Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی پژوهان مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علم وفناوری ایسکانیوز، با تاکید براین‌که شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با مجموعه دانشگاه‌های کشور از جمله دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت‌های پژوهشی زیادی را در دستور کار خود قرار داده است، اظهار کرد: تا به امروز قرارداد و تفاهم‌نامه‌های بسیاری را با دانشگاه‌های معتبر در حوزه ساخت کاتالیست منعقد کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: با استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی چند پروژه کلیدی در این صنعت به ثمر نشسته است. ما در سال گذشته با ۵ شرکت دانش‌بنیان برای تجاری‌سازی کاتالیست‌ها قراردادهایی را به امضا رساندیم. لذا شرکت‌های دانش‌بنیان پتانسیل بسیار توانمندی در این عرصه دارند. می‌توان یادآور شد که تمام دستاوردهایی که منجر به محصول می‌شود با همکاری دانشگاه‌ها بوده است.

پژوهان با بیان اینکه اگرچه امسال موفق به رونمایی از یک کاتالیست در صنعت پتروشیمی بودیم اما به طور یقین در سال 98 حدود 7 کاتالیست جدید در صنعت پتروشیمی رونمایی خواهیم کرد.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی در ادامه از امضای حدود 14 قرارداد تجاری در سال جاری خبر داد و افزود: هفت عدد از 14 قرارداد در حوزه کاتالیست بودند و در سال 1398 شاهد تولید حداقل هفت کاتالیست پرمصرف و استراتژیک خواهیم بود.

پژوهان تاکید کرد: هدف و رویکرد اصلی ما بیشتر تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی است.

به گفته پژوهان، این مجموعه بهبود در عملکرد کاتالیست‌ها را همپای شرکت‌های خارجی در دستور کار دارد و بی شک، محصول تولیدی سال 98، از کیفیت بالاتری نسبت به محصول تولیدی امسال برخوردار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، ایران را یک رقیب جدی برای شرکت‌های مطرح دنیا که ساخت این نوع کاتالیست را بر عهده دارند، دانست و افزود: این کاتالیست در سال، عمدتاً ۴۵ تن تولید می‌شود که مورد استفاده برای تولید پلی اتیلن است و می‌توان گفت که محصولی عمدتا صادراتی به شمار می‌رود؛ البته باید دانست که مجموعه پژوهش و فناوری تنها وظیفه تولید دانش فنی مورد نیاز برای تولید این کاتالیست را دارد و وظیفه تولید و تجاری سازی آن بر عهده شرکت‌های مختلف داخلی است.

انتهای پیام/

169 / 279 پتروشیمی دانشگاه شرکت دانش بنیان فناوری کاتالیست

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پتروشیمی دانشگاه شرکت دانش بنیان فناوری کاتالیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۷۹۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس

ایسنا/هرمزگان سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و جمعی از دانشجویان رشته‌های مطالعات منطقه‌ای و ژئوپلیتیک از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس بازدید کردند.

سرلشکر سید یحیی رحیم صفوی، دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا و جمعی از دانشجویان نخبه رشته‌های مطالعات منطقه‌ای و ژئوپلیتیک و اساتید دانشگاه‌های تربیت مدرس و شهید بهشتی در تشریح دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس بازدید کرد.

در ادامه سرلشکر رحیم صفوی ضمن تحسین دستاوردها و برنامه چشم‌انداز این پالایشگاه استراتژیک کشور با اشاره به پیشرفت‌های قابل ستاره خلیج فارس و شکست تحریم‌ها در این مجموعه عظیم نفتی کشور، گفت: آشنایی دانشجویان با پیشرفت‌های صنعت نفت کشور امیدآفرین خواهد بود.


وی گفت: دشمنان ایران اسلامی به دنبال نا امیدی جوانان ما هستند اما ما در این سفرهای علمی به دنبال این هستیم که حس اعتماد به نفس و اعتماد ملی، خودباوری و اینکه «ما می‌توانیم» را به منصه ظهور بگذاریم.

همچنین در جریان این بازدید، علیرضا جعفرپور، مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس  گفت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس وظیفه خطیر تامین بخش عمده‌ای از سبد سوخت کشور را عهده دار است و ظرفیت تولید روزانه حدود ۴۵ میلیون لیتر بنزین و اجزای بنزینی، ۱۶ میلیون لیتر نفت گاز و نفت سفید، ۲ هزار تن گاز مایع و محصولاتی دیگر از جمله انواع نفتا و حلال‌ها را دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر این پالایشگاه بزرگ‌ترین تولید کننده بنزین کشور است و رسالت و مأموریت خطیر تولید حداکثری و تأمین فرآورده استراتژیک بنزین مورد نیاز کشور که همواره سرآمد بازار فرآورده‌های نفتی تلقی می‌شود را عهده‌دار است و همچون گذشته در اولویت برنامه‌های راهبردی این پالایشگاه قرار دارد.

جعفرپور خاطرنشان کرد: این شرکت در شرایطی که مستقیماً از سوی استکبار جهانی تحت تحریم قرار گرفت با شگفتی‌سازی توانست افزایش ۶۲ درصدی درآمدهای عملیاتی را رقم بزند و عنوان برترین شرکت ایران اسلامی را از آن خود کند.

وی افزود: این شرکت در مدت اخیر با تکیه بر دانش و خلاقیت‌های جوانان این مرز و بوم با برپایی رویداد تقاضامحور نسبت به شناسایی و تعامل با شرکت های دانش بنیان اقدام، دومین عملیات تعمیرات اساسی واحدهای فرآیندی انجام پذیرفت، راه اندازی واحد تصفیه هیدروژنی نفت گاز این پالایشگاه رقم خورد و افزایش یک‌صد هزار بشکه‌ای ظرفیت شیرین سازی انواع فرآورده‌های نفتی و فراهم شدن امکان صادرات نفت سفید و افزایش تولید بنزین را رقم زد تا شاهد افزایش تولید، صادرات و کیفیت فرآورده های بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان باشیم.


مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس تصریح کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس در راستای انجام مطالعاتی جامع با رویکرد ایجاد ارزش پایدار و توسعه زنجیره ارزش محصولات با استفاده از ظرفیت‌های موجود در پالایشگاه، برنامه جامع طرح‌های آتی توسعه‌ای را تدوین کرده است و در این طرح، تولید بالغ بر ۴۵۰ هزار تن آمونیاک در سال با استفاده از هیدروژن مازاد تولیدی پالایشگاه در دستور کار قرار گرفته است که از دستاوردهای این طرح می توان به جلوگیری از هدر رفت هیدروژن در شبکه سوخت پالایشگاه اشاره کرد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نخستین فراخوان نیاز پژوهشی شرکت ملی حفاری ایران در سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • بازدید سرلشکر رحیم صفوی از دستاوردهای پالایشگاه ستاره خلیج فارس