Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-06@18:24:04 GMT

شجاع خلیل زاده فراتر از فوتبال آسیا بازی کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۸۲۹۱

پرسپولیس در حیاتی ترین دیدار دور رفت مقابل تیم الاهلی نماینده کشور عربستان به بردی روحیه بخش دست یافت تا با کسب سه امتیاز این دیدار چهار امتیازی شده و بخت صعود خود به دور بعد را بار دیگر زنده کند.

محمد پنجعلی درباره مسابقه این تیم برابر الاهلی و نقش مدافعان و هافبک‌های پرسپولیس در رقم خوردن این برد صحبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می‌آید:

* مصاف پرسپولیس برابر الاهلی را چطور ارزیابی کردید؟

- ما با تیمی کاملاً حرفه‌ای بازی می‌کردیم. پرسپولیس در این دیدار خیلی عالی کار کرد. در واقع هر سه نماینده کشورمان رودرروی تیم‌های عربستانی نتایج خیلی خوبی گرفتند.

* سبک بازی الاهلی را چطور دیدید؟

- فوتبال عربستانی‌ها را می‌شناسیم و باز هم دیدیم که نسبت به قبل خیلی تغییر کرده است. همانطور که امارات و قطر تغییر کرده‌اند. پرسپولیس خیلی فکورانه بازی کرد. تیم ابتدا حمله کرد، گل زد، نتیجه اش را گرفت و بعد همه به عقب آمدند، جمع شدند و دفاع کردند. این سبک بازی، در فوتبال آماتور ایران حرفه‌ای بود.

* با این جمله آخر، به فوتبال مان طعنه زدید؟

- واقعیت همین است! ما هنوز یک استادیوم باشگاهی برای تیم‌های مان نداریم. ما هنوز به معنای واقعی لیگ نداریم. فوتبال در یک تورنمنت مثل لیگ به این شکل است که باید تیم‌ها به خانه هم بروند و حریفشان را به خانه خودشان دعوت کنند. ما چنین استادیوم‌های اختصاصی برای همه تیم‌ها داریم!

* خط دفاع پرسپولیس چه کرد که "سوما" عملاً بیکار شده بود؟

- شجاع خلیل زاده در این دیدار فوق العاده بود. او فراتر از فوتبال آسیا بازی کرد. خلیل زاده روی هوا و زمین عالی بود. غیر از گلش که استثنایی بود اگر در بحر بازی اش بروید، متوجه می‌شوید که زمین و هوا را در اختیار داشت و همه توپ‌ها را می‌زد. او در دو منطقه خط دفاعی پوشش می‌داد و درگیر می‌شد. هم به سمت راست می‌رفت هم به سمت چپ می‌آمد و فکر می‌کنم شجاع اگر این روز خوبش را نداشت ما در دیدار با الاهلی به مشکل برمی خوردیم.

* پس دلیل اصلی کلین شیت پرسپولیس را درخشش خلیل زاده می‌دانید؟

- البته ما بیرانوند را هم در آن عقب داریم که معتقدم بهترین دروازه بان حال حاضر آسیاست که می‌تواند راحت در اروپا بازی کند. این را روی تعصب نمی گویم. او واقعاً خوب کار می‌کند.

* چطور؟

- بیرانوند واقعاً حاکم ۱۸ قدم است و روی خط ۱۸ توپ جمع می‌کند، مشت می‌کند و با پرتاب‌های دستش ضد حملات خطرناکی بوجود می‌آورد که برای تیم حریف دردسرساز می‌شود.

* در خط هافبک و حمله پرسپولیس را چطور ارزیابی کردید؟

- عالی بودند. در خط هافبک، هم فوتبال خوبی را دیدیم و هم در درگیری‌ها اکثراً بچه‌های ما برنده بودند.

* پرسپولیس پرس خوبی داشت؟

- البته که داشت! هافبک دفاعی‌های تیم خیلی درست کار کردند. البته پرسپولیس برای این کار اهرم لازم را داشت. دیدید کمال کامیابی نیا چقدر در این دیدار با بازیکنان حریف درگیر شد؟ او و نورالله‌ی دو تا بازیکنی بودند که هم در کار دفاعی و هم تیم را در حرکت به سمت جلو کمک می‌کردند. بشار رسن هم تا وقتی در میدان بود خیلی از توپ‌ها را قطع می‌کرد.

* ترابی چه نقشی در این برد داشت؟

- او مغز متفکر تیم در پایه ریزی حملات پرسپولیس بود. این بچه با سن و سال کمی که دارد خیلی پخته عمل می‌کند. فکر می‌کنم به حق به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. او هم در این برد سهمی به اندازه شجاع و بیرانوند داشت.

* این دیدار در کشور ثالث به ضرر پرسپولیس نبود؟

- می‌توان گفت دبی شهر ایرانی هاست. پس خیلی به سود پرسپولیس شد که این بازی را در این شهر برگزار کردند. درست است کمی برای باشگاه مشکل ساز می‌شود ولی ماشاالله هواداران ایرانی ورزشگاه را در اختیار خود داشتند.

