Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@21:30:30 GMT

رونق صنایع دستی با تعاملات بین‌المللی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۷۶۷۴

رونق صنایع دستی با تعاملات بین‌المللی

تهران- ایرنا- اعضای شورای جهانی صنایع دستی از کشورهای آسیا و اقیانوسیه با شرکت در اجلاس شورای جهانی، فروش این صنایع را بررسی می‌کنند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، نماینده معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران در این اجلاس راهکارهایی برای بهبود تعامل آموزشی در حوزه صنایع دستی بین کشورها ارائه می کند تا موافقت اعضا را برای میزبانی ایران در مجمع عمومی شورای جهانی صنایع دستی در سال ٢٠٢٠ به دست آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیشنهادات نماینده معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی؛ شامل تغییراتی در فضای مجازی برای ارتقای فروش و بهبود عملکرد در این حوزه است که با توجه به ثبت 10 شهر جهانی صنایع دستی از ایران، اهمیت ویژه ای برای شاغلان در این بخش خواهد داشت. در صورت موافقت اعضا با پیشنهادات ارائه شده نمایشگاه های صنایع دستی بیش از پیش رونق خواهند گرفت.
این اجلاس در شهر «چیانگ مای» در شمال تایلند برگزار می شود. این شهر با وجود کوچک و کم جمعیت بودن به دلیل جذابیت های طبیعی، فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکنون میزبان رویدادهای مهم دیگری نیز بوده است. چیانگ مای چندی پیش از طرف یونسکو به عنوان «شهر خلاق» در حوزه هنرهای بومی و صنایع دستی به ثبت رسیده است و در لیست شهرهای جهانی صنایع دستی نیز قرار گرفته است.

**نمایش آثار برگزیده صنایع دستی ایران
همچنین در حاشیه این اجلاس نمایشگاه درخت زندگی با نمایش 150 اثر برگزیده از صنایع دستی و طراحی لباس ٢٨ کشور افتتاح می شود. این نمایشگاه تاکنون در مالزی، هند، هاوایی، کانادا، تایوان و تایلند برگزار شده است.
در تایلند این نمایشگاه ٣ ماه ادامه خواهد داشت، کشور بعدی بعد از اعلام آمادگی در صورت داشتن شرایط برگزاری انتخاب خواهد شد.
آثاری از رشته های ملیله، گلیم شیریکی پیچ، پته دوزی، قلمکار، سوزندوزی بلوچ، شربافی، طلاکوبی روی فولاد از ایران در این نمایشگاه حضور دارد.
فراهنگ**9012**9157

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي صنايع دستي تايلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۷۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین

صنایع‌دستی استان کردستان جلوه‌گر هنر دستانِ مردان و زنان کردستانی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080203 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطا می‌شود
  • امتیاز ویژه برنامه اعزام به خارج از کشور در «ایران هلث» اعطاء می‌شود
  • مهاباد به موزه جدید و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی نیاز دارد
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • اعطای امتیاز ویژه به شرکت‌های برتر حاضر در «ایران هلث»
  • رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معرفی شد
  • برپایی نمایشگاه کارآفرینی و صنایع‌دستی در دانشگاه آزاد کهنوج
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان