Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خانه ملت، خانم گابریلا کوئوا بارون، رئیس اتحادیه بین المجالس،  در آخرین روز برگزاری صد و چهلمین نشست اجلاسیه بین المجالس در شهر دوحه،  به نمایندگی از این اتحادیه و پارلمان های عضو با انتشار بیانیه ریاستی، اقدام اخیر آمریکا در به رسمیت شناختن بلندی های اشغالی جولان به عنوان اراضی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه محمدجواد جمالی نوبندگانی رئیس هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در قطر، تنظیم این بیانیه را یک موفقیت بزرگ برای کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت دانست و یادآور شد: صدور این بیانیه شکست رژیم صهیونیستی و انزوای بیشتر آمریکا در مجامع بین المللی را در پی خواهد داشت.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: این بیانیه با رایزنی و تلاش‌های هیأت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در روز پایانی اجلاس صادر شد.

متن این بیانیه که از سوی پارلمان های بیش از ۱۶۰ کشور جهان به تایید رسیده است، بدین شرح است:

«اتحادیه بین المجالس با سابقه ای ۱۳۰ ساله ابتنا بر بنیان‌های صلح و عدم استفاده از قوه قهریه در روابط بین‌الملل دارد و هرگونه دستیابی به اراضی از طریق جنگ را مردود می شمارد. بر این اساس، اتحادیه بین المجالس اقدام اخیر ایالات متحده آمریکا در به رسمیت شناختن بلندی های جولان به عنوان بخشی را سرزمین اسرائیل را محکوم می کند. اتحادیه بر این باور است که این اقدام آمریکا باعث ایجاد فاصله بیشتر در نیل به صلح پایدار و برابر در خاورمیانه خواهد شد. اقدام آمریکا در قبال بلندی های جولان مغایر با قطعنامه ۴۹۷ شورای امنیت بین الملل بوده که اشعار دارد حاکمیت اسرائیل بر بلندی های اشغال شده سوریه مردود بوده و هرگونه تلاشی در این راستا فاقد تاثیر بین المللی است. بر این اساس، از جانب اتحادیه بین المجالس، اینجانب از تمامی طرف های منازعه در خاورمیانه مجددانه درخواست داریم تا از اتخاذ هرگونه اقدام یکجانبه که می تواند بر شعله های منازعه در منطقه بیافزاید، اجتناب نمایند. ما به عنوان پارلمان ها و نمایندگان پارلمان باید با انسجام بیشتری در راستای مشارکت در تحقق صلح از طریق گفتگوی اصیل اقدام نماییم.»

بیانیه اتحادیه بین المجالس در محکومیت اعمال تحریم های سیاسی علیه نمایندگان پارلمان

همچنین بیانیه دیگری از سوی خانم گابریلا کوئوا بارون، رئیس اتحادیه بین المجالس در محکومیت اعمال تحریم های سیاسی علیه نمایندگان پارلمان قرائت شد که  متن کامل این بیانیه در ادامه آمده است: «اتحادیه بین المجالس بر اساس اهمیت دیپلماسی پارلمانی و گفتگو بنا شده است. دیپلماسی پارلمانی بخش ضروری همکاری بین المللی بوده و به ایجاد پل بین کشورها و مردم کمک کرده و در نهایت درصدد مشارکت در حکمرانی جهانی و ترویج صلح از منظر رویکردهای پارلمانی است. استفاده از تحریم های سیاسی علیه پارلمان ها که به طور قانونی نمایندگی پارلمان و همچنین مردمان خود را بر عهده دارند، غیرقابل پذیرش است.  ما معتقد بر ارزش گفتگوهای باز و بدون محدودیت بین نمایندگان در سرتاسر جهان هستیم. اجلاسیه ها و نشست های رسمی اتحادیه بین المجالس به عنوان مجامعی ضروری در خل اختلافات از طریق تبادلات معنادار به شمار می آید. تمامی نمایندگان از پارلمان های عضو اتحادیه بین المجالس باید بتوانند در اجلاسیه های اتحادیه و دیگر مجامع بین پارلمانی شرکت نمایند و در این مسیر با هیچ مانع یا تحریمی رو به رو نباشند. هدف غایی اتحادیه بین المجالس دستیابی به صلح است.»

کد خبر 4587666 جواد بخشی الموتی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایران رژیم صهیونیستی ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۳۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلزدگی اروپایی‌ها از دموکراسی درحال افزایش است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس یک مطالعه جهانی، نارضایتی از دموکراسی در برخی از بخش‌های اروپا که حکومت‌ها از برآورده کردن انتظارات دموکراتیک شهروندان بازمانده‌اند، در حال افزایش است.

شاخص ادراک دموکراسی (DPI) که با جامعه آماری ۶۳ هزار نفر از ۵۳ کشور جهان، از جمله ۱۵ کشور عضو اتحادیه اروپا بزرگترین ارزیاب دموکراسی در سطح جهانی محسوب می‌شود، تحقیقی بین ماه‌های فوریه و آوریل سال جاری انجام داد.

براساس این تحقیق، اگرچه اکثر شهروندان اتحادیه اروپا (۵۷ درصد) وطنشان را دموکراتیک می‌دانند، اما در سه کشور فرانسه، یونان و مجارستان اکثریت اکنون بر این باورند که در دموکراسی زندگی نمی‌کنند.

تنها ۳۱ درصد از شهروندان مجارستان کشور خود را یک دموکراسی به حساب می‌آورند. این کشور در سال‌های اخیر بر سر نقض حاکمیت قانون در مواردی چون تصویب قوانینی خفقان رسانه‌های مستقل و مداخله سیاسی در امور قضایی درگیری‌های بسیاری با بروکسل داشته است.

نارضایتی میان یونانی‌ها نیز درحال افزایش است و تنها ۴۳ درصد از آن‌ها بر این باورند که کشورشان دموکراتیک است.

یونان که خود زادگاه دموکراسی است در سال‌های اخیر به دلیل مقابله با مهاجرانی که از مسیر دریای مدیترانه به این کشور می‌آیند، روند فرسایشی کاهش آزادی رسانه‌ها و بازخواست رونامه‌نگاران و مخالفان دولت، زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

پارلمان اروپا پیش‌تر در سال جاری با تصویب قطعنامه‌ای تداوم پسرفت حاکمیت قانون در یونان را محکوم و خواستار بازنگری در کمک‌های اتحادیه اروپا به این کشور شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلزدگی اروپایی‌ها از دموکراسی درحال افزایش است
  • واکسن معروف از بازار جهانی جمع شد
  • الجزایر حمله اسرائیل به رفح را محکوم کرد
  • الجزایر حمله رژیم صهیونیستی به رفح را محکوم کرد
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • لبنان خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای جلوگیری از حمله به رفح شد
  • گروسی: پیشنهادی برای ادامه همکاری ارائه دادم | به بازیگران خارجی توجه نمی‌کنیم، نقش ایران را می‌بینیم
  • مصر اشغال گذرگاه مرزی رفح توسط اسرائیل را محکوم کرد
  • فرانسه هم اقدام نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را محکوم کرد
  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است