Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@21:03:05 GMT

پیش‌بینی صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد انگلیس

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۰۳۶۰

در صورتی که انگلستان بدون به دست آوردن توافق تجاری با اتحادیه اروپا، این بلوک را ترک کند، تا پایان سال ۲۰۲۱، با ضرری معادل حذف رشد اقتصادی نرمال این کشور در ۲ الی ۳ سال آینده روبرو می‌شود.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، صندوق بین‌المللی پول هشدار داد، در صورتی که انگلستان بدون به دست آوردن توافق تجاری با اتحادیه اروپا، این بلوک را ترک کند، تا پایان ۲۰۲۱ میلادی، با ضرری معادل حذف رشد اقتصادی نرمال این کشور در ۲ الی ۳ سال آینده روبرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد: حتی در صورتی که برگزیت بدون توافق تجاری، به صورت مرتب و بدون تأخیر در مرزها و آشفتگی‌های بازارهای مالی اتفاق بیافتد، اقتصاد انگلستان تا پایان سال ۲۰۲۱ میلادی، نسبت به سناریوی «برگزیت با توافق تجاری»، ۳.۵ درصد کمتر رشد خواهد کرد.

این صندوق در بیانیه‌ای گفت: افزایش موانع تجاری تأثیر منفی فوری بر تقاضای خارجی و داخلی انگلستان خواهد داشت.

آی‌ام‌اف اعلام کرد: اتحادیه اروپا هم از سناریوی «برگزیت بدون توافق تجاری» ضرر خواهد کرد، اما این ضرر بسیار کمتر از ضرر انگلستان خواهد بود. این صندوق تخمین می‌زند در این حالت، اتحادیه اروپا نسبت به سناریوی «برگزیت با توافق تجاری»، ۰.۵ درصد رشد اقتصادی کمتری خواهد داشت.

پیش از این طرفداران برگزیت بدون توافق تجاری، صندوق بین المللی پول را متهم کرده بودند که پیش‌بینی‌های خود را با انگیزه‌های سیاسی مطرح می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: پیش بینی صندوق بین المللی پول اقتصاد انگلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام توانیر، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: صنعت برق بیش از ۴٢ میلیون مشترک دارد که از این تعداد ٣٢ میلیون مشترک خانگی و تجاری هستند که با مصرف بهینه برق می توانند به کاهش ناترازی کمک کنند.

وی با اشاره به اینکه پویش «با انرژی» از ابتدای خرداد تا پایان شهریور اجرا خواهد شد، افزود: مشترکان تجاری و خانگی می توانند با کاهش مصرف برق به صورت هفتگی طی ٢١ هفته اجرای این پویش، امتیاز دریافت کرده و از جوایز متعدد و ارزنده پیش بینی شده در این پویش بهره مند شوند.

مدیرعامل توانیر اضافه کرد: همچنین به مشترکان خانگی و تجاری که ١۵ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، جوایز نفیسی مانند خودرو به صورت قرعه کشی اهدا خواهد شد.

رجبی مشهدی با اشاره به اینکه سال گذشته ۴٠ درصد از مشترکان خانگی در طرح کاهش مصرف برق مشارکت کردند، اظهار امیدواری کرد امسال با توجه به افزایش طرحهای تشویقی، تعداد بیشتری از مشترکان به این طرح بپیوندند.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه در ابتدای دولت سیزدهم ۱۴ هزار مگاوات ناترازی وجود داشت، پیش بینی کرد با اقداماتی که در دست انجام است این ناترازی به ١١ هزار مگاوات برسد.

وی گفت: برنامه ریزی شده تا در دوره گرم سال صادرات برق را در حداقل ممکن نگه داشته و واردات را به حداکثر برسانیم که این موضوع با توجه با شرایط آب و هوایی کشور پیش خواهد رفت.

کد خبر 6093450

دیگر خبرها

  • سیتی به مصاف تیم بدون مربی می‌رود!
  • پیش بینی کاهش ناترازی برق به ۱۱ هزار مگاوات
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • تورم بیشتر برای انگلیسی‌ها در سایه کنترل‌های جدید برگزیتی
  • اظهارات وزیر خارجه انگلیس درباره توافق آتش بس در غزه
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق اخذ رای در دور دوم انتخابات مجلس در کرج
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • پیش‌بینی ۶۶۹ صندوق در أخذ رأی برای حوزه انتخابیه کرج
  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند