Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی شاخه نظامی حماس اعلام کرد، در پی بدرفتاری رژیم صهیونیستی با اسرای فلسطینی به یگان «سایه» دستور داده شده رفتاری شبیه به همین رفتار را با اسرای صهیونیستی داشته باشند.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، اعتصاب غذای نامحدود اسرای فلسطینی در پی بی‌توجهی رژیم صهیونیستی به مطالبات آنها وارد روز سوم شده و هر روز بر تعداد آنها افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، تا کنون تعداد اسرایی که به اعتصاب غذای نامحدود تحت عنوان «معرکةالکرامه ۲» پیوسته‌اند به ۳۵۳ نفر رسیده است: ۱۲۰ اسیر در زندان «رامون»، ۲۰ اسیر در زندان «جلبوع»، ۱۰۰ اسیر در زندان «النقب»، ۳۳ اسیر در زندان «نفحه»، ۳۵ اسیر در زندان «مجدو»، ۲۰ اسیر در زندان «عوفر» و ۲۵ اسیر در زندان «ایشل».

در همین راستا «ابوعبیده» سخنگوی گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس اعلام کرد، فرماندهی القسام در راستای «مقابله به مثل»، به یگان «سایه» دستور داده با اسرای دشمن صهیونیستی رفتاری شبیه به رفتار این رژیم با اسرای فلسطینی داشته باشند.

سخنگوی گردان‌های القسام ادامه داد: «در پی ادامه آزار و اذیت‌های (دشمن صهیونیستی) با اسرا و خانواده‌های آنها، رفتاری که مقاومت پیش‌تر با نظامی (گیلعاد) شالیت داشت و دشمن به خوبی از آن آگاه است، دیگر تکرار نخواهد شد».

 گردان‌های القسام در سال ۲۰۰۶، یگان سایه را با هدف تأمین امنیت نظامیان صهیونیستی به اسارت در آمده و مخفی کردن آنها برای تبادل اسرا در آینده ایجاد کرد و توافق تبادل اسرا معروف به «شالیت یا صفقة‌الاحرار» یکی از معروف‌ترین آنهاست. در این توافق ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی با نظامی اسرائیلی گیلعاد شالیت مبادله شد.

گردان‌های القسام پیش‌تر اعلام کرده، چهار اسیر صهیونیستی در اختیار دارد اما هیچ اطلاعاتی درباره زنده یا مرده بودن آنها نداده است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اسرای فلسطینی القسام حماس رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۷۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم

معاون رئیس جنبش حماس در غزه درخصوص مذاکرات آتش‌بس در غزه و تبادل اسرا میان حماس و رژیم صهیونیستی اظهارنظر کرد.

به گزارش ایسنا، «خلیل الحیه» معاون رئیس حماس در نوار غزه به روزنامه سعودی «الشرق» گفت: به ما گفته شد که اگر در کلیدهای قرارداد مبادله انعطاف نشان دهید، رژیم اشغالگر اسرائیل آماده است تا انعطاف پذیری مثبت بالایی در خواسته‌های شما داشته باشد که منجر به توافق شود.

وی افزود: در اینجا به این وعده و این خواسته پاسخ دادیم، بنابراین درخواست برای آزادی ۵۰۰ اسیر فلسطینی به ازای هر سرباز مرد یا زن اسرائیلی را به ۵۰ اسیر کاهش دادیم.

الحیه تصریح کرد: ما بر ضرورت آتش‌بس تاکید کردیم، اما برنامه فعلی شامل آن نمی‌شود. در توافق پیشنهادی درباره آتش‌بس صحبت شده اما درباره خروج نظامیان اشغالگر از غزه کوچکترین اشاره‌ای وجود ندارد.

جنبش حماس فلسطین همواره در مذاکرات آتش‌بس غزه بر برقراری آتش‌بس دائم و خروج کامل رژیم صهیونیستی از این باریکه تاکید کرده است.

این عضو حماس همچنین شایعات درباره درخواست این جنبش برای خروج از قطر را تکذیب کرد و گفت به نفع همه است که حماس در جایگاه خود بماند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام تحقیرآمیز اسیر اسرائیلی برای نتانیاهو : خجالت بکش
  • گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم
  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم
  • سربازان گردان «نتصح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • سربازان گردان «نتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • منبع حماس: ۳۰ افسر شاباک اسیر حماس هستند
  • سربازان گردان «نیتسح یهودا» که هستند و چرا آمریکا می‌خواهد آنها را تحریم کند؟
  • القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را به هم ریخت