Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-06@13:21:42 GMT

سارق شیطان صفت دستگیر شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۱۱۰۸

سارق شیطان صفت دستگیر شد

سرهنگ کارآگاه علی، ولی پور گودرزی در توضیح این خبر اظهار کرد: پرونده‌ای در مورخه ۲۲/‏۱۲/‏۱۳۹۷‬ با طرح شکایت خانمی ۵۰ ساله با هویت مشخص، به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ واصل شد مبنی بر اینکه یک سارق پس از ورود به خانه و انجام سرقت، شاکیه را نیز مورد آزار و اذیت قرار داده است.

شاکیه در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: داخل خانه در حال استراحت بودم که متوجه یک سر و صدا از داخل حیاط خانه شدم؛ توجهی نکردم و مشغول دیدن سریال مورد علاقه‌ام بودم که ناگهان از داخل اتاقی که بالکن منزل در آن قرار داشت، مردی جوان با صورت پوشیده وارد اتاق پذیرایی شد؛ ترسیده بودم و قصد داشتم تا با فریاد زدن از همسایه‌ها کمک بخواهم که ناگهان این شخص به سمت من حمله‌ور شد و ضمن ضرب و شتم، با تهدید چاقو مرا تهدید کرد که اگر سر و صدا کنم مرا خواهد کشت؛ این شخص با نوارچسب دست و پایم را بست و پس از آن دقیقاً به داخل اتاقی رفت که من طلاجات خودم را در آنجا نگهداری می‌کردم؛ پس از سرقت طلاجات و وجوه نقد داخل خانه فکر می‌کردم که این شخص از خانه خارج می‌شود، اما وی با تهدید چاقو ضرب و شتم مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و در آن شرایط که دست و پایم بسته شده بود قادر به انجام هیچ کاری نبودم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اظهارات شاکیه، کارآگاهان اداره شانزدهم اطمینان پیدا کردند که سارق کاملاً به شرایط زندگی و همچنین محل نگهداری طلاجات در داخل خانه شاکیه آشنایی داشته؛ لذا در ادامه تحقیقات از اطرافیان مالباخته در دستور کار قرار گرفت و اطلاع پیدا کردند مدتی پیش جوانی حدوداً ۳۰ ساله برای نظافت، چند روز در خانه‌ی شاکیه حضور داشته است؛ در تحقیقات تکمیلی مشخص شد که شاکیه بدون انجام هرگونه تحقیقات در خصوص این شخص و یا درخواست از شرکت‌های خدماتی اقدام به بکارگیری این جوان به عنوان کارگر منزل کرده است.

در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی با تحقیقات میدانی و بررسی تصاویر بدست آمده از دوربین‌های مداربسته محدوده‌ی محل زندگی شاکیه موفق به شناسایی خودرو پراید سفید رنگ متهم در شب سرقت شدند؛ با شناسایی خودرو، کارآگاهان اقدام به شناسایی مالک خودرو در شهرستان کرج کرده و اطلاع پیدا کردند که خودرو آخرین بار با شرایط اقساط و به صورت قولنامه‌ای به شخصی به نام امیرهوشنگ (۳۴ ساله) فروخته شده است.

با شناسایی تصویر امیرهوشنگ به عنوان نیروی خدماتی که چند روز در منزل شاکیه حضور داشته، کارآگاهان با انجام اقدامات تکمیلی اطمینان پیدا کردند که امیرهوشنگ همان متهم پرونده است که با صورت پوشیده وارد خانه‌ی شاکیه شده و پس از سرقت پول و طلاجات وی را مورد آزار و اذیت قرار داده است.

سرانجام با شناسایی مخفیگاه امیرهوشنگ در محدوده خیابان احسان در شرق تهران، کارآگاهان اداره شانزدهم پلیس آگاهی در مورخه ۱۹/‏۰۱/‏۱۳۹۸‬ اقدام به دستگیری وی کردند؛ امیرهوشنگ در تحقیقات اولیه منکر هرگونه سرقت و آزار و اذیت شاکیه شد، اما پس از پیدا شدن رشته دستبند متعلق به شاکیه و همچنین اعلام نظریه پزشکی قانونی، به ناچار لب به اعتراف گشود و به سرقت و همچنین آزار و اذیت شاکیه اعتراف کرد.

متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: " به عنوان کارگر روزمزد صبح‌ها در محدوده خیابان … منتظر می‌ماندم تا شاید برای کار استخدام شوم تا اینکه یک روز خانم میان سالی (شاکیه) به من مراجعه کرد و عنوان داشت که چند روزی برای نظافت و کار‌های خدماتی نیاز به کارگر دارد و به این شکل به خانه‌ی شاکیه راه پیدا کردم. خانه‌ی شاکیه خانه‌ای ویلایی و قدیمی است؛ طی چند روزی که خانه شاکیه کار می‌کردم متوجه شدم که او به تنهایی زندگی می‌کند و مقادیر قابل توجهی نیز پول و طلاجات در خانه دارد؛ از همان زمان بود که فکر سرقت پول و طلاجات به سرم افتاد تا اینکه در شب سرقت، از طریق دیوار، خودم را به داخل حیاط رساندم و… ".

سرهنگ کارآگاه علی، ولی پور گودرزی، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با اعترافات صریح متهم به سرقت و همچنین اقدام به آزار و اذیت شاکیه، قرار قانونی از سوی مقام قضائی صادر و متهم جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دستگیری سارق پلیس آگاهی سارق سرقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسر نابغه ایرانی که به دستور دوست دخترش دست به سرقت می‌زد!

چندی قبل ماموران پلیس اعضای باندی را در پایتخت دستگیر کردند که به صورت سریالی، خودرو سرقت می‌کردند.

