Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@21:19:47 GMT

رشد صنعت نساجی عای رغم وجود مشکلات

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۳۰۴۴

رشد صنعت نساجی عای رغم وجود مشکلات

مشکلات بسیاری از جمله دشواری تامین مواد اولیه، نبود ماشین آلات فنی و فناوری های موثر بر تولید منسوجات بر سر راه صنعت نساجی کشورمان است اما با وجوداین مشکلات در سال گذشته به رشد ۷ درصدی در تولید رسیده ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مشکلات بسیاری از جمله دشواری تامین مواد اولیه، نبود ماشین آلات فنی و فناوری های موثر بر تولید منسوجات، قوانین پولی، مالی و بانکی، نوسان نرخ ارز، قوانین مربوط به صادرات و واردات، قاچاق و واردات بی‌رویه‌ بر سر راه صنعت نساجی کشورمان است اما با وجود تمامی این مشکلات این صنعت توانسته است در سال های اخیر به رشد قابل قبولی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

توسعه این صنعت باعث شده است تا 260 هزار تن انواع محصولات حوزه نساجی، پوشاک به همراه چرم و کفش در 10 ماهه سال 97 به ارزش 955 میلیون دلار صادر شود. میزان کالای وارداتی این بخش در مدت یاد شده 339 هزار تن به ارزش 947 میلیون دلار ثبت شد. مقایسه میزان صادرات از نظر وزنی و ارزشی نسبت به دوره مشابه پارسال به ترتیب 18.7 درصد و 6.5 درصد رشد و در واردات به ترتیب 38.4 درصد و 36 درصد افت نشان می دهد.

 

این در حالی است که سال گذشته در صنعت نساجی ۷ درصد رشد تولید داشتیم در همین رابطه معاون صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت گفته است: «در سال گذشته با محدودیت منابع ارزی، اقتصاد کشور با شرایط سختی روبه‌رو شد که صنعت نساجی از این موضوع مستثنی نبود و خیلی‌ها پیش بینی می‌کردند وضعیت تولید در این صنعت با مشکل روبه‌رو شود و کاهش یابد اما نه تنها این اتفاق رخ نداد، صادرات هم صورت گرفت

 

روابط عمومی وزارت صنعت به نقل از «افسانه محرابی» آورده است: «برای سال ۹۸ با توجه به نامگذاری مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید، تمرکز وزارت صمت به دو صنعت لوازم خانگی و نساجی و پوشاک برای رونق تولید و اشتغال ایجاد شده است. در حال آماده سازی پرونده‌ها هستیم تا با همکاری و سرمایه گذاری بخش خصوصی بتوانیم تولید را افزایش دهیم و امیدواریم با ارائه تسهیلات و حمایت از بخش تولید شاهد رشد در سال ۹۸ باشیم.»

 

یادآور می شود: صنعت پوشاک با 423 میلیارد دلارصادرات در سال 2013 بیش از 55 درصد از صادرات صنایع نساجی و پوشاک جهان و 4 درصد از صادرات کالاهای صنعتی جهان و 2.5 درصد کل محصولات صادراتی جهان را شامل می شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: خسارت سیل سیل سپاه پاسداران خبرگزاری شبستان سپاه لرستان خوزستان خبرگزاری کمک به سیل زدگان شبستان صنعت نساجی تولید نساجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۳۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه

نادعلی کهنسال مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: ۱۰۸ هزار تن کالا در فروردین ماه امسال از استان مازندران به روسیه صادر شده که از لحاظ وزنی ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

او افزود: این کالا‌ها شامل سیمان، گچ، لبنیات و میوه بوده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت: به لحاظ ارزشی نیز صادرات کالا از مازندران به روسیه ۱۱۰ درصد افزایش داشته است.

در فروردین ماه امسال بالغ بر ۲۴ میلیون دلار کالا از مازندران به کشور‌های هدف صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • راهبرد وزارت صمت توسعه صنعت با رویکرد صادرات محور است
  • رفع تعهد ارزی مانع صادرات صنایع کنسرو
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • استقرار ۵۰ درصد تولیدکنندگان شوینده در قزوین
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • صادرات ۷۱۰ میلیون یورو تجهیزات صنعت نفت
  • دبیر جدید اتحادیه تولید و صادرات: مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • مرکز «پوشاک استوک» منطقه شدیم
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • کارگروه تخصصی برای ساماندهی شبکه مهندسی پوشاک دانشگاه تشکیل می‌شود