Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-07@09:27:47 GMT

ساخت ایستگاه های هوشمند در فضا

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۷۸۳۴۱

ساخت ایستگاه های هوشمند در فضا

ناسا قصد دارد با کمک محققان دانشگاهی ایستگاه های هوشمند و خودکار را در فضا بسازد. این ایستگاه های هوشمند حتی در نبود فضانوردان فعال می مانند.

ناسا تحت فشاراست تا فضانورد به ماه بفرستد. علاوه بر آن قرار است در ماه مأموریت‌های اکتشافی انجام دهد. برای این منظور باید جزئیات زیاد و مهمی را در نظر بگیرد مانند فعال نگه داشتن مقرهای فضایی حتی در زمانی که هیچ انسانی در آنجا زندگی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این منظور ناسا دو گروه از محققان دانشگاهی را انتخاب کرده و به آنها مأموریت داده است تا ایستگاه‌های هوشمند و خودکار یا SmartHab را توسعه دهند.

یکی از این گروه‌ها مسئول پروژه Habitats Optimized for Missions of Exploration یا HOME است. این گروه سیستم‌های خودکار، ماشین یادگیری و عملیات نگهداری رباتیک را برای مقرهای هوشمند و خودکار تأمین می‌کند. در این تیم محققانی از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس، دانشگاه کلورادو، بودلر، دانشگاه کارنگی ملون، مؤسسه فناوری جورجیا و همچنین شرکت سیرا نوادا، بلواوریجین و United Technology Aerospace Systems فعالیت می‌کنند.

گروه دیگر روی SmartHab هایی فعالیت می‌کند که با استفاده از فناوری‌های رباتیک خودکار هرگونه اختلالی را برطرف کند. محققان این تیم از دانشگاه پوردو، دانشگاه کانکتیکت، هاروارد و دانشگاه تگزاس هستند.

هر دو گروه بودجه ۱۵ میلیون دلاری طی بازه زمانی ۵ سال دریافت می‌کنند./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۸۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛فرماندار بویین میاندشت با اشاره به اینکه پوشش اینترنت وتلفن همراه در روستا‌های حاشیه محور‌های مواصلاتی شهرستان بویژه روستا‌هایی درنواحی کوهستانی قرار گرفته بودند نامطلوب بود گفت:در راستای حل مشکل و پاسخ به مطالبه دوساله مردم، پیگیری مشکل در دستور کار قرار گرفت وخوشبختانه در بسیاری از روستا‌ها با ساخت ایستگاه مخابراتی معضل برطرف شد.
رضاعلی معصومی افزود:ایستگاه مخابراتی احمد آباد –جوزار یکی از مهمترین ایستگاه‌های مخابراتی است که در مرتفع‌ترین نقطه ازگردنه احمدآباد (واقع در مسیر بویین میاندشت به خوانسار) در حال ساخت می‌باشدکه با راه اندازی آن پوشش تلفن همراه و اینترنت برای روستا‌هایی که در نقاط ناهموار و کوهستانی واقع شده اند، مطلوب‌تر خواهد شد.
وی با بیان اینکه این ایستگاه از شهرستان‌های گلپایگان، خوانسار، فریدن وبویین میاندشت سیگنال دریافت می‌کنداضافه کرد:با توجه به اینکه ساخت مسیر دسترسی ایستگاه بسیارسخت و طولانی است، میزان هزینه ساخت ایستگاه بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

دیگر خبرها

  • اگر کف پای شما صاف است؛ بخوانید
  • محصولات تجاری گروه ‌بهمن در نمایشگاه صنعت‌ پخش ایران معرفی می‌شود 
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • شیائومی یک ساعت فوق‌مقاوم با ۱۵ استاندارد نظامی ساخت!/ عکس
  • نمایش نیروی هوایی آمریکا برای ساخت ۲۴ ساعته پهپاد
  • قطار جشنواره هنر‌های نمایش کانون همدان در ایستگاه پایانی
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر
  • آغاز ساخت ایستگاه مخابراتی احمد آباد-جوزار بویین میاندشت