یکی از اعضای این گروه، دختری ۲۰ ساله به نام نیلوفر بود که در بازجویی‌ها اعتراف کرد علاوه بر همکاری با این باند، چند وقتی است که با پسرموردعلاقه اش نیز سرقت می‌کند.

با اعتراف نیلوفر، پسر مورد علاقه وی که مجرمی سابقه دار بود دستگیر شد و هر دو در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی در پایتخت اعتراف کردند. تحقیقات از این دو نفر برای کشف جرایم احتمالی دیگر ادامه دارد.

می‌خواستم فضانورد شوم، اما تبدیل به سارق شدم

میثم متولد سال ۷۴ است. او پیش از این به جرم موبایل قاپی دستگیر شده و یک هفته پس از آزادی، مجددا سرقت هایش را از سر گرفته است. اینبار، اما شگردش را به سرقت ماشین تغییر داده است. میثم می‌گوید یک نابغه است که مواد مخدر زندگیش را تباه کرد و موجب شد تبدیل به سارق شود. گفتگو با این سارق نابغه که به دستور دختر مورد علاقه اش سرقت می‌کرد را در ادامه می‌خوانید.

پرونده ات نشان می‌دهد که سابقه داری.

یکبار به جرم گوشی قاپی دستگیر شده ام، الان هم به جرم سرقت خودرو و لوازم خودرو.

چه شد که تبدیل به سارق شدی؟

مواد مخدر و رفیق ناباب. این دو دست در دست هم دادند و موجب شدند که سر از دنیای تبهکاران دربیاورم. من زندگی بدی نداشتم، درس خوانده ام و می‌خواستم به رویا‌های بزرگم برسم. خانواده بدی هم ندارم، وضع مالی مان نسبتا خوب است. اما خود کرده را تدبیر نیست چرا که با دستان خودم زندگیم را تباه کردم.

چقدر درس خوانده ای؟

فوق دیپلم ریاضی محض دارم. شاید باور نکنید، اما همه مرا نابغه می‌دانند. از کودکی مسائل ریاضی را حل می‌کردم و حتی مسلط به زبان انگلیسی بودم. خیلی باهوش بودم و همه فامیل می‌گفتند آینده میثم روشن است و به جا‌های خوبی می‌رسد، اما خب حالا اینجا هستم و دستبند اتهام در دستانم.

تصورت این است که اعتیاد زندگیت را تباه کرد، چرا ترکش نکردی؟

تلاش کردم، اما نشد.

چه موادی مصرف می‌کنی؟

شیشه می‌کشیدم، اما این اواخر دختر موردعلاقه ام از من خواست تا ماده مخدر جدید کمیکال را مصرف کنیم. از خانواده ماری جوانا است و باعث ایجاد توهم شدید می‌شود. دلم می‌خواست فضانورد شوم و با سفینه به کره ماه سفر کنم؟ شاید برایتان عجیب باشد و باور نکنید، اما به خاطر هوش بالایم همه می‌گفتند موفق خواهی شد. اطلاعاتم نسبت به فضا خیلی زیاد است و اگر پایم به دنیای مجرمان و اعتیاد کشیده نمی‌شد، شاید الان ایران نبودم و انتخاب می‌شدم برای رفتن به فضا.

با چه شگردی سرقت می‌کنی؟

من قبلا موبایل قاپی می‌کردم. بعد از آزادی، دختر موردعلاقه ام به من گفت بیا برویم سرقت ماشین انجام دهیم. خودش با یک گروه کار می‌کرد و می‌گفت راه و روش سرقت ماشین را از آنها یاد گرفته است. او به من آموزش داد و وقتی اولین بار توانستم ماشین سرقت کنم، خوشم آمد و ادامه اش دادم.

چه خودرویی سرقت می‌کردید؟

از پژو و پراید گرفته تا ال ۹۰ و مزدا ۳.

با ماشین‌های سرقتی چه می‌کردی؟

چند روزی زیر پایم بود و با آن می‌رفتم سراغ سرقت‌های بعدی. سپس تحویل دختر موردعلاقه ام می‌دادم تا آن را در خیابان رها کند. اما الان متوجه شدم که او ماشین‌ها را به سردسته باندی که با آن کار می‌کرد می‌فروخت تا او با شیوه سند نمره آن را بفروشد و سهمش را بگیرد.

با دختر موردعلاقه ات چطور آشنا شدی؟

در خیابان با او آشنا شدم. ماشینش پنچر شده بود، کمکش کردم و همان روز آشنایی ما شکل گرفت. بعد متوجه شدیم هر دویمان معتادیم و سارق. همین وجه اشتراک باعث ایجاد علاقه میان ما شد، اما حالا هر دو دستگیر شده ایم.

منبع: همشهری آنلاین

tags # سرقت ، اخبار حوادث سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • سارق میلیاردی طلاجات در باقرشهر دستگیر شد
  • ۵ سارق ۵۰ میلیارد ریال از کاشانی‌ها سرقت کردند
  • سارق طلاجات کودکان اصفهانی دستگیر شد
  • سه سارق خودرو در مشهد دستگیر شدند
  • دستگیری سارق و اعتراف به ۶ فقره سرقت گوشواره از دختربچه‌ها
  • سارق گوشواره‌های طلای دختربچه‌های اصفهانی دستگیر شد
  • دو سارق حرفه ای و سابقه دار احشام در گچساران دستگیر شدند
  • پسر نابغه ایرانی که به دستور دوست دخترش دست به سرقت می‌زد!
  • دانشجوی آمریکایی سارق در فرودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس
  • دانشجوی آمریکایی سارق در رودگاه مهرآباد به دام افتاد/ عکس