Web Analytics Made Easy - Statcounter

 سیدعباس عراقچی رئیس ستاد اجرای برجام ظهر امروز در شانزدهمین دور رایزنی‌های سیاسی معاونین وزرای امور خارجه ایران و قزاقستان امروز  در دیدار با «مختار نیلئوبردی» بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با قزاقستان در همه حوزه‌ها تاکید کرد.

وی با محکوم کردن سیاست‌های غیرمنطقی و غیرقانونی آمریکا همچون خروج از برجام، انتقال پایتخت به قدس شریف، شناسایی حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان و بالاخره قرار دادن سپاه در زمره گروه‌های تروریستی، گفت: این اقدامات خلاف تمامی قواعد و عرف‌های بین المللی است و آمریکا مسئول هرگونه تبعات احتمالی این سیاست‌های خود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر امور خارجه قزاقستان نیز با حمایت مجدد کشورش از برجام، علاقمندی قزاقستان به گسترش همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور را مورد تاکید قرار داده و با اشاره به ظرفیت‌های ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران خواهان تسریع در بهره گیری از این ظرفیت در همکاری‌های تجاری و اقتصادی دو کشور شد. 

در این رایزنی‌ها پیرامون آخرین تحولات روابط دوجانبه در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی بحث و تبادل نظر به عمل آمد. 

مسائل منطقه‌ای و بین المللی به ویژه موضوعات مربوط به خزر و کنوانسیون مربوطه، و همچنین آخرین تحولات در افغانستان و سوریه نیز از سوی طرفین مورد رایزنی قرار گرفت.

 همچنین طرفین آمادگی خود را برای برگزاری دور جدید کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و قزاقستان و نهایی کردن توافقات حقوقی و کنسولی بین دو کشور اعلام کردند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: امور خارجه قزاقستان جمهوری اسلامی ایران پایتخت رژیم صهیونیستی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی سیاسی و اقتصادی افغانستان سوریه ایران سپاه عراقچی گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۸۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت

سازمان کشور‌های صادرکننده نفت موسوم به اوپک گزارش داد که عراق و قزاقستان مازاد تولید نفت خود را که حدود یک میلیون بشکه در روز است تا پایان سال جاری میلادی به طور کامل جبران خواهند کرد.

براساس گزارش المیادین، اوپک اعلام کرد که یک کارگاه آموزشی سازنده با قزاقستان، عراق و منابع ثانویه در مورد طرح‌هایی برای جبران مازاد تولید برگزار کرده است.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: فرآیند مبادله موفق با هدف به اشتراک گذاشتن برنامه‌های جبرانی برای عراق و قزاقستان برای مقادیر مازاد تولید در ماه‌های ژانویه، فوریه و مارس ۲۰۲۴ که در مجموع حدود ۶۰۲ هزار بشکه در روز برای عراق و ۳۸۹ هزار بشکه در روز برای قزاقستان بود، انجام شد.

اوپک اعلام کرد که برنامه‌های مشترک بین دو کشور به تفصیل نشان می‌دهد که کل مقادیر اضافی تا پایان سال جاری جبران خواهد شد.

وزارت انرژی قزاقستان ماه گذشته اعلام کرد که این کشور به توافق اوپک پلاس متعهد است و به تدریج مازاد تولید را در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ در طول سال جبران خواهد کرد.

قزاقستان خاطرنشان کرد: در پی تصمیم پنجاه و سومین نشست کمیته نظارت وزرای مشترک، قزاقستان طرح جبرانی مفصلی را تهیه کرد که بر اساس آن در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به تدریج مازاد تولید را جبران خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • بورسیه دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا
  • طلا هفته معاملاتی جدید را در محدوده مثبت آغاز می‌کند؟ / شتاب بیت‌کوین با افت آمار اشتغال
  • بازخوانی پرونده توسعه برق هسته‌ای در ایران؛ از برجام تا مشارکت مردم
  • طالبان بازداشت دانشجویان در آمریکا محکوم کرد
  • آیا بورس به تنهایی می‌تواند باعث رونق تولید شود؟ 
  • مصر بار دیگر حمله رژیم صهیونسیتی به کنسولگری ایران را محکوم کرد
  • همکاری اوپک با عراق و قزاقستان برای جبران مازاد نفت
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم