Web Analytics Made Easy - Statcounter

طالبان در بیانیه‌ای که امروز چهارشنبه منتشر شد، از مشارکت در جرگه مشورتی صلح افغانستان امتناع کرد.

طالبان همچنین لویی جرگه مشورتی را دسیسه‌ای غیرقابل پذیرش توصیف کرد و از مردم خواست در آن مشارکت نکنند.

طالبان برگزاری این لویی جرگه را تلاشی برای تحقق اهداف شوم اشغالگران و مزدوران آنان خوانده و تاکید کرد چنین نشست‌هایی قابل پذیرش نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کابل تاکنون به این اظهارات طالبان واکنش نشان نداده اما «محمد عمر داوودزی» رئیس دبیرخانه شورای عالی صلح که برگزاری این لویی جرگه را برعهده دارد، پیشتر گفته بود برای شرکت در این جرگه از نمایندگان طالبان نیز دعوت خواهد شد.

به گفته کابل، لویی جرگه مشورتی افغانستان در تاریخ ۹ اردیبهشت با حضور دست‌کم ۲۵۰۰ نماینده از سراسر افغانستان برگزار خواهد شد.

رد دعوت غیررسمی دولت برای مشارکت در جرگه مشورتی صلح از سوی طالبان در حالی صورت می‌گیرد که قرار است نمایندگان کابل به زودی در نشستی مشترک با نمایندگان طالبان در قطر مواجه شوند.

البته، طالبان پیشتر هشدار داده بود در نشست بین‌الافغانی که قرار است در روزهای ۱۴ و ۱۵ آوریل (۲۵ و ۲۶ فروردین) در دوحه برگزار شود؛ هیچ نماینده‌ای از دولت افغانستان با نیت دفاع از موضع کابل شرکت نخواهد کرد.

این نشست، دومین نشست بین‌الافغانی با هدف تأمین صلح خواهد بود. اولین دور این نشست در غیاب نمایندگان کابل حدود ۲ ماه پیش در مسکو برگزار شده بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: افغانستان لویی جرگه طالبان دولت قطر مسکو افغانستان طالبان قطر لویی جرگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۸۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود

وزارت دفاع طالبان با رد ادعای ارتش پاکستان مبنی بر نقش افغانستان در ناامنی‌های این کشور گفت داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت دفاع حکومت طالبان در بیانیه‌ای اظهارات ارتش پاکستان مبنی بر اینکه حمله به مهندسان چینی در خیبرپختونخوا در افغانستان طراحی شده بود، را ادعایی غیرمسئولانه و به دور از واقعیت خواند.

بیانیه افزود: خیبرپختونخوا در منطقه‌ای قرار دارد که تحت پوشش شدید امنیتی ارتش پاکستان قرار دارد، هدف قرار دادن اتباع چینی در آنجا نشان دهنده ضعف ارگان‌های امنیتی و یا دست داشتنم آنها در این حمله است که در هر دو صورت مسئولیت آن متوجه پاکستان می‌شود.

«عنایت‌الله خوارزمی» سخنگوی وزارت دفاع طالبان اظهار داشت: ما انگشت انتقاد گرفتن به‌سوی افغانستان در قبال چنین واقعات را تلاش ناکام به هدف جلب و توجه از حقایق می‌دانیم و به‌شدت رد می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: امارت اسلامی دراین‌باره به چین اطمینان داده و آنها نیز از این حقیقت آگاه شده‌اند که افغان‌ها در چنین موضوعاتی دخیل نیستند.

کشته شدن بیش از 400 نفر توسط داعش در افغانستان و پاکستاناتهام افغانستان به پاکستان در همکاری با داعشرسانه افغان: حضور گسترده داعش در پاکستان تهدید بزرگی برای افغانستان و منطقه است

خوارزمی افزود: ما مواردی داریم که خوارج داعشی از خاک پاکستان وارد افغانستان شده و از خاک پاکستان علیه خاک ما استفاده شده و رویداد از آن کشور طرح‌ریزی می‌شود. پاکستان باید دراین‌باره پاسخ دهد.

سخنگوی وزارت دفاع طالبان در انتها نوشت: ما ثبات و امنیت پاکستان را به نفع افغانستان و منطقه می‌دانیم و به برادری و روابط حسن میان مردم افغانستان و پاکستان همچنان باور داریم.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • طالبان: مانعی برای اجرای پروژه تاپی در افغانستان وجود ندارد
  • طالبان:حضور در «او.آی.سی» آغازی برای تعامل با جهان اسلام است
  • وقوع انفجار در مرکز ولایت بدخشان افغانستان
  • وقوع انفجار در شمال شرق افغانستان
  • بزرگترین نمایشگاه قرآن کریم در کابل به ایستگاه آخر رسید
  • طالبان: داعش از خاک پاکستان وارد افغانستان می‌شود
  • کرزی: قدردان همکاری‌های همیشگی ایران با افغانستان هستیم
  • افغانستان| روز «دخترانه» در قصر «دارالامان»
  • روسیه: به نظرات طالبان در نشست‌های بین‌المللی اهمیت می‌دهیم
  • سکانس‌هایی از فیلم آخرین تولد