Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@06:00:11 GMT

باران و سیلاب، 80 میلیارد ریال خسارت به ابرکوه وارد کرد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۲۳۷۲

محمد کاظمی نسب، عصر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین خسارت بارش‌های اخیر نیز متعلق به بخش بهمن ، در حوزه تأسیسات زیر بنایی ، ساختمان‌های مسکونی ، تجاری و صنعتی و کشاورزی است.
وی ادامه داد : طوفان و بارش های اخیر افزون بر 65 میلیارد ریال خسارت در بخش کشاورزی اعم از زراعی، باغی، دامی، آبزیان پرورشی، منابع طبیعی، تأسیسات و ساختمان‌های کشاورزی وارد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس ستاد بحران ابرکوه با اشاره به 2 دهه خشکسالی اظهار داشت : باران و سیلاب ها نقش تاثیری گذاری در تقویت سفره های زیر زمینی دارد .
کاظمی نسب همچنین خاطرنشان کرد: از سهم 28 میلی‌متری ایستگاه ابرکوه در بارندگی‌های اخیر ٬ سه جریان رواناب از دشت‌های آباده، اقلید و دشت‌های مجاور جاده ابرکوه - جرقوئیه وارد روستای ده عرب و فراغه بخش مرکزی ابرکوه و در بندهای خاکی کنترل شد.
فرماندار ابرکوه یاد آور شد : 6.5 میلیون مترمکعب آب تجمعی در بندهای کاسه رود، تل گرد، رحیم‌آباد، فخرآباد و علی‌آباد بداف و احمدآباد ذخیره سازی شده است.
وی ، مجموع ظرفیت بندها و سدهای ابرکوه در مناطق مختلف این شهرستان را 15.3 میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: هم اکنون بیشترین آبگرفتگی متعلق به بند کاسه رود و رحیم آباد است.
مرکز شهرستان 53 هزارنفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 بخش کشاورزی خشکسالی کشاورزی منابع طبیعی یزد 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۲۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در افغانستان قربانی گرفت

خبرگزاری «شینهوا» اعلام کرده است سیلِ روزهای اخیر در برخی نواحی افغانستان تاکنون دست‌کم ۱۴ کشته برجای گذاشته و به برخی از روستاها خسارت زده است.

به گزارش ایسنا، مقامات امروز (یکشنبه) اعلام کردند در پی دور جدید باران‌های شدید و جاری شدن سیل در ولایات غرب و شمال افغانستان و مناطق همجوار آن، فوت دست‌کم ۱۴ تن در روزهای اخیر تایید شده است.

در ویدیوهای منتشرشده لحظه ویرانی خانه‌های روستایی، آوار سنگ‌هایی که سیل با خود آورده و روستاییان در حالیکه از این اتفاقات شوکه شده‌اند، دیده می‌شود.

«میراحمد صمیم»، مسئول امور مهاجرین طالبان در ولایت «غور» می‌گوید بر اثر سیلاب بیشتر از ۵۰۰ خانواده آواره شده‌اند که در فضای باز در کوه‌ها به سر می‌برند.

سیلاب همچنین منجر به بسته شدن جاده‌ها، وارد شدن آسیب به منازل و مصدومیت چندین نفر دیگر شده است.

به گزارش بی بی سی، این مقام افغانستان گفته است خسارت‌دیدگان سیلاب نیاز به کمک‌های اولیه و اساسی دارند و احتمالا خسارات بیشتری نیز وجود دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خسارت ۳۹۰ میلیاردی سیل به باغات خراسان شمالی
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • سیل در افغانستان قربانی گرفت
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • بارندگی‌های اخیر خسارتی به گندم‌های برداشت شده در خنج وارد نکرده است
  • خسارت باران سیل آسا به بخش کشاورزی و راه‌های کهگیلویه و بویراحمد