Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@16:29:09 GMT

اقدامات آمریکا در خاورمیانه سبب تخریب صلح جهانی می شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۷۳۷۰

اقدامات آمریکا در خاورمیانه سبب تخریب صلح جهانی می شود

پکن- ایرنا- رادیو بین المللی چین در واکنش به اقدام آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در تحلیلی نوشت: اقدامات یک جانبه گرایانه آمریکا در خاورمیانه سبب تخریب صلح جهانی می شود.

به گزارش ایرنا این رسانه چینی روز چهارشنبه افزود: چندی پیش دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا داشتن حق مالکیت اسراییل بر بلندی های جولان را به رسمیت شناخت، این اقدام اگرچه مورد مخالفت شدید جامعه جهانی قرار گرفت، اما هدیه ای بزرگ برای بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل در رقابت انتخاباتی محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این گزارش می افزاید: از سوی دیگر ترامپ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد این اولین بار است که آمریکا نیروهای مسلح یک کشور را در فهرست سازمان های تروریستی قرار می دهد این دو رویداد نشان می دهد که راهبرد خاورمیانه آمریکا به سرعت تغییر کرده و اقدام یک جانبه گرایانه آن احتمالا درگیری به دنبال خواهد داشت و صلح جهان را به خطر خواهد انداخت.
در ادامه تحلیل رادیو بین المللی چین با اشاره به مساله بلندی های جولان آمده است: 25 مارس، ترامپ در کاخ سفید به همراه نتانیاهو که در دیدار آمریکا به سر می برد، با امضای پیامی، داشتن حق مالکیت اسراییل بر بلندی های جولان را به رسمیت شناخت در مقایسه با اقدام انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس در سال گذشته، این بار هیچ کشوری از آمریکا پشتیبانی نکرد، حتی هیچ کشوری بی طرفی خود را نیز اعلام نکرد.
گزارش می افزاید: در نشست فوری شورای امنیت که 27 مارس برگزار شد همه اعضای دایمی و غیر دایمی (به غیر از آمریکا) با این طرح مخالفت کردند اتحادیه کشورهای عربی، اقدام یک جانبه آمریکا را به شدت محکوم کرد، دبیرکل سازمان ملل، نماینده ارشد امور خارجه و سیاست امنیتی اتحادیه اروپا و رییس کمیسیون اتحادیه آفریقا با هم در نشست سران اتحادیه عرب حاضر شدند تا پشتیبانی از کشورهای عربی را اعلام کنند.
در ادامه این گزارش نویسنده با اشاره به چرایی نادیده گرفتن مخالفت عمومی جهانیان در مورد حق مالکیت بلندی های جولان نوشته است علت آن است که سیاست خاورمیانه آمریکا کاملا تغییر کرده اس. پس از روی کار آمدن ترامپ، جناح بازهای آمریکا به تدریج حق تدوین سیاست خاورمیانه را به کنترل خود در آوردند در حالی که قدرت اسراییل بیش از پیش محکم تر شده و فلسطین پی در پی تحت محدودیت قرار گرفت و آمریکا دیگر پیشبرد روند صلح فلسطین و اسراییل را در اولویت سیاست خود قرار نداد.
در ادامه این گزارش با اشاره به اینکه قوی سازی اسراییل و منزوی کردن ایران به محور سیاست خاورمیانه آمریکا تبدیل شده آمده است آمریکا با انتقال سفارت به بیت المقدس و به رسمیت شناختن حق مالکیت اسراییل بر بلندی های جولان قصد دارد به طور یک جانبه نقشه جغرافیایی اسراییل را تغییر دهد، هدف امریکا این است که به اسراییل در کسب اولویت مطلق راهبردی و نظامی در خاورمیانه کمک کند.
رادیو بین المللی چین می افزاید: در خاورمیانه تاثیر ایران بر منطقه روز به روز گسترده تر می شود و این موضوع آمریکا را بسیار نگران می کند آمریکا ایران را همیشه همچون ناخنی در چشم خود می داند، خروج از برجام و ازسرگیری تحریم علیه ایران، هدف بازدارندگی ایران را نشان می دهد.
گزارش می افزاید: حالا دولت ترامپ سپاه پاسداران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده، این نشان می دهد تحریم علیه ایران بار دیگر شدت می یابد ترامپ در پیامی مدعی شد چارچوب و قدرت تحریم علیه ایران را تشدید خواهد کرد و هر معامله ای با سپاه پاسداران یا اقدام حمایت گرایانه از آن با خطر رو به روست.
در ادامه این تحلیل آمده است: قلمداد کردن ارتش یک کشور در سازمان های تروریستی در تاریخ جهان نادر است، می توان گفت رفتار آمریکا تاحدی از خط قرمز ایران عبور کرده و آشفتگی و ناآرامی وضعیت منطقه را به دنبال خواهد داشت شورای امنیت عالی ایران شامگاه 19 فروردین در پیامی خاطر نشان ساخت، اقدام آمریکا غیر قانونی و بسیار خطرناک است و ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا و ارتش این کشور در آسیای غربی را سازمان تروریستی خواند مشخص است که تقابل مستقیم بین آمریکا و ایران به طور همه جانبه بیشتر خواهد شد و پشتیبانی آمریکا از اسراییل در زمینه ارضی و نظامی نیز بیش از پیش افزایش می یابد.
نویسنده در ادامه می گوید: جنگ افغانستان و عراق که از سوی آمریکا برپا شد، نه تنها خود آمریکا را در باتلاق فرو برد، بلکه مشکلاتی بی پایان برای منطقه خاورمیانه همراه آورد و بستری را برای ترورسیم ایجاد کرد و به شدت جلو روند صلح و توسعه خاورمیانه را گرفته است.
گزارش می افزاید: امروز آمریکا با نادیده گرفتن قوانین و مقررات قانونی بین المللی، اقدامات یک جانبه در پیش گرفته و خاورمیانه را به خطر انداخته است این عقب نشینی تاریخی در برابر تلاش های جامعه جهانی برای مساعدت به روند صلح و حتی تحریک برای صلح به شمار می رود منطقه خاورمیانه همواره از وقوع جنگ و درگیری رنج کشیده است مردم محلی در آرزوی صلح هستند و جامعه جهانی صلح را فرا می خواند، اما آمریکا قصد دارد خاورمیانه را در چه دامی گرفتار کند؟
**آساق**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سپاه ايران امريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام و المسلمین نواب در ادامه سفر به مشهد به همراه سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و حج زیارت از نمایشگاه در آستان بقیع که در صحن غدیر حرم مطهر رضوی برپاست، بازدید کرد.

بر اساس این گزارش، دراین بازدید مسئولین برگزاری نمایشگاه درباره اهداف برگزاری و ویژگی‌های این نمایشگاه به سرپرست حجاج ایرانی و رئیس سازمان حج و زیارت توضیحاتی ارائه کردند.

گفتنی است در نمایشگاه درآستان بقیع که به همت بعثه مقام معظم رهبری و همکاری آستان قدس رضوی برپا شده و تا پایان ماه شوال ادامه خواهد داشت، ماکت حرم‌های مطهر ائمه (ع) و اصحاب قبل و بعد از تخریب در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفتگوی وزرای خارجه آمریکا و ترکیه درباره آتش‌بس غزه
  • دیوان بین‌المللی کیفری بدون حمایت آمریکا نمی‌تواند علیه اسرائیل اقدام کند
  • احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو در دادگاه لاهه و پیامدهای جهانی
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • طنین شعار «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل» در دانشگاه لرستان
  • برپایی نمایشگاه «در آستان بقیع»/ تصاویری از حرم‌های مطهر ائمه(ع) قبل و بعد از تخریب
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • اقدام خطرناک در تونل کندوان؛ انتظار برای آسفالت بیش از ۲ سال؟! | تصویر
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • درخواست بلینکن از رئیس جمهور چین درباره ایران