک تکلیف توصیف کرد و افزود:این سیل یک آزمون الهی برای ملت ایران است و به طور قطع ملت ایران از این آزمون سربلند بیرون خواهد آمد.
وی با اشاره به اینکه موکب اربعین اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی تا هر زمان که نیاز باشد در خدمت مردم مصیبت دیده متاثر از سیلاب هستند افزود: هم اکنون در حال تجهیز این موکب برای افزایش سطح خدمت رسانی به جمعیت بیشتری از ساکنان درگیر در مناطق سیل زده هستیم.
تاکنون بیش از 60موکب اربعین حسینی بنا به درخواست عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس در مناطق درگیر سیلاب و اردوگاه های اضطراری و موقت، مشغول خدمت رسانی به مردم آسیب دیده هستند.
به گزارش ایرنا تاکنون کمک ها و هدایای مردم نوع دوست از سراسر ایران اسلامی به منظور یاری رسانی به مردم سیل زده خوزستان از طریق زمینی و هوایی وارد استان شده است.
تاکنون 234 روستای استان در حوضه های رودخانه کرخه، دز و کارون در فهرست روستاهای درمعرض خطر سیلاب اعلام و دستور تخلیه آنها صادر شده است .
حدود 400هزار نفر از ساکنان شهرها و روستاهای دشت آزادگان ، شوش ، باوی ، دزفول ، شوشتر(شعیبیه)، هویزه ، حمیدیه ، خرمشهر ، اهواز(الهایی و اسماعیلیه) در معرض خطر سیلاب و آبگرفتگی هستند.
بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان 152 تیم برای امداد رسانی به سیل زدگان تشکیل شده ، 47 اردوگاه برای اسکان سیل زدگان در استان ایجاد شده و بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون 61هزار نفر در این اردوگاه ها اسکان داده شده اند.
بر اساس اعلام سازمان آب و برق خوزستان در 20 روز نخست فروردین ماه 9.7میلیارد متر مکعب سیلاب از طریق سدهای کرخه ، دز و گتوند وارد خوزستان شده است.
هم اکنون 12 شهرستان خوزستان درگیر سیلاب اخیر هستند ولی حجم خرابی ها در مناطق دشت آزادگان ، شوشتر(شعیبیه) ، دزفول و شوش بیش از سایر مناطق استان است.
6065/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اوقاف سيل98 خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۷۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد

میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان از سوی اداره کل هواشناسی این استان اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، بنا به اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان کرمان، طی ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارندگی در شهرستان‌های شهربابک با ۱۵.۱ میلی‌متر و سیرجان با ۱۳.۱ میلی‌متر ثبت شده است و پس از آن بافت با ۷.۳ میلی‌متر، زرند با ۶.۶ میلی‌متر، رفسنجان با ۳.۹ میلی‌متر، لاله‌زار با ۲.۵ میلی‌متر و انار با ۱.۸ میلی‌متر بیشترین بارش‌ها را داشته‌اند.

طبق این اطلاعیه ناپایداری‌های جوی تا فردا در استان به صورت افزایش ابرناکی، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق، وزش تندبادهای لحظه‌ای و بارش تگرگ در مناطق مستعد ادامه دارد و بیشینه بارش‌ها امروز در نیمه غربی و برخی مناطق مرکزی است و از روز یکشنبه جوی نسبتاً پایدار و آرام برای اکثر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 749997

دیگر خبرها

  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته کرمان اعلام شد
  • فرصت سوزی و خستگی برای امروز کشور ممنوع است
  • کمیته فنی هوای پاک برای ممنوعیت سوزاندن بقایای کشت گندم برگزار شد 
  • تخصیص واحدهای نهضت ملی مسکن فرهنگ‌شهر اهواز به متقاضیان
  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • کارکنان برق بخش آبپخش تقدیر شد
  • بهره‌برداری از طرح آب‌رسانی به دو شهر و ۱۰ روستا در شهرستان شازند مرکزی
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور