Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-26@13:30:47 GMT

هشدارها درباره احتمال وقوع سیل در جنوب کرمان

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۲۶۱۶

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی خطاب به استاندار و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: هشدارها درباره احتمال وقوع سیل را دادیم، مسئولان خودشان باید پاسخگو باشند و اگر هرگونه مشکلی برای مردم جنوب استان به دلیل وقوع سیل پیش بیاید قطعا پاسخگو خواهید بود و هیچ توجیهی پذیرفته نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آفتاب‌‌نیوز : "یحیی کمالی‌پور" در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به هشدارهای هواشناسی اظهار کرد: با توجه اعلام هواشناسی مبنی براینکه در روزهای 23 و 24 فروردین‌ماه در جنوب استان احتمال وقوع سیل است.
وی گفت: حدود سه سال است که اعلام کرده‌ایم که جیرفت و عنبرآباد در محاصره سه رودخانه دائمی و فصلی قرار دارند ضمن آنکه چند نقطه حادثه خیز آن براساس بررسی‌های کارشناسان مربوطه نیز مشخص شده است.
نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس با اشاره به نقاط حادثه‌خیز سیل در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد عنوان کرد: حدفاصل سدخاکی تا پل هلیل، حدفاصل پل هلیل تا پل دوم و حدفاصل پل دوم تا منطقه قلعه نو و چمن و همچنین روستاهای آب‌برده، روستاهای نوبنی و سلمان‌آباد و سیل‌آباد از نقاط پر حادثه خیز این دو شهرستان هستند.
وی ادامه داد: سطح رودخانه شور چند سانتیمتر از شهر بالاتر است و همچنین سدچه‌های خاکی بالادست شهرک‌های جیرفت مثل حسین‌آباد و شهید بهشتی و ... نیز از استحکام کافی برخوردار نیستند.
کمالی‌پور با تاکید برآنکه این موارد ذکر شده زنگ خطر جدی در جنوب استان را به صدا در آورده است عنوان کرد: قبل از وقوع هر حادثه‌ای متولیان امر خودروهای سبک و سنگین خود را به منطقه گسیل دهند تا کف رودخانه را بردارند تا با مشکل روبرو نشویم.
وی خطاب به استاندار و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان گفت: قبلا اعلام کردیم و اکنون نیز اعلام می‌کنم که اگر هرگونه مشکلی برای مردم ما به دلیل سیل پیش بیاید قطعا پاسخگو خواهید بود و هیچ توجیهی پذیرفته نخواهد بود.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کرمان سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور

سازمان هواشناسی نسبت به افزایش سرعت وزش باد در خلیج فارس و تنگه هرمز هشدار داد و آورده است: ارتفاع امواج در این آب‌ها به ۱.۵ متر می‌رسد.

به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از چهارشنبه تا بعدازظهر دوشنبه (۵ تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه) وزش باد با بیشینه سرعت ۲۴ نات و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین ۱ تا ۱.۵ متر به‌ویژه طی صبح تا بعدازظهر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی وجود دارد. به توصیه سازمان هواشناسی اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی مد نظر قرار گیرد.

به گزارش ایسنا هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

دیگر خبرها

  • وقوع حادثه دریایی جدید در جنوب غرب عدن
  • تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان (فیلم)
  • وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم
  • وقوع بارش‌های پرحجم بهاری | لزوم توجه به هشدارها
  • تصاویری از وقوع سیل و بارندگی شدید در کرمان
  • احتمال وقوع تندر و آذرخش در تهران
  • افزایش سرعت وزش باد در جنوب کشور
  • وقوع بارش‌های پرحجم بهاری / لزوم توجه به هشدارها
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی در رفسنجان
  • احتمال وقوع سیل و آبگرفتگی معابر در رفسنجان