Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-05@19:52:35 GMT

سناتور آمریکایی به پامپئو: اجازه جنگ با ایران را ندارید

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۳۱۹۴

ساعت 24-نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی در مجلس سنا به وزیر خارجه کشورش هشدار داد اجازه جنگ با ایران را ندارد.

 «راند پال»، سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی به «مایک پامپئو»، وزیر خارجه این کشور گفت اجازه جنگ با ایران، بدون مجوز کنگره را ندارد.

پال در جلسه استماع وزیر خارجه آمریکا در کمیته روابط خارجی مجلس سنا از پامپئو پرسید آیا «قانون توسل به زور نظامی»، مصوب سال ۲۰۰۱ که به دولت آمریکا اجازه می‌دهد بدون مجوز کنگره به طرف‌های مظنون به تهدید تروریستی حمله نظامی کند ایران را هم شامل می‌شود یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه آمریکا از پاسخ مثبت به این سوال طفره رفت و گفت که ترجیح می‌دهد این سوال را به حقوق‌دان‌ها ارجاع بدهد اما با تکرار ادعاها گفت «شکی وجود ندارد بین حکومت ایران و القاعده ارتباط وجود دارد.»

رند پال در پاسخ به این سخنان پامپئو گفت: «شما از طرف کنگره اجازه جنگ با ایران را ندارد. فقط کنگره می‌تواند اعلان جنگ کند.»

پامپئو در بخش دیگری از سخنانش گفت ایران به دنبال قرار دادن سامانه‌های موشکی خود در داخل لبنان است و تشدید تنش بین حزب‌الله و اسرائیل خطری واقعی است.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد فناوری‌هایی که ایران در اختیار حوثی‌ها در یمن قرار داده است خطری برای کشورهای حاشیه خلیج فارس و آمریکا است. او ادعا کرد ایران تنها به تأمین تجهیزات برای حوثی‌ها اکتفا نکرده بلکه به آنها آموزش استفاده از تسلیحات را هم داده است.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: مایک پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۳۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ ناصر کنعانی در صفحه اجتماعی ایکس در مورد ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا و نوع برخورد مقامات این کشور به این اعتراضات گفت: «اقدام مقامات دولت آمریکا در تحریف واقعیت و توصیف خشم و اعتراضات اصیل دانشجویی و دانشگاهی به عنوان یهودستیزی، به منظور توجیه و استفاده از ابزارهای سرکوب خشونت‌آمیز برای ساکت کردن اعتراضات و تجمعات مسالمت‌آمیز دانشجویان حامی فلسطین، چیزی از قبح عمل آنان کم نمی‌کند.

بیشتر بخوانید؛ واکنش بایدن به خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی

وی گفت: بخش قابل توجهی از یهودیان، از جمله دانشجویان یهودی، از جنایات نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی و حمایت شرم‌آور دولت آمریکا از آن اعلام بیزاری کرده‌اند.

کنعانی تاکید کرد: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان و ‎حقوق بشر برافتاده است.

کد خبر: 1229332 برچسب‌ها غزه

دیگر خبرها

  • فیلم| انتقاد تند سناتور آمریکایی از سیاست آمریکا در قبال جنایات در غزه؛ وقت آن رسیده به صدای مردم آمریکا گوش دهیم!
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • خط‌ونشان جدید کنگره آمریکا برای مجازات دانشجویان حامی غزه
  • سناتور آمریکایی خطاب به دانشجویان حامی غزه: شما در طرف درست تاریخ ایستاده‌اید
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • معاون وزیر علوم: دانشجویان تعلیق شده در آمریکا به ایران بیایند هزینه تحصیل‌شان رایگان است