Web Analytics Made Easy - Statcounter

استانداری خوزستان در اطلاعیه‌ای از همه فرمانداران خواست تا با اتخاذ تصیمات صحیح و لغو همه مرخصی‌ها آمادگی لازم جهت ورود موج جدید بارشی را در هفته آینده داشته باشند. ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، استانداری خوزستان در اطلاعیه‌ای فوری از همه فرمانداران خواست جهت موج جدید بارش ها که اوج آن در یکشنبه هفته آینده سبب افزایش ابر، رگبارهای باران، رعد و برق، تندبادهای لحظه‌ای و تگرگ خواهد شد آمادگی لازم را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه متن این اطلاعیه آمده است، از اواسط روز جمعه 23 تا اوایل یکشنبه 25 فروردین بیشترین حجم بارش ها در مناطق شمال، شمال شرق و حوضه های آبریز سد دز، کرخه، کارون و مارون خواهد بود. همچنین به دلیل رگباری بودن بارش‌ها در بقیه نقاط استان نیز بارش‌های حجیم که سبب آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها می‌شود دور از انتظار نیست.

استاندار خوزستان در این اطلاعیه خطاب به فرمانداران گفت: لذا با توجه به اطلاعیه مذکور و با در نظر گرفتن افزایش آورد بالادست رودخانه‌های استان و افزایش حجم سدها و در نتیجه افزایش دبی خروجی از سدهای استان در ماه‌ها و به ویژه روزهای اخیر و وقوع سیل و آبگرفتگی و مسائل و مشکلات بوجود آمده ناشی از آن در سطح استان دستور فرمائید اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان نسبت به صدور پیش آگاهی و اتخاذ تمهیدات لازم و ابلاغ جهت انجام اقدامات موردنیاز در این رابطه اقدام کنند.

تصاویر هوایی از مناطق سیل‌زده در دشت آزادگان؛ امدادرسانی صرفا با قایق‌های سپاه و ارتش + فیلمبیمارستان صحرایی نیرو دریایی سپاه برای سیل‌زدگان خوزستان راه‌اندازی شد+تصاویرتخلیه 234 روستا بر اثر سیل در استان خوزستان

ادامه این اطلاعیه می افزاید: حضور فرماندار در شهرستان مربوطه وعدم ترک محل کار بدون هماهنگی و موافقت ستاد مدیریت بحران استان حضور اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران و دستگاه‌های مرتبط و مورد نیاز در محل کار وعدم ترک محل فعالیت بدون هماهنگی و موافقت فرماندار و ستاد مدیریت بحران استان به برقراری کشیک شبانه روزی و آماده باش کردن مراکز درمانی، خدماتی، عملیاتی، اورژانس 115 و تمامی دستگاه‌های مرتبط شهرستان الزامی است.

همچنین ابلاغ به شرکت های برق جهت بازدید و بررسی مستمر پست‌ها و خطوط انتقال برق، آماده به کار کردن تأسیسات و سیستم‌های دفع فاضلاب ولایروبی کانال‌های دفع فاضلاب و بازدید و بررسی مستمر مناطق و بازه‌های بحرانی و در معرض خطر و اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از حوادث احتمالی، بازدید و بررسی مستمر پل‌ها و راه‌ها در مناطق شهری و روستایی، رصد و پایش مداوم سدها، تاسیسات و منابع آبی، رودخانه‌ها، قنوات و سیل‌بندها و لایروبی کانال‌های آبرسانی ضروری است.

این اطلاعیه خطاب به مدیران سازمان جهاد کشاورزی آورده است: فرمانداران باید این موضوع را با  ابلاغ به اداره جهاد کشاورزی شهرستان جهت اتخاذ تدابیر لازم و ارائه توصیه های مورد نیاز به کشاورزان جهت پیشگیری از وارد آمدن خسارت به اراضی و کشت‌های زراعی و باغی به اطلاع برسانند.

استانداری خوزستان در ادامه این اطلاعیه می‌افزاید: مسدودن کردن جاده‌های حادثه‌خیز در صورت نیاز با هماهنگی نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه‌های مرتبط شهرستان طبق ضوابط و اطلاع‌رسانی لازم در این مورد آمادگی کامل اداره‌های راه و شهرسازی و راهداری شهرستان جهت انجام اقدامات موردنیاز در هنگام وقوع بارندگی‌ها، آمادگی کامل شعب هلال احمر جهت فراهم ساختن امکانات لازم به منظور امدادرسانی به موقع در صورت لزوم به ارتباط مستمر با ستاد مدیریت بحران استان و اعلام آخرین وضعیت و حوادث احتمالی شهرستان ابلاغ به شهرداری‌ها جهت فعال کردن ستاد مدیریت بحران شهرداری و آماده باش نیروها و آماده به‌کار بودن تأسیسات و تجهیزات دفع آب‌های سطحی و لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی نیز از دیگر وظایف فرمانداران در این مدت است.

انتهای پیام/ح

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۷۵۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز

محمدباقر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: تیم‌های عملیاتی و واکنش سریع هلال احمر استان از شهرستان کنگاور تا ارتفاعات بازی‌دراز مستقر و امداد هوایی این سازمان نیز آماده خواهد بود.

وی با بیان اینکه هلال احمر کرمانشاه برای پوشش مراسم گرامیداشت این عملیات آمادگی کامل دارد، افزود: در بخش‌های امداد و نجات و همچنین اسکان زائران شهدای عملیات بازی‌دراز از آمادگی‌های لازم برخوردار هستیم و همچنین از ظرفیت استانی نیز استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به حضور بیش از ۴۰ هزار نفر در این مراسم، گفت: سازمان در بحث اسکان نیز وظیفه مهمی بر عهده دارد و باید این تعداد را در شهرستان‌های مختلف اسکان بدهد.

وی اضافه کرد: در این راستا تیم‌های مخصوص در بحث اسکان در شهرستان‌های مختلف مستقر می‌شوند و تقسیم بندی‌های لازم انجام شده است.

محمدی در پایان سخنانش خاطر نشان کرد: مجموعه هلال احمر جهت خدمت رسانی شایسته به زائران شهدای بازی‌دراز و کاروان‌های راهیان نور آمادگی کامل دارد.

کد خبر 6088770

دیگر خبرها

  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • ۱۱۷ کیلومتر از راه‌های شمال و شرق استان و ۱۷۰ دهانه پل در سیل اخیر آسیب دید
  • پساب شهری جایگزین آب مصرفی صنایع کرمانشاه شد
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است
  • پساب شهری در کرمانشاه جایگزین آب مصرفی صنایع شد
  • بیشترین خسارت سیل بهاری به راه‌ها | جزئیات خسارت از زبان سخنگوی مدیریت بحران
  • آمادگی امداد هوایی هلال احمر کرمانشاه در سالروز عملیات بازی‌دراز