* تا چه حد این موفقیت را می‌توان به بردهای اخیر در دربی و پس از آن برابر پیکان ربط داد؟

- صددرصد! پرسپولیس با روحیه‌ای که از برد دربی داشت خوب جلو آمد. نباید این تمرکز برهم بریزد. برانکو و کادر فنی خیلی حرفه‌ای عمل می‌کنند و با کنترل حاشیه‌ها تیم را با تمرکز جلو می‌برد. اعضای تیم هم تحت تأثیر این موضوع هستند و بطور مثال هیچ مصاحبه بی ربطی از بچه‌های تیم نمی‌بینیم. خودشان را درگیر این مسائل نمی‌کنند. من می‌روم و از نزدیک تمرینات را می‌بینیم. آنها در تمرین فقط روی حریفان شأن تمرین و تمرکز می‌کنند. فیلم می‌بینند و کنار هم زندگی دوستانه‌ای دارند و این خیلی عالی است و از این نظر، حرفه‌ای رفتار می‌شود.

* نقش کریم باقری در این ارتباط خوب چیست؟

- کریم باقری بیشتر از اینکه بخواهد در کارهای عملی پرسپولیس نقش داشته باشد بیشتر در روابط و مسائلی که اطراف تیم وجود دارد خیلی کمک دست برانکوست. این هم به دلیل شخصیتش است. قابل احترام است و همه او را قبول دارند. تأثیر اصلی او بیشتر تأثیر روحی روانی است تا فیزیکی و فنی. بچه‌ها دوستش دارند و به نوعی به عنوان بزرگ‌تر آنجاست. به ویژه که بازیکن بزرگی بوده و در اروپا و آسیا در سطح بالای جهان توپ زده است. اینها مؤثر است که یک تیم بزرگ مانند پرسپولیس چنین فردی را در کنار خود داشته باشد. البته کریم از نظر فنی هم در سطح بالایی است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عربستان پرسپولیس پرسش و پاسخ بازی قطر فوتبال ایران فوتبال آسیا زمین پوشش دروازه بان مغز دبی مصاحبه کریم باقری جهان پرسپولیس پنجعلی شجاع خلیل زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۸۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور مشروط رسانه برای بازی نساجی و پرسپولیس

ایسنا/مازندران مدیر روابط عمومی هیات فوتبال مازندران، شرط حضور اصحاب رسانه برای بازی مهم تیم‌های نساجی مازندران و پرسپولیس تهران درهفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور را منوط به همراه داشتن کارت مکمل اعلام کرد.

رضا وریجی‌ درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا گفت: حضور اصحاب رسانه در پوشش رسانه‌ای دیدار نساجی مازندران و پرسپولیس تهران تنها با همراه داشتن ID کارت رسمی فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و کارت‌های مکمل با هماهنگی روابط عمومی سازمان لیگ برای این دیدار امکان پذیر خواهد بود.

وی افزود: با توجه به حساسیت ویژه این دیدار برای هر دو تیم و حضور پررنگ اصحاب رسانه، به منظور کیفی سازی و نظم بیشتر، کارت‌های مکمل با هماهنگی روابط عمومی سازمان لیگ برای این دیدار صادر خواهد شد.

مدیر روابط عمومی هیات فوتبال مازندران تصریح کرد: کارت‌های مکمل این دیدار به تنهایی اعتبار نخواهد داشت و خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران گرامی فقط در صورت در اختیار داشتن ID کارت رسمی فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ سازمان لیگ، مجاز به حضور در ورزشگاه و استفاده از کارت‌های مکمل خواهند بود.

وریجی اضافه کرد: عکاسان، خبرنگاران و تصویربرداران جهت دریافت کارت مکمل باید روز دوشنبه از ساعت ۱۳ الی ۱۶ به ساختمان شهرداری منطقه یک قائمشهر (واقع در جلوی درب ورودی ورزشگاه شهید وطنی) مراجعه و در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره تلفن ۰۹۱۱۵۶۵۰۹۱۵ تماس بگیرند.

وی‌ با قدردانی از همراهی خبرنگاران و عکاسان گرامی و اصحاب رسانه درزمان برگزاری بازی‌های لیگ برتر فوتبال کشور، مجددا تاکید کرد: با توجه به قوانین و مقررات موجود، همکاران محترم که ID کارت رسمی و کارت‌های مکمل این دیدار را در اختیار ندارند، از حضور در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر جداً خودداری کنند.

تیم نساجی مازندران در هفته بیست و ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۸:۱۵ روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر میزبان تیم رده دومی پرسپولیس تهران است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چشمک تراکتور به سهمیه آسیا با سوپرگل شجاع
  • گل قیچی برگردان زیبای شجاع خلیل زاده مقابل فولاد (فولاد - تراکتور)
  • خلاصه بازی پرسپولیس و نساجی + فیلم
  • گل اول تراکتور به فولاد + فیلم
  • داداش زاده: سرخپوشان باید مراقب حاشیه‌های سرمربی نساجی باشند
  • حضور مشروط رسانه برای بازی نساجی و پرسپولیس
  • آغاز بلیت فروشی دیدار نساجی و پرسپولیس
  • در حال حاضر از اوسمار مهم‌تر، قهرمانی پرسپولیس است
  • همین بازیکنان بی‌کیفیت چند هفته دیگر ۵۰ میلیارد تومان می‌خواهند!
  • داوران ایرانی دیدار فینال جام ملت‌های زیر ۲۳ سال آسیا را سوت زدند