Web Analytics Made Easy - Statcounter



عبدالله ناصری تحلیلگر اصلاح طلب بر این باور است که دونالد ترامپ با طرح ضد ایرانی اخیر خود علیه سپاه، هدفي چيزي جزء تندتر كردن فضاي منطقه ندارد.

ناصری در گفتگو با انتخاب، با اشاره به برخی اظهارات در مورد عدم تصویب FATF اظهار داشت: معتقم دونالد ترامپ با اقدام ضدایرانی خود علیه سپاه هدفي را دنبال كرد كه چيزي جزء تندتر كردن فضاي منطقه نيست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراين بايد گفت،‌ رد FATF توسط ایران دقيقا در راستاي هدفي است كه رييس جنجالي دولت ايالات متحده دنبالش است و براي رسيدن به آن از هيچ كوششي دريغ نمي كند و از اين به بعد هم نخواهد كرد.

وی افزود: تند شدن فضا، به چندين دليل در تضاد با موقعيت و اهداف ايران است. بنابراين مسئولين جمهوري اسلامي حتما بايد مراقب باشند تا با كار يا اظهارنظري، اين فرصت را به ترامپ ندهند كه در هدفش كمك كنند. آنهم در شرايطي كه احتمالا كنگره ايالات متحده طرح فوق را تصويب نخواهد كرد و حتي اگر تصويب هم شود، واقعا اتفاق خاصي رخ نخواهد افتاد. البته به شرطي كه برخی داخلی ها در قبال چنين فضايي هوشمندانه عمل كنند و گزك دست آمريكايي ها ندهند.

ناصری ضمن تاکید بر اتخاذ موضع گیری ها و تصمیم گیری های هوشمندانه در مقابل رفتار آمریکا گفت: يك آدم بي سياست و عجول، مثل آقاي احمدي نژاد خودمان در آمريكا رييس جمهور شده است و طبيعي است كه هر چند وقت يكبار با تصميم هايش، دنيا را متعجب كند. بنابراين ما بايد هوشمند باشيم تا در دامي كه پهن مي كند،‌ نيفتيم. ترامپ آشكارا دنبال امنيتي كردن فضا است و ما نبايد با حركات احساسی در اين راستا كمكش كنيم.

ناصری خاطرنشان کرد: بنده قويا معتقدم كه تند شدن فضا در اين چند روز، دست بنيامين نتانياهو در انتخابات پارلمانی اسراييل را گرفت. نتانياهو در تقريبا يك دهه اي كه اختيار دار است، نشان داده كه تفاوت چشمگيري نسبت به همتايان گذشته در دولت اسراييل خودش دارد و مشي اش طوري بود كه موفق شده تا فضا را به نفع خود و لابي يهودي در آمريكا تند كند و در چنين فضايي طرح ترويستي اعلام کرده سپاه توسط آمريكا، طبيعتا به نخست وزير رژيم صهيونيستي كمك كرد تا با بهره گيري از فضاي تند انتخاباتي توام با موفقيت تجربه كرد. در واقع اگر انتخابات اسراييل در شرايطي برگزار مي شد كه خاورميانه با مسايلي چون داعش و سوريه نبود، حتما رقيب بنيامين نتانياهو رقابت را از رقيب قدرت دارش مي برد.

وی با بیان اینکه «اي كاش جريان هاي سياسي بدانند ترجيح مصالح سياسي به منافع ملي خطايي است كه خسارت هاي زيادي را دارد»، گفت: موضوع هاي مهم به راحتي ابزاري براي اهداف سياسي جريان هاي داخلي مي شود. بعد از اعلام تصميم ايالات متحده درباره سپاه هم عده اي وارد گود شده و از تاييد نظرات خود درباره رد ‌ FATF گفتند تا بلكه بهره برداري سياسي داشته باشند. در حاليكه در سطح عالي حاكميت روند FATF ارتباطي با قصه آمريكا پيدا نمي كند‌ FATF در واقع موضوع FATFبيشتر به كنواسيون هاي مالي در اروپا و اتحاديه اروپا ربط پيدا مي كند و با توجه به واكنش هوشمندانه و سياست مدارانه اروپايي ها نسبت به موضع گيري آمريكا در قبال سپاه، مي توان اينطور گفت كه مرتبط دانستن اين دو موضوع اشتباه يا حداقل واكنشي احساسي است.

این تحلیلگر اصلاح طلب تاکید کرد: در واقع FATF موضوعي است كه درباره مناسبات مالي ايران با دنياي اروپايي و اتحاديه اروپايي مطرح است‌.


منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است

رییس جمهور ترکیه با حمایت از تظاهرات دانشجویی در آمریکا در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی گفت: این تظاهرات ارتباطی با یهودی ستیزی ندارد.

به گزارش مشرق، رییس جمهور ترکیه اعلام کرد که عملیات طوفان الاقصی دلیلی برای جنایت در غزه نمی شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز جمعه اعلام کرد: ما حماس را یک جنبش آزادیبخش ملی در فلسطین می دانیم و ۷ اکتبر بهانه ای برای جنایات اشغالگر نیست.

رییس جمهور ترکیه با اشاره به موج تظاهرات دانشجویی در آمریکا در محکومیت جنایت های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: هرکس از اسرائیل انتقاد کند متهم به یهودی ستیزی است، اما ما تسلیم این نوع تهدید نمی شویم.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی هم خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

دیگر خبرها

  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • شگرد جالب محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • زلنسکی باز هم ساز کمک کوک کرد
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است