Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-26@03:09:37 GMT

نهاده‌های دامی دولتی به دست مرغداران نمی‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۲۶۴۵

نهاده‌های دامی دولتی به دست مرغداران نمی‌رسد

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، از سال گذشته قیمت مرغ در بازار آزاد همواره فاصله قابل توجهی با نرخ مصوب این محصول در ستاد تنظیم بازار داشته است. از طرف دیگر سال گذشته حدود ۳.۷ میلیارد دلار ارز دولتی صرف واردات نهاده‌های دامی از جمله سویا شده، اما مرغداران می‌گویند که این نهاده‌ها به دست آنها نرسیده و دلالان نهاده‌های تولید این محصولات را در بازار به نرخ آزاد می‌فروشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این رابطه پرویز فروغی - دبیر کانون مرغداران کشور - اظهار کرد: ارزی که دولت می‌گوید برای تأمین نهاده‌های دامی در اختیار این بخش گذاشته، به مقدار کافی به دست مرغداران نرسیده و این موضوع آنها را دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه مسئولیت نظارت بر توزیع نهاده‌های تولید وارد شده با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است، تصریح کرد: با این حال هیچ واحدی در این بخش نظارت نمی‌کند و مشخص نیست ذرت و سویای وارد شده با ارز دولتی در دست چه کسانی است!؟

به گفته فروغی، در حال حاضر قیمت سویا در بازار آزاد بیش از ۵,۰۰۰ تومان است و این در حالی است که قیمت مصوب این محصول ۲,۵۰۰ تومان تعیین شده است. همچنین قیمت مصوب ذرت ۱,۳۵۰ تومان است که در بازار آزاد بیش از ۱,۸۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

وی همچنین از کمیاب شدن ذرت و سویا از اواخر اسفند ماه سال گذشته خبر داد و گفت: طبق بخشنامه آخر وزارت جهاد کشاورزی، مرغداران باید تعهد دهند که به ازای دریافت ۱۰ تن سویا به قیمت دولتی ۱۲.۵ تن مرغ به قیمت مصوب تحویل دهند.

دبیر کانون مرغداران کشور افزود: این در حالی است که در این بخشنامه سایر مؤلفه‌های تولید مانند کنسانتره و حمل و نقل در نظر گرفته نشده است.

براساس آخرین آمار منتشر شده از سوی مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت جهاد کشاورزی در ۱۱ ماهه سال گذشته بیش از ۱۱ میلیون و ۵۴۱ هزار تن خوراک دام و طیور به ارزش بالغ بر سه میلیارد و ۶۸۵ میلیون دلار با استفاده از ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی به کشور وارد شده است.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: گوشت قرمز گوشت مرغ مرغ نهاده های دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۲۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به آغاز سفرهای حج عمره و پس‌از آن سفرهای حج تمتع، وضعیت بازار نرخ ریال عربستان بر این اساس است؛ قیمت ارز ریال عربستان هم اکنون نسبت به روز گذشته (در لحظه تنظیم خبر) ریزش ۸۰ تومانی را تجربه کرده و به ۱۷,۳۵۱ تومان رسیده است.

همین‌طور، امروز سه شنبه (۴ اردیبهشت) تا لحظه تنظیم این خبر، دینار عراق با قیمت ۴۹.۷۰۰ تومان، درهم امارات با قیمت ۱۷ هزار و ۵۷۰ تومان معامله می‌شود.

کد خبر 6086619

دیگر خبرها

  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • صادرات مرغ با هدف تعادل بازار و ایجاد درآمد ارزی
  • حراج شمش طلا در مرکز مبادله توانسته به قیمت بازار آزاد کمک کند؟
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • تولید ماهانه تخم مرغ به ۱۱۲ هزارتن رسید
  • هر ریال عربستان ۱۷۰۷۰ تومان
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای بر ۲۳ هزار تن نهاده دامی سیستان و بلوچستان انجام شد
  • امروز ۴ اردیبهشت؛ قیمت ریال عربستان در بازار آزاد
  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد