Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@13:59:42 GMT

جانباز نماد شجاعت و سربلندی ملت

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۳۸۳۶۵۲

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، چهارم شعبان فرخنده سالروز ولادت با سعادت حضرت عباس (ع)، جانباز دشت کربلا در تقویم شمسی ما ایرانیان به زیبایی روز جانباز نامگذاری شده است، دلاور مردانی که با الگو پذیری از مولایشان به درستی درس عشق و شجاعت را آموختند و برای جهانیان به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جان شاید عزیزترین و شیرین‌ترین دارایی هر شخصی باشد که حاضر به معامله با هیچ چیز دیگری نیست، اما باید نگریست به عشق که وقتی به میان می‌آید، چون اکسیری هر آنچه در وجود آدمیست را دگرگون می‌کند و چنان بر پیکره وجودی فرد می‌نشیند که از شیرین‌ترین گوهر وجودی خود در راه رسیدن به عشق و هدف می‌گذرد.
جانباز آن فرد دلکنده از جانیست که هیچ چیز را با ارزش‌تر از لبخند رضایت معشوقش نمی‌داند و برای رسیدن به این درجه از اهدای ذره ذره وجودش هیچ ابایی ندارد.
جانبازی توفیقی الهی است که رسیدن و ماندن در این مقام لیاقت می‌خواهد و هر فرد به این درجه رفیع نخواهد رسید.
جانبازان، شهدای زنده و سمبل‌هایی از مقاومت، ایثار و از خود گذشتگی هستند که با الگو پذیری از مولایشان حضرت عباس (ع) به درستی ادامه دهنده مکتب مردانگی و ایثار بوده اند.
مفهوم و اصطلاح جانبازی پس از انقلاب اسلامی ایران و در دوران جنگ ایران و عراق گسترش بیشتری پیدا کرد و به یکی از مفاهیم اجتماعی امروزی که برای همه قابل شناخت است تبدیل شد.
استفاده گسترده رژیم بعثی عراق از بمب‌های شیمایی، شکنجه اسرای ایرانی، بمب و موشک باران شهر‌ها و روستا‌ها سبب شد تا شمار بسیاری از زنان، مردان، کودکان و رزمندگان به افتخار جانبازی نایل آیند.
افرادی که با وجود تحمل درد و رنج سال‌های جنگ، لحظه‌ای از خط و هدف خود روی گردان نبوده و تا پای جان در دفاع از ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های خود ایستاده اند.
افرادی که درد و رنج دوران دفاع مقدس را بر پیکره وجودی خود می‌کشند و هیچگاه گلایه‌ای نکردند تا مبادا بهانه‌ای شود برای بدخواهانی که تاب مقاومت بر این شیر مردان را نداشتند و چشم دیدن نظام اسلامی را ندارند.
محمود کوچکزایی یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عشق به ولایت رمزی بود که باعث پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس علیه رژیم صدام شد.

انتهای پیام/گ

چهارم شعبان روز جانباز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناسبت های مذهبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۳۸۳۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سلمان خواست خدایی افزود: این کتاب‌ها با موضوع نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس و همچنین خاطرات شفاهی آنها به صورت رمان کودک و نوجوان به رشته تحریر درآمده اند.
وی اضافه کرد: تمبر نقش استان در دفاع مقدس نیز با همکاری اداره پست استان به اتمام رسیده و به زودی از آن رونمایی می‌شود.

دیگر خبرها

  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • زوایای پنهان دفاع مقدس برای نسل جدید بیان شود