Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- قاضی مسعودی مقام گفت: در بخش نظارت؛ نظارت نظارت واقعی نیست و متاسفانه نظارت ما کمرنگ است و بیشتر در بحث اعتماد است، ما باید نتیجه نظارت خود را ارائه دهیم و اگر با مانعی مواجه شدیم از مراجع قضایی و ذی صلاح بخواهیم ورود کنند. قاضی مسعودی مقام در پایان سومین جلسه رسیدگی به پرونده مدیر عامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و ۱۳ متهم دیگر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره روند پرونده گفت: ممکن است شاکی متهم و نماینده دادستان مطالبی را مطرح کنند که ما ارزیابی انجام دادیم و از نمایندگان بانک مرکزی شرکت‌ها و همچنین وزارت نفت را احضار کردیم، توضیحات آن‌ها اخذ می‌شود و در فرآیند دادرسی مشخص می‌شود که چه میزان بوده ،چقدر خروجی دارد و چه میزان واریز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: وقتی جلسه دادگاه برگزار می‌شود باید تمام مستندات را ارائه بدهند و علم و اطلاع نسبت به موضوع داشته باشند. گاهی مواردی دیده شده که در جلسه دادگاه برای تدارک دفاع از ادعاهایشان آماده نیستند. ما امروز به نماینده شرکت ملی پتروشیمی تاکید کردیم که مستندات باید ارائه شود همچنین از دستگاه‌های مرتبط نیز خودمان ارزیابی‌هایی را انجام خواهیم داد و استعلامات را دریافت می‌کنیم.

وی گفت: در بخش نظارت؛ نظارت نظارت واقعی نیست و متاسفانه نظارت ما کمرنگ است و بیشتر در بحث اعتماد است، ما باید نتیجه نظارت خود را ارائه دهیم و اگر با مانعی مواجه شدیم از مراجع قضایی و ذی صلاح بخواهیم ورود کنند.

قاضی مسعودی مقام در ارزیابی روند رسیدگی به پرونده گفت: اینکه بحث‌هایی می‌شود که در شورای حل اختلاف یا مکان‌های دیگر کارشناسی صورت گرفته، تمامی موارد را ارزیابی می‌کنیم و اگر لازم باشد از طریق کارشناس رسمی که خودمان به او ارجاع می‌کنیم بررسی می‌شود و در سایر موارد نیز امروز برخی مستندات به دادگاه ارائه شد که باید نگاه کنیم و ببینیم این مستندات تا چه میزان با واقعیت و حقیقت منطبق است، اگر ناظر به درستی عمل کند خیلی از این معضلات و مشکلات رفع خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قانونی برای این عدم نظارت وجود دارد یا خیر؟ گفت: برای بخشی وجود دارد، اما بخش دیگر مسکوت است. مواقعی وجود دارد که ما نظارت می‌کنیم، گزارش‌های خلاف می‌دهیم، جعل می‌کنیم و حقیقت را وارونه جلوه می‌دهیم که می‌توانیم این موارد را طبق قانون تحت تعقیب قرار دهیم. از طرفی خودمانی بودن نظارت ها باید جمع شود.

مسعودی مقام در پایان در خصوص تودیع وثیقه متهمین گفت: اگر وثیقه تودیع کنند امکان آزادی وجود خواهد داشت، وثیقه‌هایی که تغییر دادیم به جهت متناسب بودن با میزان مجازات و خسارت‌های وارد شده بوده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قاضی مسعودی مقام شورای حل اختلاف شرکت پتروشیمی مدیرعامل سابق شرکت پتروشیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۸۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره به اینکه سیل اخیر خسارت سنگینی را به بخش کشاورزی استان وارد کرده است، گفت: براساس گزارش‌های ارسالی از شهرستان ها،۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برآورد اولیه خسارت سیل به زیربخش‌های کشاورزی استان است.

وی افزود: بر اثر سیل خسارات قابل‌توجهی به زیرساخت‌های بخش‌های کشاورزی استان از جمله قنات ها، باغ ها، زراعت، دام و طیور، ابنیه‌ها، جاده‌های بین مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی وارد شده‌است.

جعفری بیان کرد: براساس برآورد‌های اولیه برای جبران این خسارت‌ها به بخش‌های کشاورزی خراسان جنوبی، تخصیص اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: تیم‌های راهسازی در مراکز جهاد کشاورزی مستقر و مشغول ترمیم جاده‌های بین مزارع در بخش کوهستانی هستند.

جعفری گفت: نیرو‌های جهاد سازندگی در شهرستان‌ها وگروه‌های جهادی در کنار کشاورزان و بهره برداران، کار لایروبی و پاکسازی باغ‌های استان را انجام می‌دهند.

وی افزود: با استفاده از بیل‌های مکانیکی، لایروبی رسوبات جمع‌شده در پشت بند‌ها انجام می‌شود تا پیش از فصل آبیاری باغ ها، زمینه آبیاری درختان و زمین‌های زراعی فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان و حجم خسارت راداشتند، افزود: این گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی در خصوص خسارات وارد شده به قنات‌های استان گفت: طبق گزارش‌های اولیه سیل به تعداد ۱۰۱ رشته قنات، ۱۱۶۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی، ۳۳۷ راس دام سبک، ۵۲۰ کیلومتر ایل راه، ۱۱۰ کیلومتر جاده بین مزارع و ۱۷ کیلومتر مسیر انتقال آب خسارت وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • خسارت ۸۸۳ میلیاردی سیلاب در شهرستان کلاله
  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور است
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • ‌مسیرهای زیرکوه مسدود است
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم اعدام توماج صالحی
  • توضیحات مرکز رسانه قوه قضاییه درباره حکم توماج صالحی