Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا میریوسفی در نامه‌ای به روزنامه نیویورک تایمز به مقاله چند روز پیش نماینده ویژه آمریکا در امور ایران درباره لزوم روابط دیپلماتیک تهران و واشنگتن پاسخ داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «علیرضا میریوسفی» سخنگو و رایزن مطبوعاتی دفتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک در نامه‌ای به سردبیر روزنامه نیویورک تایمز به مقاله اخیر «برایان هوک» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در همین روزنامه درباره ضرورت مصالحه تهران و واشنگتن پاسخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میریوسفی در این نامه نوشت: «ایران امروز یک دموکراسی با قدمتی 100 ساله (از انقلاب مشروطه) است که مردم آن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2017 حضوری 70 درصدی داشتند، انتخاباتی کامل و رقابتی در منطقه‌ای که انتخابات واقعی کمیاب است.»

وی در ادامه نوشت: «به علاوه، بعد از تقریبا دو دهه از حملات آمریکا در منطقه، دست کم یکی از قول‌های روشن آقای هوک برای آینده ایران، نه برای افغانستان و نه برای عراق محقق نشده است: هنوز هیچ پرواز مستقیمی میان نیویورک و کابل یا بغداد وجود ندارد و رئیس جمهور ترامپ برای سفر به این دو کشور تحت پوشش تاریکی شب سفر می‌کند. چرا چنین است؟»

برایان هوک دو روز پیش در یادداشتی در نیویورک تایمز بر لزوم روابط دیپلماتیک تهران و واشنگتن تأکید کرده و اینگونه نوشت: «مردم آمریکا و ایران باید روابط دیپلماتیک داشته باشند. (در این شرایط) می‌توانیم (وجود) یک سفارتخانه جدید آمریکا در تهران را پیش‌بینی کنیم که برای گردشگران، تجار، مسافران و معلمین، روادید صادر می‌کند و باید پروازهای مستقیمی از تهران به نیویورک یا لس‌آنجلس وجود داشته باشد... تجدید روابط (با تهران) درهایی را به روی فرصت‌های بی‌شمار می‌گشاید».

رایزن ایران در سازمان ملل در ادامه نامه خود نوشت: «ادعاهای آقای هوک در این باره که وی به چیزی کمتر از بازگشایی سفارت آمریکا در ایران و تسهیل سفر ایرانی‌ها راضی نخواهد بود توسط مردم ایران زیاد جدی گرفته نمی‌شود به خصوص که دولت ترامپ در نخستین اقدام خود طرح ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا را در پیش گرفت که شامل این بود که تمام ایرانی‌ها دیگر نمی‌توانند به آمریکا سفر کنند و در رابطه با ادعای وی درباره آمادگی برای آغاز گفت‌وگوهای جدید، تحقیقی که اخیرا انجام شده نشان می‌دهد که مردم ایران درباره هر تلاشی برای مذاکره جدید با یک رئیس جمهور غیرقابل پیش بینی و غیر قابل اعتماد آمریکایی بدبین هستند.»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دموکراسی آمریکا برایان هوک سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۳۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک

با مداخله پلیس نیویورک در تظاهرات دانشجویی حامیان فلسطین، ۱۳ نفر در دانشگاه نیویورک و ۴۳ نفر در «مدرسه جدید» بازداشت شدند.

به گزارش ایرنا، تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین از زمان شروع در ۱۸ آوریل (۳۰ فروردین) دست‌کم در ۴۰ پردیس از دانشگاه‌های مختلف آمریکا منجربه دستگیری حدود ۲ هزار و ۲۰۰ نفر تا این لحظه شده است.

در ادامه این ناآرامی‌ها، پلیس نیویورک با درخواست شهردار این شهر برای متفرق کردن «اجتماعات غیرقانونی در زمین‌های دانشگاه» وارد عمل شد و ۱۳ معترض را در دانشگاه نیویورک و ۴۳ نفر دیگر را در پردیس «مدرسه جدید» دستگیر کرد.

پلیس در واکنش به اصرار گاردین و دیگر رسانه‌ها برای توضیح درباره هویت معترضان، مدعی شد که حدود ۲۹ درصد از معترضان و ۶۰ درصد دستگیرشدگان «مربوط به دانشگاه» نبوده‌اند، اما توضیحی درباره منظور خود از «ارتباط با دانشگاه» ارائه نکرد.

روز گذشته نیز پلیس با هجوم به پردیس جنوبی دانشگاه کالیفرنیا (UCLA) دست‌کم۲۰۰ نفر را بازداشت کرد.

دانشجویان آمریکایی دانشگاه‌های مختلف آمریکا طی چند هفته اخیر با برگزاری تظاهرات دانشجویی خواستار برقراری آتش‌بس کامل در غزه و پایان دادن به سرمایه‌گذاری دانشگاه‌های خود در شرکت‌های حامی اسرائیل شده‌اند.

اگرچه رژیم اسرائیل این جنبش دانشجویی را «یهودستیزانه» می‌خواند، اما برگزارکنندگان این جنبش که در میان آنها افراد یهودی حضور دارند، این اتهام را رد و تصریح می‌کنند که حرکت آنها درخواستی صلح‌آمیز برای حمایت از فلسطین است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ایران در ارمنستان چگونه معرفی می‌شود؟
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • ادامه اعتراضات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • مقایسه تاریخی پاسخ‌های ایران به تهدیدات دشمن
  • تیراندازی در نیویورکِ آمریکا/ ۴ نفر کشته و زخمی شدند
  • (ویدئو) اهتزاز پرچم فلسطین در دانشگاه جورج واشنگتن آمریکا
  • ادامه اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا
  • آشتی با مفهوم جدید هوش (فیلم)
  • بازداشت دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه نیویورک
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان