Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:12:45 GMT

بنیاد علوی 100میلیارد ریال طرح عمرانی در لنده تعریف کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۰۵۶۵

بنیاد علوی 100میلیارد ریال طرح عمرانی در لنده تعریف کرد

یاسوج- ایرنا- عضو هیات مدیره بنیاد علوی تاکید کرد که تاکنون افزون بر 100 میلیارد ریال طرح عمرانی و زیربنایی در حوزه های مختلف با هدف محرومیت زدایی شهرستان لنده در کهگیلویه وبویراحمد تعریف شده است.

به گزارش ایرنا، خداکرم جلالی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی و شورای راهبردی محرومیت زدایی لنده در یاسوج اظهار داشت: این طرح ها در بخش های مختلف ورزشی، آموزشی، بهداشت و درمان، مخابرات، کشاورزی، آب ، راه و سایر طرح های اشتغالزایی و تولیدی پیش بینی و برنامه ریزی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: اجرای 6 طرح ورزشی شامل ساخت سالن های چندمنظوره و چمن مصنوعی، مرکز بستر درمانی لنده ، اجرای پل موگرمون و احداث سالن اجتماعات از جمله این طرح هاست.
جلالی با بیان اینکه اجرای بخشی از این طرح ها آغاز شده ، گفت: به نظر می رسد هنوز عزم جدی و درک لازم برای همکاری و همراهی با این بنیاد از سوی برخی دستگاه های اجرایی استان در راستای رفع محرومیت از شهرستان لنده ایجاد نشده است.
نماینده ویژه بیناد مستضعفان در طرح پایلوت محرومیت زدایی شهرستان لنده، گفت: برغم تلاش ها، احساس مسئولیت و پیگیری استاندار و مجموعه مدیریت بنیاد مستضعفان اما همچنان کم کاری و مانع تراشی برخی مدیران اجرایی این استان، مهمترین چالش برای شتاب بخشی در اجرای کارهای عمرانی و زیربنایی در منطقه است.
جلالی با بیان اینکه صندوق حمایت توان افزایی در شهرستان لنده راه اندازی شده است، گفت: موجودی این صندوق هم اینک حدود 9 میلیارد ریال است و تاکنون پنج میلیارد ریال وام های اشتغال و توان افزایی از محل این صندوق پرداخت شده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست با انتقاد از مدیران و دستگاه های اجرایی که در زمینه طرح محرومیت زدایی لنده کم کاری می کنند، گفت: با هرگونه کوتاهی و مانع تراشی از سوی هر مدیر اجرایی برخورد جدی و قاطع خواهد شد.
علی محمد احمدی اظهار داشت: مشارکت و حضور بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی در شهرستان لنده یک فرصت مغتنم برای مدیران و دستگاه های مختلف اجرایی آن هم در شرایط سخت اقتصادی و کمبود منابع دولتی است.
وی تصریح کرد: اینکه برخی مدیران هنوز به این درک لازم برای همراهی و استقبال از فرصت به وجود آمده نرسیده اند، خود جای سئوال دارد.
وی تاکید کرد: مدیران دستگاه های مختلف اجرایی و بانک های عامل اجازه ندهند طرح های مربوط به شهرستان لنده در فرآیند بروکراسی های اداری و قوانین دست و پاگیر معطل بمانند.
احمدی تصریح کرد که حضور و مشارکت این بنیاد و اجرای طرح های محرومیت زدایی و توانمندسازی در مناطقی همچون کهگیلویه وبویراحمد در راستای منویات رهبری معظم انقلاب در قالب اجرای طرح اقتصاد مقاومتی است.
محرومیت عمیق شهرستان گرمسیری لنده در جنوب غرب کهگیلویه و بویراحمد با وجود برخورداری از قدمت ،وسعت و ظرفیت های فراوان موجب شده مسئولان استانی و کشوری ،توسعه و محرومیت زدایی این منطقه کمتر توسعه یافته را در دستور کار قرار دهند.
شهرستان کوهپایه ای، گرمسیری و قدیمی لنده به مرکزیت شهر لنده از شهرستان های هشت گانه کهگیلویه وبویراحمد دارای جمعیتی افزون بر 23 هزار نفر در فاصله حدود 270 کیلومتری یاسوج مرکز این استان واقع شده است.
شهرستان لنده با پنج هزارو 560 خانوار، 106 روستا و 41 درصد جمعیت روستایی و 59 درصد جمعیت شهری یکی از شهرستان های محروم کشور به شمار می رود.
3016/1662

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد بنياد علوي لنده ياسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه

محمدجواد خجسته مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه گفت : در سال ۱۴۰۲ از محل اعتبارات سهم دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری در مجموع ۵ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال اعتبار تخصیص و به حساب روستا‌های دارای دهیاری و فاقد دهیاری واریز شده است. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه عنوان کرد: ۷۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از اعتبارات عمرانی از محل اعتبارات ماده ۵۸ قانون تنظیم بخشی از مقرارت مالی دولت بوده که در سطح روستا‌های استان کرمانشاه توزیع شده است. 

خجسته اذعان کرد: در سال گذشته از محل اعتبارات قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور، به منظور محرومیت‌زدایی روستا‌های واجد شرایط در استان کرمانشاه، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال اعتبار، تخصص داده شد. 

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: از محل بند الف ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واریز‌های استان، ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به حساب روستا‌های دارای دهیاری واریز شده که در حوزه عمرانی هزینه شده است. 

وی افزود: از محل اعتبارات تبصره ۲، اعتبارات سوخت و بند (الف) ماده ۳۹، قانون مالیات بر ارزش‌افزوده، مبلغ ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به روستا‌های دارای دهیاری تخصیص پیدا کرده و ۷۳ میلیارد ریال در روستا‌های فاقد دهیاری توزیع شده است. 

خجسته با اشاره به عملکرد عمرانی دفتر روستایی استانداری کرمانشاه گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۰۶ پروژه عمرانی با هزینه‌کرد بیش از ۹۹۷ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسیده و عمده پروژه‌ها در قالب آسفالت، جدول‌گذاری معابر، سنگ‌فرش و… بوده است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • رسالت معلم تربیت انسان در طراز مقام توحیدی است
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • بهره‌برداری از ۴۰۶ پروژه عمرانی در روستا‌های کرمانشاه
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • محرومیت زدایی از چهره فارس با اجرای بیش از هزار برنامه جهادی
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرمیت زدایی و عمرانی در سروستان