Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی از عدم تخصیص بودجه ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان انتقاد کرد. ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ استانها خراسان شمالی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بجنورد احیاء محمد امیری امروز در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به 40 مصوبه گذشته این شورا اظهار داشت:  تاکنون این شورا 40 مصوبه داشته که 10 مورد آن به دلایل مختلفی اجرایی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دانشنامه اسلامی دفاع مقدس در قم تدوین می‌شودنجات آرشیو دفاع مقدس توسط دوستان شهید آوینیبازدید مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌ شرقی ‌از دفتر استانی ‌تسنیم‌+تصاویر

وی با ارائه توضیحات تکمیلی در راستای عدم اجرای این مصوبات افزود: عدم همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در راستای خرید کتب چاپ شده با موضوع دفاع مقدس، عدم برپایی نمایشگاه کتاب و اقلام فرهنگی در قسمت جنوبی یادمان شهدای گمنام شهرستان بجنورد، عدم حضور مدیران استانی در باغ‌موزه مرکزی تهران، عدم تخصیص اعتبار کامل استانی به باغ موزه دفاع مقدس و همچنین به بهره‌برداری نرسیدن چندین یادمان شهدای گمنام در سطوح شهرستان و دانشگاه‌های استان از جمله مهم‌ترین مصوبات اجرا نشده این شورا است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با بیان اینکه تاکنون 233 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در این اداره کل به چاپ رسیده تصریح کرد: سهم اداره کل حفظ آثار از این تعداد 95 عنوان کتاب است که در سال 97 نیز چاپ و نشر 30 عنوان کتاب به پایان رسید.

وی در ادامه از میزبانی 62 شهید گمنام در 28 نقطه استان خبر داد و بیان داشت: خراسان شمالی این افتخار را دارد که میزبان 62 شهید گمنام است. همچنین این استان 7 شهید ملی همچون فرماندهان رده‌های بالای تیپ و لشکر و نمایندگان مجلس را تقدیم کشور کرده است.

امیری با بیان این که کلاس‌های سبک زندگی جهادی در مدارس استان دایر است اضافه کرد: با توجه به اهمیت رده های پایه کلاس های سبک زندگی جهادی برای دانش آموزان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان دایر شد. همچنین 2 واحد درسی دفاع مقدس در 44 دانشگاه برقرار بوده و 17 هزار دانشجو توسط 31 استاد مجرب با اقدامات صورت گرفته در 8 سال دفاع مقدس آشنا می‌شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی در پایان افزود: متاسفانه علی‌رغم خاکسپاری شهدای گمنام از سال 95 در شهرهای درق، ایور، حصارگرمخان، صفی آباد، پیش‌قلعه و دانشگاه فنی مهندسی اسفراین اما تاکنون هیچ اقدامی در راستای ساخت یادمان شهدا صورت نگرفته است.

انتهای پیام/ن

R7719/P/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۷۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود

حجت الاسلام والمسلمین احمد لقمان پور،مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفتگو با خبرنگاران گفت: به مناسبت شهادت امام صادق علیه‌السلام، دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس میهمان شهر قم خواهند بود.

وی بیان کرد: یکی از این دو شهید والامقام در عملیات کربلای پنج در سال ۱۳۶۵ در شلمچه به شهادت رسیده و دیگری در عملیات عاشورای ۲ در سال ۱۳۶۴ در چنگوله به درجه رفیع شهادت نائل آمده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: پیکر‌های مطهر این دو شهید گمنام روز جمعه هفته جاری از ساعت ۱۶:۴۰ از میدان آل یاسین به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع خواهند شد.

وی ادامه داد: این دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در صحن اصلی مسجد مقدس جمکرا ن خاکسپاری می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ۷۰۰ میلیارد تومان به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • ۷۰۰ میلیارد به خراسان شمالی تخصیص یافت
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • برپایی کلاس درس دانشجویان دانشگاه آزاد در باغ موزه دفاع مقدس
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد