Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@03:08:54 GMT

طعنه گراهام به پامپئو: خیلی وقت است در دولت هستید

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۰۲۵۲

ساعت24 - پس از آنکه مایک پمپئو اشاره کرد در آستانه یک سالگی حضور در دولت ترامپ است، سناتور لیندسی گراهام در سخنانی کنایه‌آمیز پرسید که آیا این وزیر خارجه آمریکا بیشترین مدت زمان خدمت در کابینه را داشته است یا خیر.

به نقل از پایگاه خبری هیل، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه با حضور در جلسه کمیته سنا برای پاسخ به پرسش‌هایی در ارتباط با عملیات‌های داخلی، خارجی و برنامه‌های مرتبط گفت: ۹ روز دیگر، یک سال می‌شود که در دولت ترامپ به عنوان وزیر خارجه مشغول به کارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سناتور گراهام در واکنش به این سخنان پامپئو که با خنده حضار همراه شد، پرسید: "پس طولانی‌ترین عمر خدمت در کابینه را دارید، درست است؟" پامپئو که با حرف گراهام لبخندی روی لبش نقش بسته بود، گفت: وقتم را هدر نداده‌ام!

اظهارنظر سناتور گراهام در شرایطی مطرح می‌شود که طی روزهای گذشته چندین تن از مقام‌های ارشد از دولت ترامپ اخراج شدند یا استعفا داده‌اند. کرستن نیلسن که وزارت امنیت داخلی آمریکا را در دست داشت یکشنبه از سوی ترامپ برکنار شد و گفته‌ می‌شود اختلاف او با رئیس‌جمهوری آمریکا بر سر سیاست مرزی دلیل برکناری این مقام بوده است.

علاوه بر این، کاخ سفید از برکناری راندولف الس از سمت مدیریت سرویس مخفی آمریکا خبر داد. سی‌ان‌ان به نقل از این مقام گزارش داد که او هفته‌ها قبل از تغییرات در وزارت امنیت داخلی مطلع شده بود. سرویس مخفی آمریکا زیر نظر وزارت امنیت داخلی کار می‌کند.

در همین حال جان کلی رئیس دفتر سابق کاخ سفید، جف سشنز وزیر دادگستری سابق (دادستان کل) و اسکات پروایت، رئیس سابق آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا جزو مقام‌هایی هستند که در دو سال اول ریاست ترامپ برکنار شدند. مایک پامپئو در آوریل ۲۰۱۸ به عنوان وزیر خارجه آمریکا تایید شد؛ حدود یک ماه پس از آنکه رکس تیلرسون به دستور ترامپ از وزارت خارجه آمریکا برکنار شد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۰۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلویزیون رویترز، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در چارچوب سفر منطقه‌ای خود و با هدف ادعایی بررسی مذاکرات آتش‌ بس در غزه، وارد اراضی اشغالی شد.

وزیر خارجه آمریکا پیشتر به اردن و ریاض سفر کرده بود.

تا کنون اطلاعات بیشتری از برنامه دیدارهای وی در اراضی اشغالی فلسطین رسانه ای نشده است.

کد خبر 6093588

دیگر خبرها

  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • آمریکا ۵ یگان ارتش اسرائیل را ناقض حقوق بشر اعلام کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • صنعا: واشنگتن مانع صلح در یمن و توقف کشتار در غزه است
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول فصلنامه «ماجرا»
  • آمریکا ۵ واحد ارتش صهیونیستی را ناقض حقوق بشر دانست
  • پرداختن به خاطرات مقام معظم رهبری؛ گام اول «ماجرا»
  • سفر احتمالی وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های اطراف غزه
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی