Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جمعی از قاریان و حافظان خارجی شرکت کننده در مسابقات بین المللی قرآن کریم از کشورهای مختلف امروز ضمن حضور و بازدید از دانشگاه مذاهب اسلامی با ریاست دانشگاه دیدار کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی در این دیدار ضمن خوش آمدگویی به میهمانان به تشریح تاریخچه دانشگاه مذاهب اسلامی، اهداف و رسالتهای این دانشگاه و اقدامات انجام شده آن در زمینه وحدت و تقریب بین مذاهب پرداخت و گفت: دانشگاه مذاهب تنها دانشگاهی است که مأموریت تقریب بین مذاهب را در ایران بر عهده دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به آیات و روایات مختلف در زمینه ضرورت وحدت، گفت: دشمنان امروز در پی تفرقه و ایجاد شکاف بین مسلمانان هستند و مأموریت امروز ما تلاش هرچه بیشتر برای رسیدن به وحدت است.

مختاری به وحدت و زندگی مسالمت آمیز بین مذاهب مختلف و همچنین وجود شعبه‌های مختلف دانشگاه مذاهب اسلامی در ایران اشاره کرد و افزود: ما در دانشگاه مذاهب اسلامی هیچ تفاوتی بین مذاهب قائل نیستیم چرا که همه ما مسلمان هستیم.

همچنین در این دیدار استاد مولوی اسحاق مدنی از اساتید برجسته اهل سنت دانشگاه مذاهب اسلامی نیز، ضمن خوش آمد گویی به این میهمانان اشاره کرد: کار شما بسیار ارزشمند است، شما از قرآن محافظت می‌کند، کاری که خود خداوند بر عهده گرفته است. قرآن تنها کتابی است که بیشترین تفسیرها و کارها بر روی آن انجام شده و جامعیت آن از هر لحاظ بررسی شده است.

وی ادامه داد: شما هیچ کتاب آسمانی را نمی‌یابید که همانگونه که از ابتدا بر پیامبر (ص) نازل شده و بدون تحریف باقی مانده باشد؛ دشمنان در همه جا توانستند رخنه کنند، به جز قرآن؛ دشمنان در عقاید اسلامی وارد شدند و هزاران فرقه به نام اسلام مطرح کردند اما نتوانستند در قرآن تغییری ایجاد کنند.

مولوی مدنی تصریح کرد: در دنیا هیچ کتابی وجود ندارد که به اندازه قرآن به آن خدمت شده باشد، در کشورهای مختلف اسلامی شاهد قاریان و مفسران و قاریان قرآنی هستیم؛ خداوند شما را وسیله‌ای برای حفظ قرآن قرار داده است.

استاد دانشگاه مذاهب اسلامی تصریح کرد: وقتی این آیه از قرآن که می‌گوید خود خداوند از این قرآن حفاظت حفاظت می‌کند نازل شد، در واقع در آن موقع شاید چیز مهمی در ذهن‌های مسلمانان خطور نکرد و درست نفهمیدند ولی در حال حاضر می بینم که از تمام آثار پیغمبر همین قرآن از تحریف به دور بوده است.

وی افزود: دشمنان اسلام خواستند در قرآن هم دست ببرند ولی نتوانستند چه در زمان رسول الله و چه در زمان حال حاضر، اما در احادیث نبوی دست بردنند و با ایجاد احادیث دروغین و ایجاد مذاهب مختلف توانستند دشمنی بین مسلمانان ایجاد کنند.

در پایان این دیدار یکی از حافظان بین المللی قرآن از استاد مولوی در مورد سختی و محدودیت‌های اهل سنت در ایران پرسید، که وی در پاسخ گفت: در هر کدام از شهرهای ایران اسلامی که اهل سنت در آن شهرها زندگی می‌کنند مساجد و مراکز دینی اهل سنت برقرار است و نماز جمعه در هر هفته برگزار است و مشکلی در این زمینه نداریم.

کد خبر 4587324

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه مذاهب اسلامی مسابقات قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۹۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد

پلیس سوئد برای تجمعی در یکی از شهر‌های جنوبی این کشور که قرار است در آن به قرآن اهانت شود، مجوز صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، این تجمع قرار است روز جمعه و در شهر جنوبی «مالمو» برگزار شود.

برگزاری تجمعاتی از این دست در سوئد که در آن به کتاب خداوند توهین می‌شود، انتقادات مسلمانان سراسر جهان را برانگیخته و روابط استکهلم با کشور‌های اسلامی را تیره کرده است. پیش از این و در پاییز سال گذشته، اداره مهاجرت سوئد اعلام کرد فردی به نام «سلوان مومیکا» را که چندین بار در این کشور دست به قرآن سوزی زده اخراج می‌کند و قصد تمدید پناهندگی او را ندارد.

در پی اعلام این تصمیم، فرد هتاک به قرآن فروردین ماه امسال اعلام کرد که از سوئد به نروژ پناهنده خواهد شد. هتاکی به قرآن سبب مشکلات متعدد در روابط بین‌المللی سوئد شده و عضویت آن در ائتلاف نظامی ناتو را مدت‌ها به تعویق انداخت.

کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی پیش‌تر صدور مجوز برای تجمعاتی از این دست را «تاسف‌بار» و عامل نفرت‌پراکنی توصیف کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی
  • مسابقات قرآن دانش‌آموزی استان مرکزی
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه رییس سازمان تبلیغات
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در سپیدان
  • دانشگاه آزاد اسلامی نخبگان منطقه را در مسئله تقریب مذاهب جمع کند
  • ششمین دوره مسابقات حافظان قرآن استان بوشهر در جزیره شیف برگزار شد
  • سوئد مجددا برای هتک حرمت قرآن کریم مجوز صادر کرد
  • فعالیت ۳۵ دفتر تقریب مذاهب در دفاتر تلفیقی دانشگاه آزاد
  • صعود تیم والیبال دانشجویان واحد کاشان به نیمه‌نهایی مسابقات دانشگاه آزاد
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل