Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایندگان ۸۰ کشور جهان در سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم ایران اسلامی بایکدیگر برای کسب رتبه های برتر در بخش های طلاب، دانش آموزان، نابینایان، بانوان و... به رقابت می پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، عصر امروز (چهارشنبه 21 فروردین ) با حضور «سید عباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گشایش رسمی مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران به عنوان بزرگترین رویداد قرآنی در مصلی تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:
روز قیامت قرآن از قاری و حافظ خود دفاع می‌کند

 

 

بنابراین گزارش حجت الاسلام والمسلمین «سید مهدی خاموشی» امروز در مراسم افتتاحیه سی و ششمین دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در مصلی تهران برگزار شد، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم و تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: در مسابقات حفظ و قرائت متسابقین در 5 بخش دانش‌آموزی، بزرگسالان، روشندلان، بانوان و طلاب شرکت دارند.
 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: نتایج مسابقات را در این جلسه اعلام خواهد شد و در نهایت اختتامیه این مسابقات نیز در محضر رهبر انقلاب برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی برای عرضه هدیه‌ای معنوی به متسابقین با استناد به روایتی از امام صادق(ع)،عنوان کرد: اگر جوان، نوجوان و انسان مومنی قرآن بخواند قرآن با گوشت و خون او عجین می شود؛ خداوند او را با انبیاء بزرگ محشور خواهد کرد و قرآن از او در روز قیامت دفاع می کند که ای پروردگار من همه کسانی که اهل کار نیک بودند ثواب اعمال خود را گرفتند ثواب عمل قاری قرآن کجاست.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه فرمایش امام صادق(ع) افزود: روز قیامت قرآن تقاضا می‌کند که بهترین عطایا را به بنده قاری عنایت فرماید، خداوند متعال قاری را با دو لباس گرانبها می‌پوشاند بر سر او تاج بزرگواری می‌نهد به قرآن خطاب می‌فرماید آیا راضی شدی؛ قرآن می‌فرماید من برتر از این برای قاری خود طلب می‌کند امنیت سرای آخرت و مخلد بودن به جنات را به دست او بدهید؛ به فرد قاری و عامل قرآن گفته می‌شود یک آیه بخوان و یک درجه بالا برو با هر آیه که قاری و عامل قرآن می‌خواند بالاتر می‌رود، قرآن در این لحظه می‌فرماید راضی شدم.

وی با بیان اینکه ما مفتخریم که در نظام جمهوری اسلامی ایران وظیفه برگزاری مسابقات قرآنی را بر عهده داریم؛ گفت: در شهره و دیارمختلف، مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه ما تلاش وافر برای برگزاری جلسات قرآنی می‌شود برای مسابقات قرآنی افراد را سبقت دهند که توانمندی خود را ظهور و بروز دهد که در جریان مسابقات بین المللی در این محفل جمع می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی در پایان خاطرنشان کرد: امید که بر مهمانان خوش بگذرد ما میزبانی خوبی داشته باشیم، این محفل را برای سال بعد با تلاش های دیگر ترک کنیم.

 

وزیر آموزش و پرورش:
بزرگداشت شعائر الهی از طهارت قلب است

 

 

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «سیدمحمد بطحایی» امروز در افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در مصلی تهران برگزار شد، گفت: هر کس شعائر الهی را پاس بدارد از طهارت قلب او است زیرا بزرگداشت شعائر الهی نزد خداوند بسیار ارزش و اهمیت دارد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از خداوند مسالت دارم که جامعه قرآنی را در سایه قرآن و عترت حفظ کند، عنوان کرد: شکی نیست که محور فعالیت‌های فرهنگی ما باید قرآن باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید مسئوولان مدارس ما از کسانی باشند که نسبت به قرآن علقه و علاقه خاص داشته و اهل تدبر و فهم درباره قرآن باشند، اظهار کرد: ما در آموزش و پرورش دنبال آن هستیم که برنامه‌های قرآنی را اصلی‌ترین مقوله فرهنگی دانش آموزان قرار دهیم.

بطحایی افزود: در مسابقات قرآن بر محوریت مدارس تاکید داریم که بستر مناسبی برای رشد و تعالی شخصیت دینی دانش آموزان باشد.

 وی ابراز کرد: تلاش، همت خالصانه و داوری عادلانه شما را که محیطی امن و متعالی برای فرزندان قرآنی فراهم می‌کنید اجر می نهیم و درخواست می‌کنیم که توفیق خدمت‌گذاری و ترویج فرهنگ ناب اسلامی در مدارس را غنیمت شمارید و شاکر باشید که مقام معلم به تعلیم انسان‌های مشتاق می پردازد و این مقام انبیا است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان خاطرنشان کرد: از همه دست اندرکاران این رخداد عظیم قدردانی کرده و از خداوند مسالت دارم که نظام جمهوری اسلامی، رهبر معظم انقلاب، مردم کشورمان و بلکه تمام مسلمانان جهان را در پرتو عنایت حضرت ولی عصر(عج) تا ظهور آن حضرت حفظ کرده و برگزارکنندگان این دوره را مشمول لطف و عنایت خود قرار دهد.

