Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به معاون اول رئیس جمهوری خواستار اصلاح تعرفه های ابلاغی دولت برای خدمات پزشکی در سال 98 به دلیل «عدم تطابق با تورم و رشد هزینه ها» شد.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی در متن نامه محمدرضا ظفرقندی ریاست کل سازمان نظام پزشکی به اسحاق جهانگیری شرح آمده است:
پیرو ابلاغ تعرفه خدمات پزشکی توسط جناب عالی به استحضار می‌رساند موضوع خدمات پزشکی چه در بخش سرپایی و چه در بخش بستری به شدت از شرایط اقتصادی و مؤلفه‌های آن مانند تورم و رشد حقوق و دستمزد پرسنلی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. متأثر است.
شورای عالی نظام پزشکی به رغم احصاء ارزش واقعی و هزینه تمام شده خدمات و تعرفه‌های پزشکی که مستند بر محاسبه شورای عالی بیمه است به دلیل شرایط خاص کشور و رعایت مشکلات مردم ارقام پیشنهادی تعرفه را با ارقامی صرفاً در حد عبور از این ایام سخت بر اساس بند (ک) ماده (3) قانون نظام پزشکی اعلام کرده است.
از آنجا که تعرفه‌های ابلاغی دولت به هیچ وجه با رشد هزینه‌ها و تورم تطابق نداشته و پیش نیازهای آن شامل طرح در شورای عالی بیمه سلامت کشور و نیز رعایت اصل تعادل منابع و مصارف و قیمت واقعی که در بند (الف) ماده (9) قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور تصریح شده مورد توجه قرار نگرفته، وظیفه خود می‌دانم به عنوان نماینده جامعه پزشکی و مسئول اجرایی قانون نظام پزشکی متذکر شوم ادامه و اجرای این روند قطعاً منجر به کاهش کیفیت خدمات درمانی و تعطیل شدن بسیاری از واحدهای خدمات سلامت و تنش‌های ناشی از آن خواهد شد.
ظفرقندی در این نامه اضافه کرد: خواهشمند است جهت اصلاح و حل مشکلاتی که پیش‌بینی آن مقدور است، دستور مقتضی صادر فرمائید.
پیش از این نیز رئیس کل سازمان نظام پزشکی در نامه ای خطاب به شورای عالی بیمه سلامت خواستار رشد تعرفه های پزشکی بر مبنای تورم و افزایش حقوق و دستمزد شده بود
در آن نامه آمده بود: با در نظر گرفتن وضعیت اقتصادی در سال آینده و پیرو دومین مصوبه بیست‌ویکمین جلسه شورای عالی سازمان نظام پزشکی در خصوص تعرفه‌های سال 1398 درخواست می‌شود میزان رشد تعرفه‌های پزشکی در سال 98 با توجه به مشکلات مطرح شده برای سال مذکور حداقل در جزء فنی خدمات بر اساس تورم و در جزء حرفه‌ای معادل رشد حقوق و دستمزد در نظر گرفته شود.
وی در این نامه افزود: در ضمن با عنایت به ثابت ماندن ارزش خدمات در سال 95 و عدم جبران مؤثر آن در سال 96 و 97 در سرانه‌ پزشکان شهری جهت حفظ مسیر نظام ارجاع و پزشکی خانواده حداقل میزان رشد 40 درصد مورد انتظار است.
اجتمام * ٧٢6٨ * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تعرفه نظام پزشكي تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۰۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان از انجام مقدمات برای امضای توافقنامه چهارجانبه با دانشگاه علوم پزشکی کرمان، سازمان پزشکان بدون مرز و موسسه کنشگران توسعه درخصوص آغاز فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس (MSF) در کرمان خبرداد و گفت:زمینه برای انجام این مهم فراهم آمد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو روح الله خضری پور مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان در نشست مشترک با رییس سازمان پزشکان بدون مرز سوئیس در ایران، پیرامون آغاز به کار سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) در کرمان به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وی بیان کرد: با توجه به حضور اتباع خارجی در استان کرمان و هزینه‌های بالای درمانی این افراد، پیگیری‌های مکرر از سوی اداره کل امور اتباع استان برای رفع موانع حضور و فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در کرمان با دانشگاه علوم پزشکی و سازمان‌های مرتبط انجام و زمینه فعالیت این سازمان در استان مهیا شد.

خضری‌پور به توافقنامه چهارجانبه بین اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان پزشکان بدون مرز (MSF) و موسسه کنشگران توسعه فردا اشاره و بیان کرد: مقرر شد سازمان مذکور با فراهم‌سازی امکانات و تجهیزات اقدامات لازم را انجام دهد.

دیگر خبرها

  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • تعیین حق‌الزحمه مهندسان اوایل هفته آینده ابلاغ خواهد شد
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • تفاهم‌نامه فعالیت سازمان پزشکان بدون مرز در استان کرمان امضا شد
  • صندلی های خالی دستیاری پزشکی تهدیدی جدی برای نظام سلامت
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • ایران خواستار اقدام فوری بین‌المللی برای توقف نسل‌کشی در غزه شد
  • طب ایرانی می تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد
  • چگونگی استفاده بیماران از سامانه انتظامی نظام پزشکی
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش