Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@16:15:42 GMT

120 هکتار زمین شیب دار کلاته رودبار دامغان نهالکاری شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۰۹۹۷

120 هکتار زمین شیب دار کلاته رودبار دامغان نهالکاری شد

محسن طباطبائیان عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، به کاشت نهال در باغ 192 هکتاری کلاته رودبار اشاره کرد و افزود: این باغ به عنوان یکی از بزرگترین طرح های مردم محور در اراضی شیب دار کشور است که با مشارکت مردم و مدیریت یک شرکت خصوصی در حال اجرا است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان به ظرفیت این باغ اشاره کرد و گفت: ظرفیت این باغ، بیش از 78 هزار نهال درخت است که تا کنون 60 هزار نهال در این اراضی کشت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: این باغ به سامانه آبیاری تحت فشار با اعتبار 22 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی تجهیز شده است.
طباطبائیان اظهار داشت: در 192 هکتار از اراضی شیب دار شهر کلاته رودبار، 17 هکتار گل محمدی و 175 هکتار درخت میوه از نوع زردآلو، گلابی، آلبالو و گیلاس، کشت شد.
وی خاطر نشان کرد: این طرح با مشارکت بیش از ٣٣٠ نفر سهامدار شرکت تعاونی پرتو کشت کلاته رودبار و اهالی این شهر انجام شد که همه سهامداران از مالکان 192 هکتارهستند که زمین های آن ها در سال های اخیر بدون کشت بوده است.
طباطبائیان اضافه کرد: این باغ دارای استخر ذخیره آب با حجم خالص ٤٢ هزار مترمکعب در ابعاد ١٠٠ متر به عمق ٥/٥ متر و ترانس برق اختصاصی است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان تصریح کرد: استفاده از روان آب‌های سطحی، جلوگیری از فرسایش خاک و استفاده از رطوبت خاک، برخی از مزایای احداث باغ در اراضی شیب‌دار است که امیدواریم بتوانیم کاشت در اراضی شیب دار را در این شهرستان گسترش دهیم.
به گزارش ایرنا، شهرستان دامغان دارای بیش از 19 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که بیش از سه هزار هکتار از آن را باغ میوه تشکیل می دهد.35 درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.
9856/6103
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 اشتغال برق جهاد کشاورزی زمین گل محمدی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد

به گزارش خبرنگار مهر، در نشست شورای قضائی و شورای حفظ حقوق بیت المال سه فقره از اسناد تک برگ اراضی کشاورزی با حضور «رضا افلاطونی»، معاون وزیر و رئیس سازمان امور اراضی کشور و هیأت همراه تحویل کشاورزان استان شد.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر ظهر شنبه در این مراسم گفت: یکی از اولویت‌های مهم اداره ثبت اسناد و املاک صدور اسناد تک برگ اراضی کشاورزی است که تاکنون برای ۱۱ هزار و ۴۷۴ قطعه به مساحت ۱۳۰ هزار و ۵۴ هکتار سند تک برگ صادر شده است.

محمدرضا بزرگمهر افزود: ۳۱ فقره سند تک برگ اراضی کشاورزی به مساحت پنج هزار و ۸۰۰ هکتار نیز در طی ۲ روز گذشته صادر شده است که به صورت نمادین سه فقره سند تک برگ توسط رئیس سازمان امور اراضی کشور به کشاورزان تحویل داده شد.

کد خبر 6089879

دیگر خبرها

  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • ۲۰۰۰ هکتار زمین برای شهرهای مولد کشاورزی استان بوشهر مصوب شد
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ
  • قیمت گذاری 15 پرونده امور زمین در عباس آباد