 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
قرآن انسان، جامعه و ساختار یک تمدن بزرگ را شکل داد

 

سید عباس صالحی بعداظهر امروز در افتتاحیه سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم با اشاره به اینکه بعثت صرفا انتقال پیام نبود و این موضوع فراتر از یک انتقال صرف پیام بود گفت: در ادبیات قرآنی انسان سه رستاخیز دارد، آشناترین آن رستاخیز وحیانی غیبت کبری است، رستاخیز نخست همان است که قرآن با عنوان امت واحده از آن یاد می کند و رستاخیز دوم بعثت پیامبر اکرم(ص) بود.

وی ادامه داد: تراکم معنوی و وجودی با بعثت انبیا در مرحله اول و با بعثت پیامبر اکرم(ص) در مرحله دوم به یک گستره عظیم تبدیل شده است، بعثت رسول اکرم(ص) همتای انسان و کتاب کامل است، در بعثت انبیا گذشته کتاب بعد از نبی و در حاشیه بود و به مرور در مسیر نبوت کتاب حاصل می شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در نقطه مقابل سایر انبیا در بعثت پیامبر اکرم(ص) انسان و کتاب کامل پا به پای هم آمده اند و از همان آغاز بعثت پیامبر اکرم(ص) با کتاب آمد و این یک ویژگی بزرگ در این دوره است.

صالحی یادآور شد: ویژگی دیگری که در این دوره می بینیم این است که این انفجار نور هر سه ضلع انسانی سازی، جامعه سازی و تمدن سازی را در برگرفت، درواقع قرآن انسان، جامعه و ساختار یک تمدن بزرگ را شکل داد.

وی افزود: انقلاب اسلامی نیز همانند انبساط سلولی نهضت پیامبر(ص) است، این اتفاق بزرگ تا دوره ظهور و رستاخیز کبری حرکت می کند، انقلاب اسلامی ایران که اکنون در آن هستیم پیوند وسیعی با قرآن کریم داشت، رهبران این انقلاب آمیخته و عجین با متن‌ و‌ معارف قرآن کریم بودند، همانطور که شاهدیم مقام معظم رهبری خود یکی از مفسران قرآن کریم از همان ابتدا انقلاب بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: انقلاب اسلامی بر قاعده قرآن؛ انقلاب اسلامی شد و در این ‌چهل سال از انقلاب که به بلوغ چهل سالگی آن رسیدیم اتفاقات قابل توجهی در عرصه قرآن رخ داده است، ده ها هزار حافظ قرآن، یک میلیون حافظ اجزا قرآنی، هزاران موسسه قرآنی و تکاپویی که در این‌ حیطه می بینیم بیانگر همین موضوع است.

صالحی در پایان گفت: مسابقات قرآنی جمهوری اسلامی ایران که به ایستگاه سی و ششم خود رسیده است یکی از این تحولات قرآنی است و فرصتی است که این انقلابی را که با قرآن آغاز شده است با قرآن همراهی کند و به پیش برود.

گفتنی است در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام علوی وزیر اطلاعات، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولین نیز حضور داشتند.

 

آیین افتتاحیه فینال سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم عصر امروز، ۲۱ فروردین‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) با حضور مسئولان کشوری و لشکری و مدیران قرآنی کشور و اساتید و پیشکسوتان قرآنی آغاز شد و این مسابقات تا ۲۵ فروردین ماه در مصلی امام خمینی برگزار می شود.

پایان پیام/49

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل لرستان سپاه پاسداران استان لرستان کمک به سیل زدگان خبرگزاری شبستان سیل خوزستان بارندگی و سیلاب سیل زدگان سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران افتتاحیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۱۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید عبدالرضا هاشمی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با اشاره به نقش شهید مطهری در پیشبرد اهداف الهی انقلاب اسلامی افزود: شهید مطهری ایده پرداز بزرگ انقلاب اسلامی در تمامی حوزه‌های علوم عقلی و نقلی بود و در یک کلام پاره تن و ثمره عمر با برکت حضرت امام (ره) محسوب می‌شد.

سید عبدالرضا هاشمی با بیان اینکه شهید مرتضی مطهری فردی آگاه به زمان و مسلط بر دسیسه‌های دشمنان اسلام بود اذعان کرد: این شهید والامقام کارگشایی قدر در پاسخگویی به شبهات معاندان نظام، شخصیتی انقلابی و مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود.

وی با اشاره به هدف از ترور شهید مرتضی مطهری به دست دشمنان انقلاب تصریح کرد: اقدامات شایسته‌ی این شهید والا مقام در عرصه‌های مختلف انقلاب و تفکرات ارزشمند آن برای حل مشکلات از دلایل اصلی ترور این شهید به دست گروه‌های تروریستی بود.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر گفت: علامه شهید مرتضی مطهری شخصیت عظیمی بود که توانست دیانت و معنویت را همراه با سیاست الهی مبتنی بر عقلانیت به خوبی تفسیر نماید و با زبان روز، معارف مکتبی اسلام ناب را به جامعه خصوصاً جوانان بشناساند.

کد خبر 6090992

دیگر خبرها

  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد